JM&JM
Posiadacz elektryka
Mam swój garaż + dodatkowe miejsce postojowe na którym ładuję auto z taryfy G12 (obecnie miesięcznie około 200-300 kWh całkowite zużycie licznikowe). Niestety mam możliwość ładowania auta tylko wieczorem i nocą a myślę o zakupie kolejnego elektryka dla żony więc zużycie kWh wzrośnie a auto też będzie mogło być ładowane nocą.
W temacie instalacji PV jestem zupełnym laikiem i zastanawiam się czy:
1. Jest ekonomiczny sens nabycia np. wiaty garażowej z panelami PV wraz z magazynem energii tak aby w dzień uzupełniać magazyn a w nocy ładować z niego auto?
2. Czy lepszym rozwiązaniem będzie instalacja off grid, czy też może klasyczna instalacja z dodatkowym magazynem dofinansowana przez BOŚ w ramach programu Mój Prąd 6.0?
Czy ktoś z Was ładuje swojego BEV z instalacji PV Off grid? Jeśli tak to dajcie znać jak tak instalacja się sprawdza do takiego zastosowania? Jakie są koszty takiej instalacji? Jaka powinna być moc paneli i pojemność magazyny przy założeniu, że 90% konsumpcji ma trafić do BEV?
W temacie instalacji PV jestem zupełnym laikiem i zastanawiam się czy:
1. Jest ekonomiczny sens nabycia np. wiaty garażowej z panelami PV wraz z magazynem energii tak aby w dzień uzupełniać magazyn a w nocy ładować z niego auto?
2. Czy lepszym rozwiązaniem będzie instalacja off grid, czy też może klasyczna instalacja z dodatkowym magazynem dofinansowana przez BOŚ w ramach programu Mój Prąd 6.0?
Czy ktoś z Was ładuje swojego BEV z instalacji PV Off grid? Jeśli tak to dajcie znać jak tak instalacja się sprawdza do takiego zastosowania? Jakie są koszty takiej instalacji? Jaka powinna być moc paneli i pojemność magazyny przy założeniu, że 90% konsumpcji ma trafić do BEV?