Bogactwo wyboru czyli Id4/EV6/Ioniq5/Enyaq/Mach-E

poochaty

Posiadacz elektryka
Cześć.
Jak w temacie. Jestem na etapie wyboru autka a segmencie C/D. Budżetowo myślę, że ogarnę wszystkie powyższe. Co byście poradzili? Myślę chętnie o wariantach z największą baterią i ewentialnie 4x4 (warto dopłacić?). Jechałem już Id4 i MachE, Ioniqa 5 - oglądałem i jest NIEZWYKŁY, ale ma cholernie słaby zasięg. Z Mustangiem jest problem śmieszny, ale chyba istotny. Nie da się tam zamontować bagażnika na dach i nie ma rękawa w siedzeniu na włożenie nart = transport nart na dedykowanym stojaku na haku. Koszmar.
Jakie są wasze odczucia w tym segmencie?

A może zrezygnować z fantazji i kupić najlepiej wyposażone eNiro, króre mogę mieć w super cenie w leasingu 1700 brutto (3 lata, 60000 km, pełne ubezpiecznie i serwisy w cenie)?
 
Solution
Faktycznie! Spodziewalem sie ze to marketing i malo realna wartosc, ale nie ze realny max to tylko 220kW. I w sumie jak zajrzalem w cennik to mowa jest o ladowaniu na stacjach 350kW, a nie o ładowaniu z moca 350kW :D

Natomiast nawet przy 220kW laduje sie duzo szybcziej niz mach-e, bo od 20 do 80% w 15 minut (pewnie od 10% do 80% w 18 min tez da rade). Podczas gdy mach-e laduje sie od 20% do 80% w prawie 40minut, czyli 2x dluzej - no bo 150kW to dziala tylko przez 2 minuty, a potem spada do 100kW. Ok, mach-e ma nieco wieksza baterie (88kWh zamiast 72kWh) ale to i tak wyjdzie z 50% dluzej.


Na szczescie mam dzieci lvl 0 i lvl 2 wiec bedzie im bardzo dobrze ;)


Wszystko co wyczytalem z roznych recenzji raczej stawia EV6 blizej Ioniq...

vwir

Pionier e-mobilności
Tylko ze jesli do mach-e z mniejszą baterią i AWD dolozymy pakiet technology (dla mnie konieczny) i kolor inny niz czarny oraz przedluzona gwarancje, to cena wychodzi >270k. I zasieg moze jest podobny, ale tracimy na szybkosci ladowania, podczas gdy auto juz dobre 20k więcej kosztuje. Wiec niestety, czy patrzec na wersje z mala bateria (~270k) czy duża (307k) to wychodzi drozej niz EV6/Ioniq 5
Najdrożej jak tylko się da skonfigurować Mach-E AWD z małą baterią, najdroższym kolorem i najdroższym pakietem technologicznym to 267tys. Niby niewielka różnica, ale jednak nie >270k. Gdy skonfigurowałem tak samo Ioniq5 (EV6 GT-line zresztą też) to też odbijałem się o 260tys. Tylko tam bazowo niby było ładnie, ale gdy dołożyłem grzanie tyłka, skórę, kamery 360 stopni i to wszystko co w Mach-E miałem w standardzie, to wcale wiele taniej nie było.

Właśnie pobawiłem się konfiguratorem Ioniq5. Żeby mieć elektryczne fotele z pamięcia i wyposażenie porównywalne do Mach-E to musiałem wybrać wersję Platinum. Do tego AWD, szklany dach (skoro ma być porównywalnie z Mach-E) no i jakiś kolor w sumie:

Cena finalna
268 800,00

Mach-E:
267 060 PLN
 
Last edited:

kdldz

Zadomawiam się
@vwir

Yep, katalogowo tak wychodzi, tylko ze:

- W Mach-e w standardzie jest gwarancja 2 letnia (!). Do 5 letniej dopłata 3500zł (i taka biore pod uwage) a do 8 letniej 7000zł. Nie ma rabatów - można najwyżej kupić drożej (już taka oferte widziałem)
- W KIA/Hyundai przy zakupie na firme daja rabat bez najmniejszego problemu - ja dostałem 13 500zł i nawet nie pytałem....

W moim wypadku (oferty z salonu)
- EV6 GT-Line + Pakiet Technologiczny + pompa ciepla + okno dachowe: 254 000 zł
- Mach-E AWD 75kW + Pakiet Technologiczny Plus + kolor czerwony: 270 560 zł
 

kdldz

Zadomawiam się
@kdldz podoba mi się Twoja analiza. Robiłem identyczną miesiąc temu - dlatego założyłem ten wątek. Więcej niż zrobiłeś "na papierze" moim zdaniem zrobić się nie da. Teraz moja rada. Wybierz sobie 3-4 faworytów i się nimi przejedź, pobaw menu, nawigacją, sprawdź organoleptycznie. Moim zdecydowanym faworytem był Ioniq 5. Id.4 na drugim miejscu, bo zrobił o 2 nieba lepsze wrażenie niż ID3 więc wrzucanie ich do jednego worka jest nieuprawnione, bo ID4 za dużo na tym traci. EV6 nie było mi dane testować. Skończyłem testy na TMY i to auto zwyciężyło, chociaż na papierze wcale nie było fawotytem. Auta w rzeczywistości wyglądają duuużo ładniej niż na fotkach. Nawet ta brzydka Tesla.
Także nie ma co się napalać. Czas na jazdy i macanie.
Ja teraz co wieczór oglądam sobie taki widoczek. Powodzenia!
Gratulacje, super auto! :D

Ja tak podświadomie zawęziłem wybór do Mach-E i EV6. Oba macałem, mach-e nawet jechałem. Jednak ciągle walcze ze sobą o te plus i minusy każdego rozwiązania... Problemy pierwszego świata :(
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Mustang super wyglada, bardzo mi sie podoba. Ale technika KIA jakos bardziej do mnie przemawia. Nie umiem tego poprzec zadnym argumentem ;)
Ale jesli duzo jezdzisz to bym wybral Y i sam oddal auto do obszycia na nowo tapicerki.
 

poochaty

Posiadacz elektryka
Gratulacje, super auto! :D

Ja tak podświadomie zawęziłem wybór do Mach-E i EV6. Oba macałem, mach-e nawet jechałem. Jednak ciągle walcze ze sobą o te plus i minusy każdego rozwiązania... Problemy pierwszego świata :(
Jak pisałem EV6 nie było mi dane testować, ale system nawigacji w Ioniq 5 vs TMY to niebo i ziemia. Dla mnie to bardzo ważny temat. Nawigacja do ładowarki, podgrzewanie baterii, szybkość działania, dostępność menu itd. Sprawdź, taki ferment w głowie może byc kreatywny.
Co do Mach-E. Nie wiem czy jeździsz na nartach, ja tak. Do Mach-E nie da się założyć bagażnika dachowego! Nie ma też przelotki na narty na tylniej kanapie. Pozostaje więc wożenie na dedykowanym stojaku na hak. Dla mnie dyskwalifikacja.
 

vwir

Pionier e-mobilności
@vwir

Yep, katalogowo tak wychodzi, tylko ze:

- W Mach-e w standardzie jest gwarancja 2 letnia (!). Do 5 letniej dopłata 3500zł (i taka biore pod uwage) a do 8 letniej 7000zł. Nie ma rabatów - można najwyżej kupić drożej (już taka oferte widziałem)
- W KIA/Hyundai przy zakupie na firme daja rabat bez najmniejszego problemu - ja dostałem 13 500zł i nawet nie pytałem....

W moim wypadku (oferty z salonu)
- EV6 GT-Line + Pakiet Technologiczny + pompa ciepla + okno dachowe: 254 000 zł
- Mach-E AWD 75kW + Pakiet Technologiczny Plus + kolor czerwony: 270 560 zł
No tak, zapomniałem że Kia/Hyundai to nie Tesla/Mustang i zaczyna się zabawa w kotka i myszkę w to kto ile wynegcjuje zniżki. No to o tą zniżkę te auta mogą być tańsze niż Mach-E.
Gwarancja w Mach-E jest 2 lata na wszystko poza baterią. Na baterię jest 8 lat. Jak dla mnie to w zupełności wystarczy, ale rozumiem, jeśli ktoś chce więcej.

Tak naprawdę u mnie na 2 pierwszych pozycjach listy były właśnie Mach-E i EV6. Wysoko na liście był też ID.4, ale odpadł ze względu na brak one-pedal-drive i wnętrze (podłokietniki z PKSu...). EV6 odpadła, bo mam dziecko, które za miesiąc skończy 18 lat i na tylnej kanapie sadzałbym je tylko za karę. Został więc Mach-E. Ale gdybym był w Twojej sytuacji to pewnie też poważnie rozważyłbym EV6, ale tylko i wyłącznie GT-line. Kierownicy w wersji nie-GT nie byłbym w stanie zdzierżyć ;) Jedno co warto rozważyć to nie wiem, czy przypadkiem Kia nie będzie miała jedna nieco większej utraty wartości niż mustang. Więc oszczędność pieniędzy podczas zakupu może być tylko pozorna. Tylko z drugiej strony Kia może się dzięki niższej cenie załapać na dotacje (mustang nie) a to już nie jest różnica kilkunastu tys, ale 40tys. A to już poważna różnica.
 
Last edited:

solik

Pionier e-mobilności
czy przypadkiem Kia nie będzie miała jedna nieco większej utraty wartości niż mustang
O to bym sie nie martwil, KIA stoi wysoko w rankingach sprzedazy w PL a Ford nie istnieje praktycznie. Nie sadze ze zmieni ta sytuacje tak drogi elektryk jak MachE.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Hehe w Polsce 90% DC to 50kw, do czasu udzialu czegos wiecej niz 50kw na rynku zdarzycie skonczyc leasing i zmienic auto :D
Cos w tym jest, ladowarek >100kW jest chyba z dziesiec… i do tego dziewiec teslowych… a tesla moze sie ladowac wszedzie ;)
 

solik

Pionier e-mobilności
Jesli odejmiemy od tej listy Orlen (bo powiedziec ze mamy na trasie ladowarke Orlenu to powiedziec ze nie mamy wcale ladowarki) to zostaje Greenway i 8 nieczynnych ionity :)
 
Top