Ambibox - dwukierunkowe ladowanie/rozladowanie dla wszystkich

p0li

Pionier e-mobilności
dzis ogladalem info ze firma jak w tytule opracowuje domowy walbox ktory potrafi V2H i bedzie pracowal z wiekszoscia samochodow elektrycznych
jak?
odpuszczaja zabawe w konwersje DC/AC w samochodzie tylko ta role przejmuje walbox ktory laczy sie z bateria przez CCS-a
obecnie jest na etapie testow z nastepujacymi markami: volvo, tesla, byd, ford, bmw, citroen, hyundai
 

nabrU

Moderator
Hmmmm według mnie evse które jest w stanie ładować samochod a później pobrać prąd z niego i oddać go do sieci jest dwukierunkowym

Sorry, a gdzie w tym filmie mowa o tym EVSE, że oddaje prąd z samochodu do sieci. Podpowiem: nigdzie...
 

adamusek

Posiadacz elektryka
Dokładnie, obecne w dzisiejszych autach V2L to przetwornica która juz jest w aucie i specjalna wtyczka w port informuje auto ze może on podać AC z tej przetwornicy na pin w gnieździe
V2H/V2G działa tak że samochód łaczy baterię z pinami DC w porcie i falownik sobie bierze ten p[rąd i zamienia w AC tak zeby był zsynchronizowany z siecią. Takie urzadzenie to dokładnie to samo co falownik fotowoltaiczny i na podobnym napieciu działa 200-1000V, tylko trzeba dołożyć komunikacje z autem. Lepszej firmy falownik 10kW kosztuje 8tys, chińskiej 3-4tys, do tego trzeba dodac komunikację z autem. Ja bym raczej się spodziewał ceny ~10tys zł+(dziś takie sprzety kosztuja 20tys). Dodatkowo auto musi pozowlić na ciągnięcie energii z baterii. Obecnie dużo aut gdy wykryje nieprawidłowość przy ładowaniu (zły kierunek energii) to przerywa ładowanie więc w tym wypadku bez aktualizacji oprogramowania w aucie przez producenta nie da rady.

Przegląd urządzeń ( w tym zapowiedzi) na rynku
ceny mocno spadły, Fronius 8.2 w hurtowni 3400netto a to jedna z droższych firm.
 
Top