Leaf w 2024- czy warto?

Czacha

Zadomawiam się
Pierwszy jest zarejestrowany na dealera, czyli nie ma dopłaty.
Drugi jest o rok starszy niż Leaf, droższy, klasę mniejszy, słabszy, jedynie zasięg może większy.
MG jakoś bym się bał, szczególnie po zakończeniu gwarancji. Może to dobre auta, ale przekonamy się po czasie, o Leafie za to wiemy już teraz czego się spodziewać.
 
Siema wydaję mi się inwestując tyle w samochód jedyną sensowną opinią będzie twoja własna to ty wywalisz kase i ty będziesz nim ewentualnie jeździł.Jazda próbna to podstawa pozdrawiam
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Siema wydaję mi się inwestując tyle w samochód jedyną sensowną opinią będzie twoja własna to ty wywalisz kase i ty będziesz nim ewentualnie jeździł.Jazda próbna to podstawa pozdrawiam
Warto też zapoznać się z upierdliwostkami, a leaf jako starsze EV może mieć ich trochę. Ostatnio dowiedziałem się że w Fordzie Mach-E nie można już zakończyć ładowania DC zdalnie oraz w ogóle nie można limitu ładowania na DC ustawić co było dla mnie niemałym szokiem.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Pierwszy jest zarejestrowany na dealera, czyli nie ma dopłaty.
Ale kosztuje niewiele więcej niż leaf po dopłatach.

Drugi jest o rok starszy niż Leaf, droższy, klasę mniejszy, słabszy, jedynie zasięg może większy.
Ma większy zasięg, chłodzenie baterii, CCS, dwa razy szybsze ładowanie DC, ładowarkę trójfazową, grzane stołki, apkę do obsługi auta, etc.

MG jakoś bym się bał, szczególnie po zakończeniu gwarancji. Może to dobre auta, ale przekonamy się po czasie
Która to gwarancja trwa 7 lat (na wszystko). W UK jeżdżą już od dobrych kilku lat. Nie słyszałem o jakichś większych problemach.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ostatnio dowiedziałem się że w Fordzie Mach-E nie można już zakończyć ładowania DC zdalnie oraz w ogóle nie można limitu ładowania na DC ustawić co było dla mnie niemałym szokiem.
Możesz powiedzieć w jakiej sytuacji Ci to jest potrzebne? Ciekaw jestem, bo przez 7 lat jazdy elektrykami nigdy czegoś takiego nie potrzebowałem. Gdy ładuję się na DC to najczęściej jestem niedaleko (bo to nie trwa specjalnie długo) więc gdy już mam dość prądu to albo odjeżdżam albo przestawiam samochód, żeby ktoś inny mógł się naładować.
 

Piotrek_Sl

Posiadacz elektryka

Przy czym pod koniec roku pewnie więcej będzie takich ofert, bo trzeba będzie wyrobić limity CO2.
Też się zastanawiałem nad tymi samochodami.
Niestety dwa pierwsze, mimo że z lepszą baterią, to jednak na trasę się nie nadają, no może dla dwóch osób, wiadomo, kiedyś się jeździło na wakacje maluchem, więc da się, ale...
MG jest wyraźnie droższy, jeśli chcemy podobne wyposażenie, co w Leafie, mniej oszczędny, jeśli wierzyć yutuberom. I jeszcze jedno - Nissan oferuje dobre finansowanie.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Też się zastanawiałem nad tymi samochodami.
Niestety dwa pierwsze, mimo że z lepszą baterią, to jednak na trasę się nie nadają, no może dla dwóch osób, wiadomo, kiedyś się jeździło na wakacje maluchem, więc da się, ale...
MG jest wyraźnie droższy, jeśli chcemy podobne wyposażenie, co w Leafie, mniej oszczędny, jeśli wierzyć yutuberom. I jeszcze jedno - Nissan oferuje dobre finansowanie.
Zgadza się, ale leaf też się nie nadaje na trasy (z innego powodu). No chyba, że to trasy bez autostrad i tak do 200km w jedną stronę.
MG w tej podstawowej wersji jest podobnie wyposażony co Acenta, a różnica w cenie to 7tys. Ja wiem czy to tak dużo przy całej kwocie? Gdy porównujesz z N-Connecta to zgadzam się, leaf wychodzi już zauważalenie taniej, ale znowu w MG wtedy już wskakujesz w baterię 64kWh. Co do finansowania to już bardzo indywidualna sprawa, zależy kto i jak kupuje, ale na pewno w przypadku leafa łatwiej będzie coś znaleźć dla leasingowców albo na wynajem. Tylko że dopłaty dla leasingowców i w wynajmie i tak się już skończyły.
 

Piotrek_Sl

Posiadacz elektryka
Zgadza się, ale leaf też się nie nadaje na trasy (z innego powodu). No chyba, że to trasy bez autostrad i tak do 200km w jedną stronę.
MG w tej podstawowej wersji jest podobnie wyposażony co Acenta, a różnica w cenie to 7tys. Ja wiem czy to tak dużo przy całej kwocie? Gdy porównujesz z N-Connecta to zgadzam się, leaf wychodzi już zauważalenie taniej, ale znowu w MG wtedy już wskakujesz w baterię 64kWh. Co do finansowania to już bardzo indywidualna sprawa, zależy kto i jak kupuje, ale na pewno w przypadku leafa łatwiej będzie coś znaleźć dla leasingowców albo na wynajem. Tylko że dopłaty dla leasingowców i w wynajmie i tak się już skończyły.
Mnie brakuje w MG kamery i podgrzewanej kierownicy - bez tej pierwszej bym się obył, ale ciepła kierownicę chciałbym mieć, bo często mi zimą marzną palce... Jest też podgrzewana tylna kanapa. Za to w MG jest aplikacja.
Nie wiem, jak jest z rabatami w MG, ale N-Connect można kupić w cenie MG Standard.
Ja się też waham, bo o ile w Bieszczady dojadę Leafem (tak jak pisaliśmy) ze Śląska, to na Mazury już słabo, a ostatnio nam się zrobiła tradycja wakacyjnych wyjazdów nad jezioro... Z drugiej strony mam przecież duży samochód spalinowy w razie czego 🙂
 

vwir

Pionier e-mobilności
A musi to być nowe auto? A na przykład taka meganka jak podrzuciłem wyżej? W okolicach 100tys masz naprawdę sporo 2-3 letnich używek z symbolicznymi przebiegami. Można już celować w coś z 60kWh+ z chłodzeniem i szybkim CCS-em, a wtedy ani Mazury ani Portugalia Ci nie straszna.
 
Top