Ambibox - dwukierunkowe ladowanie/rozladowanie dla wszystkich

p0li

Pionier e-mobilności
dzis ogladalem info ze firma jak w tytule opracowuje domowy walbox ktory potrafi V2H i bedzie pracowal z wiekszoscia samochodow elektrycznych
jak?
odpuszczaja zabawe w konwersje DC/AC w samochodzie tylko ta role przejmuje walbox ktory laczy sie z bateria przez CCS-a
obecnie jest na etapie testow z nastepujacymi markami: volvo, tesla, byd, ford, bmw, citroen, hyundai
 

nabrU

Moderator
Pewnie technicznie to będzie działać. Ja osobiście (szczególnie w moich warunkach) nie widzę w V2H sensu ekonomicznego.
 

nabrU

Moderator
Ja to jestem z 'terrarium' jak to na tym innym forum nazwano :ROFLMAO:

A tak na serio to i w warunkach PL to jest bez sensu finansowego. Podstawowe minusy:
- samochód służy do jeżdżenia, więc niekoniecznie będzie podłączony do sieci wtedy kiedy będzie to najbardziej potrzebne,
- dodatkowe cykle ładowania i rozładowania baterii w BEV (czyli dodatkowa degradacja)
- takie EVSE tanie pewnie nie będzie,
- żaden operator nie da pewnie w PL dobrej ceny na eksport.

No ale ja prorok nie jestem ;), więc mogę się mylić...
 

dixiluk

Fachowiec
Dużo osób pracuje z domu, pracuje na zmiany, nie dojeżdża autem do pracy. Do tego są soboty/niedzielę. Potencjał moim zdaniem ogromny ale problematyczny dla producentów EV.
 

jgal

Posiadacz elektryka
Ciekawe, czy faktycznie zadziała to z Teslami i czy używanie tego nie spowoduje utraty gwarancji na baterię auta...
Osobiście widziałbym to jako opcję awaryjnego zasilania domu w czasie blackoutu, oraz fajną opcję na kempingu.
 

dixiluk

Fachowiec
Ciekawe, czy faktycznie zadziała to z Teslami i czy używanie tego nie spowoduje utraty gwarancji na baterię auta...
Osobiście widziałbym to jako opcję awaryjnego zasilania domu w czasie blackoutu, oraz fajną opcję na kempingu.
Pytanie czy to działa jako falownik oddający prąd do sieci czy jako awaryjne zasilanie. Raczej nie da rady bez zasilania z sieci domu utrzymać.
 

jgal

Posiadacz elektryka
Ulotka produktu podaje, że wallbox będzie mógł oddać pełną moc 11 kW, co spokojnie zasili dom. Bardziej mnie ciekawi, jak producenci aut do tego podejdą w kwestii gwarancji. Osobiście chciałbym, żeby np Tesla zrobiła własny wallbox "Gen 4" dający legitnie taką opcję.
 

nabrU

Moderator
Osobiście widziałbym to jako opcję awaryjnego zasilania domu w czasie blackoutu, oraz fajną opcję na kempingu.

Mylisz V2H z V2L. Na kemping będziesz demontował wallbox ze ściany i go zabierał do bagażnika?

Due to the wallbox's bidirectionality, electricity can flow in two directions: from the in-house solar system to the car and from there back to the in-house grid if required (vehicle to grid, vehicle to home).
 
Top