Instalacja Off grid do ładowania BEV

JM&JM

Posiadacz elektryka
Mam swój garaż + dodatkowe miejsce postojowe na którym ładuję auto z taryfy G12 (obecnie miesięcznie około 200-300 kWh całkowite zużycie licznikowe). Niestety mam możliwość ładowania auta tylko wieczorem i nocą a myślę o zakupie kolejnego elektryka dla żony więc zużycie kWh wzrośnie a auto też będzie mogło być ładowane nocą.

W temacie instalacji PV jestem zupełnym laikiem i zastanawiam się czy:
1. Jest ekonomiczny sens nabycia np. wiaty garażowej z panelami PV wraz z magazynem energii tak aby w dzień uzupełniać magazyn a w nocy ładować z niego auto?
2. Czy lepszym rozwiązaniem będzie instalacja off grid, czy też może klasyczna instalacja z dodatkowym magazynem dofinansowana przez BOŚ w ramach programu Mój Prąd 6.0?

Czy ktoś z Was ładuje swojego BEV z instalacji PV Off grid? Jeśli tak to dajcie znać jak tak instalacja się sprawdza do takiego zastosowania? Jakie są koszty takiej instalacji? Jaka powinna być moc paneli i pojemność magazyny przy założeniu, że 90% konsumpcji ma trafić do BEV?

S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
w twoim przypadku to kluczowa będzie cena magazynu energii, twoje auto około 70 kWh plus żony też pewnie podobnie. nie wiem ile jeździcie dziennie i jaka jest cena energii u was za kWh?

JM&JM

Posiadacz elektryka
w twoim przypadku to kluczowa będzie cena magazynu energii, twoje auto około 70 kWh plus żony też pewnie podobnie. nie wiem ile jeździcie dziennie i jaka jest cena energii u was za kWh?
Na codzienne jazdy tzw. wokół komina to wychodzi około 50-80 km dziennie czyli powiedzmy około 10-15 kWh. Taryfa nocna G12 w Tauronie to od lipca około 70 groszy za kWh ale jak finalnie wyjdzie po zmianach cen to się okaże w sierpniu. Myślałem o magazynie 10-15 kWh

vwir

Pionier e-mobilności