Buzzem na Lofoty

rafbel

Zadomawiam się
Jasne, Tesla oszukuje w cyferkach a Buzz podaje w specyfikacji do wysokosci oparć. Mnie interesuje pakowność przy 6-7 pasażerach i porównuje do mojego Xa. Każde 7 osobowe auto wydaje się pakowne dopóki nie rozłożymy 3 rzedu siedzeń. Nie oglądałem jeszcze materiałów z 3 rzedem siedzeń w Buzz bo nie było gdy się interesowałem tematem, ale myślę że o ile komfort pasażerów na 3 rzędzie bedzie fenomenalny a za ich plecami zostanie jeszcze sporo miejsca to jednak nie będzie to 2x wiecej niż jest dostęone w Tesli X licząc przód i wnękę z tyłu. Według cyferek w BUZZ za 3 rzędem jest tylko ~300 litrów, choć pewnie do sufitu jeszcze z 100-200 sie znajdzie
Racja X i 6-7 osób to inna sytuacja, plus taki, że te fotele w 3 rzędzie też można przesuwać i powiększyć bagażnik
 

KrzyCh

Pionier e-mobilności
Co to za kolejny durny wymysł?
Co ma zdaniem producenta piernik do wiatraka?
Piernik do wiatraka ma to, że kiedyś w wiatrakach mełło się ziarno na mąkę. Z mąki między innymi robi się pierniki. Zatem, nie było piernika bez wiatraka, gdy powstawało to powiedzenie. Wtedy zapewne ta zależność znana była nielicznym (ekspertom).

Podobnie jest z autopilotem opartym o kamery - z rowerami na haku nie widzi co się dzieje za nim i nie może realizować funkcji autopilota, to się wyłącza. Jak do mnie to logiczne, choć można coś tu jeszcze poprawić.

Nie będę bronił Tesli za likwidację innych czujników i koncentrację na kamerach, bo uważam że to błędna decyzja. Niemniej jednak, powstrzymuję się przed wytykaniem producentom (Tesli, BMW czy innym) nienajlepszych rozwiązań z jednego prostego powodu. Oni w tej dziedzinie coś stworzyli, a ja nie.

@Ev3 - pokaż co wyprodukowałeś.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Podobnie jest z autopilotem opartym o kamery - z rowerami na haku nie widzi co się dzieje za nim i nie może realizować funkcji autopilota, to się wyłącza. Jak do mnie to logiczne, choć można coś tu jeszcze poprawić.
Samochody oparte na czujnikach (nie kamerach) mają tak samo. A przynajmniej Mach-E tak ma. Po wpięciu przyczepy/bagażnika dezaktywuje autopilota. Tak zeznaje kolega z Mach-E z hakiem (ja nie mam haka).
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Samochody oparte na czujnikach (nie kamerach) mają tak samo. A przynajmniej Mach-E tak ma. Po wpięciu przyczepy/bagażnika dezaktywuje autopilota. Tak zeznaje kolega z Mach-E z hakiem (ja nie mam haka).
Może to jakaś hamerykańska moda?
A jeszcze jedno - czy autopilot i jego brak, oznacza że tempomat też nie działa?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Jakoś tak się przypadkowo złożyło, że w tym roku wybraliśmy się na Lofoty. Nie mieliśmy tego w planie ale po przyjeździe do rodziny w Sztokholmie okazało się, że tylko tam będzie dobra pogoda. Ruszyliśmy więc w stronę niezachodzącego słońca i okazało się to strzałem w dziesiątkę, jest to jedno z najpiękniejszych i najbardziej spektakularnych miejsc w jakich byłem.
Droga z Krakowa to prawie 3tys km, Buzzik spisał się jak zawsze wyśmienicie i cała podróż przebiegłą bez większych ekscesów. Korzystaliśmy z kombinacji Ionity i Tesla SuC, ładowanie na ionity zawsze z pełną prędkością, na teslach jak zazwyczaj problemy z krótkimi przewodami i ograniczona moc. Kolejki w sezonie wakacyjnym zdarzały się na austostradzie wzdłuż wybrzeża, w głębi lądu już lepiej a na samych lofotach są 2 superchargery otwarte dla innych marek.
Zużycie na całej trasie wyszło w okolicy 22-23kwh i zdarzało nam się w Szwecji na austostradach robić regularnie dystanse rzędu 280km a nawet 330km po lokalnych drogach miedzy ładowniami. Przy mocnym rozładowaniu baterii ładowanie od 9-80% zajmowało książkowe 28min, co ciekawe 20-80% potrafiło zając tyle samo albo nawet dłużej, warto więc schodzić nisko. Ładowanie 7-100% wyszło tylko 47minut, znacznie krócej niż nasz obiad.
Razem z nami jechał szwagier ze Sztokholmu swoja Teslą Y LR i byłem zdziwiony jak podobnie te 2 samochody się spisywały. Teslę Y muszę pochwalić za pakowność, nie jest to może liga Buzza ale szwagier zapakował się w 3 osoby z dużym psem, namiotem, sprzętem kempingowym, 3 rowerami bez boxa. Musiał wprawdzie położyć 1/3 kanapy aby się pomieścić ale sam pies zajmował mu ponad pół bagażnika.
Przy rowerach na haku tesla zużywała praktycznie tyle samo energii co buzz, zasięgi mieliśmy więc takie same, prędkość ładowania też bardzo podobna, tesla troche szybsza w pierwszych 60% ale powyżej mocno zwalniała, wiec przy ładowaniu do 80% wychodziło mniej więcej tak samo. Jedyny bardzo poważny mankament to, że przy rowerach na haku Tesla mimo wykupionego pełnego autopilota nie pozwalała go włączyć i cała drogę musiał jechać nawet bez tempomatu. W Buzzie Travel Assist spisywał się wyśmienicie nawet na lokalnych drogach i rowerach na haku, używałem go cały czas przez całą drogę.
Bardzo polecam takie wyjazdy, Skandynawia jest bardzo wdzięcznym rejonem i na pewno nie raz jeszcze tam wrócimy.

View attachment 19604


View attachment 19605

View attachment 19606



View attachment 19607


View attachment 19608
Ale ladnie ! Gratuluje wycieczki. !
 

rafbel

Zadomawiam się
Trzeba wyłączyć tryb jazdy z przyczepą, uruchamia się automatycznie po zapięciu wtyczki w gniazdo.
Czyli po wyłączeniu tego trybu jazdy z przyczepą wraca możliwość jazdy na autopilocie? Są jakieś ograniczenia z tym związane? U mnie z TA, blokuje czujniki martwego pola i wyłącza automatyczną zmianę pasa ale poza tym wszystko działa.
W sumie dobrze byłoby wiedzieć jak to wygląda u różnych producentów, ciężko znaleźć jakieś wiarygodne informacje, dziennikarze tego nie testują a w moim przypadku wyjazdy z rowerem na haku to tak zdrowo ponad 50% wszystkich tras.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Czyli po wyłączeniu tego trybu jazdy z przyczepą wraca możliwość jazdy na autopilocie? Są jakieś ograniczenia z tym związane? U mnie z TA, blokuje czujniki martwego pola i wyłącza automatyczną zmianę pasa ale poza tym wszystko działa.
W sumie dobrze byłoby wiedzieć jak to wygląda u różnych producentów, ciężko znaleźć jakieś wiarygodne informacje, dziennikarze tego nie testują a w moim przypadku wyjazdy z rowerem na haku to tak zdrowo ponad 50% wszystkich tras.
Autopilot normalnie działa, i nie wydaje mi się żeby jakieś funkcje były ograniczone, ale nie testowałem dokładnie. Z przyczepą pokazuje tylko że bardzo blisko za tobą ktoś jedzie. Nie bardzo się o tym mówi bo nie powinno się tego robić bo auto jak autopilot zrobi gwałtowny unik, to może przyczepą zarzucić, nie wiadomo jak się zestaw zachowa, ale tutaj mówimy o jeździe z rowerami na haku więc spoko. W trybie przyczepy tempomat działa normalnie, nawet instrukcja mówi że jak jedziesz z przyczepą to trzyma większy dystans na tempomacie. Może był ustawiony AP na 1 klik, wtedy nie masz opcji tempomatu tak czy siak.
 
Top