Juniper - czy warto czekać?

sigg

Posiadacz elektryka
nie lubię półśrodków. Zawsze mnie wkurzają prędzej czy poźniej. A aktualny model Y taki właśnie jest, za wiele kompromisów. Liczę na nieco mniej.
Ale Y to z założenia auto kompromisowe - ma być popularnym autem dla mas.

Chcesz auta bez kompromisów? Lucid Air ma zasięg 800 kilometrów WLTP.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
dokładnie tego jestem zdania.
Do niedawno miałem zawsze 1 auto. Do wszystkiego. Wszyscy pytali czemu nie kupię sobie busa? W mojej branży przydał by sie. A mi kombi wystarcza. Czasem pojadę 2x Trudno. Pare razy w roku się poświęce.

Od czasu elektryka nieco się zmieniło. Zawsze wiedziałem, że je chcę. Jeszcze zanim pojawiła się Tesla. PV i auto elektryczne to był cel.
Auto potrzebne mi użytkowe, bo wokół komina to już mam. Mam swój prąd i nie poto mam 20kWp, magazyn i ogólnie całkiem ciekawy system zarządzania energią abym jeździł po płatnych ładowarkach.
Rozumiem doskonale dlaczego takich aut robić nikt nie chce. Ale może jednak... coś jeszcze się pojawi.

Mój dom też był z gatunku "paanie takich domów to się nie buduje, 85m2 po podłodze bez komina i garażu w bryle". Rzadko sprawdza się u mnie rozwiązania takie jak u większości. Trudno, o swoje będę walczyć jeśli to ma sens.

nie lubię półśrodków. Zawsze mnie wkurzają prędzej czy poźniej. A aktualny model Y taki właśnie jest, za wiele kompromisów. Liczę na nieco mniej.
CT z dodatkowym batterypackiem ;-).
 

grregg

Fachowiec
bo w przeciwieństwie do ciebie nie muszę zmieniać bachorowi pieluszek co 1,5h ani żreć na maku, podczas doładowań a chcę mieć jeden samochód. i tak jak kilka osób tu zaznaczyło nie mam czasu na turystykę ładowarkową, tylko chcę w miarę szybko, bez niepotrzebnego zjeżdżania kilkanaście kilometrów na SUC dojechać do celu.
Nie bronię, małego zasięgu elektryków ale jak czytam takie wypowiedzi to widzę, że ktoś tu nigdy nie robił trasy elektrykiem. Min raz w miesiącu pokonuję trasę 1800km. Niestety często mam coś do przewiezienia i nie zawsze mogę lecieć samolotem. W Polsce mam jedno ładowanie i omijam suc Katowice, bo faktycznie trzeba dużo nałożyć. Także wolę naładować przy trasie. Ale później mam max 2km do suc, a często jest to poniżej 1km. Co nie zmienia faktu, że co 2,5-3h robię jakiś postój. U mnie nie są problemem postoje tylko to że jestem zmuszony dopasować się do potrzeb auta a nie auto do osób podróżujących. Np rano wystarczy nam postój z 15-20min ale na obiad potrzebujemy już ponad godzinkę. Jak dłużej trwa przygotowanie obiadu to albo płacę karę za blokowanie ładowarki albo syn idzie odłączyć. Ogolnie to widzę, że tesla planuje postoje co 2,5h i ładowanie trwa około 35min. Oczywiście poza Polską, bo w Polsce ładowanie trwa 1,05h i czas przejazdu ponad 3h. Piszę to na podstawie kilkunastu tras 1800km zrobionych przeze mnie.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Ale Y to z założenia auto kompromisowe - ma być popularnym autem dla mas.

Chcesz auta bez kompromisów? Lucid Air ma zasięg 800 kilometrów WLTP.
szkoda, że nie przeczytałeś co napisałem.
Liczę na mniej kompromisów. Bo aktualnie jest ich zbyt dużo.
Lucid, mi się podoba :) Kto wie jak się potoczy. Bo Tesla ze swoim podejściem ostatnimi miesiącami mnie rozczarowuje.
To więcej niż tylko samochody. Zaczyna doskwierać jeśli chodzi tylko o samochody.
CT z dodatkowym batterypackiem ;-).
Nie lubię pickupów, SUVów też... ale kombiaków brak. Typu allroad - ale w wykonaniu Tesli.
:)
Póki co najwyżej na liście interesujących mnie pojazdów jest Model Y.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
U mnie nie są problemem postoje tylko to że jestem zmuszony dopasować się do potrzeb auta a nie auto do osób podróżujących. Np rano wystarczy nam postój z 15-20min ale na obiad potrzebujemy już ponad godzinkę. Jak dłużej trwa przygotowanie obiadu to albo płacę karę za blokowanie ładowarki albo syn idzie odłączyć. Ogolnie to widzę, że tesla planuje postoje co 2,5h i ładowanie trwa około 35min. Oczywiście poza Polską, bo w Polsce ładowanie trwa 1,05h i czas przejazdu ponad 3h. Piszę to na podstawie kilkunastu tras 1800km zrobionych przeze mnie.
fajne dane, dużo to uświadamia. może gdyby była lepsza infrastruktura i lepiej rozmieszczona to nie byłoby tej dyskusji. trafnie to podsumowałeś w tym zdaniu:
U mnie nie są problemem postoje tylko to że jestem zmuszony dopasować się do potrzeb auta a nie auto do osób podróżujących
jednakże dla części osób równie ważne mogą być same koszty podróży i czas zarówno przejazdu i ładowań. masz rację ja osobiście EV nigdzie dalej się nie wybieram ale po drodze często jest taki dosyć smętny widok mijanych BEV i ten obraz mówi sam za siebie. na forum wszyscy lecą 150km/h a na autostradzie, w realu już tak to nie wygląda. oczywiście jeszcze niedawno ludziska śmigali po całej Polsce w trojaczkach lub pierwszych Leafach i to miało posmak elektryzującej przygody. no ale czasy się zmieniły i brakuje tego środka jak np. nadchodzący KIA EV3 z baterią 87kWh i być może dobrze zoptymalizowany. na razie nic lepszego od TM3 HL LR nie ma a dodatkowo nie ma nic w niższych pieniążkach. taka bateria powinna być standardem w kontekście ładowań z PV ale również powinna być podniesiona moc DC bo wypuszczanie nowych modeli które ledwo dociągają do 100kW to jest działanie na szkodę rynku. czyli wg. mnie nowe EV powinny być w miarę możliwości optymalizowane w takich kierunkach.
 

Pleśniak

Posiadacz elektryka
A wystarczyłoby dołożyć nową opcję w cenniku - Super Duper Long Range z baterią 90-100kWh i wszyscy byliby zadowoleni. Technologia pozwalająca na upchnięcie tego w obecnej wielkości baterii TMY na pewno istnieje - wystarczy zagadać do majfriendów.
 

Michal

Moderator
A wystarczyłoby dołożyć nową opcję w cenniku - Super Duper Long Range z baterią 90-100kWh i wszyscy byliby zadowoleni. Technologia pozwalająca na upchnięcie tego w obecnej wielkości baterii TMY na pewno istnieje - wystarczy zagadać do majfriendów.
Sprawdź wagę. Obecne auto i tak ma niewielką dopuszczalną masę przewożonego ładunku, a taka bateria zabrałaby jeszcze z tego ze 100 kg.
 

Pleśniak

Posiadacz elektryka
Sprawdź wagę. Obecne auto i tak ma niewielką dopuszczalną masę przewożonego ładunku, a taka bateria zabrałaby jeszcze z tego ze 100 kg.
Obecna technologia baterii Tesli 3/Y jest już odrobinę przestarzała - naprawdę myślę, że dałoby się tam upchnąć więcej w tej samej pojemności i wadze.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Sprawdź wagę. Obecne auto i tak ma niewielką dopuszczalną masę przewożonego ładunku, a taka bateria zabrałaby jeszcze z tego ze 100 kg.
Czy to takie pewne? Nio upchało 150kWh zamiast 100kWh.
Tylko ta cena....
upchanie 90 czy 100 zamiast 82 też myśle, że nie zrujnowało by ani wagi ani ceny.
Wymaga to jedynie chęci producenta. Ale czego oczekiwać wtedy siec SC będzie miała gorzej.
 
Top