Leaf w 2024- czy warto?

Czacha

Zadomawiam się
Fajnie pokazać, że się da - bo to prawda, ale po co? Po co męczyć siebie i auto? Gdyby to miało jeszcze ekonomiczny sens, ale przy cenach na szybkich ładowarkach taka podróż elektrykiem wyjdzie dłużej i drożej.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Fajnie pokazać, że się da - bo to prawda, ale po co? Po co męczyć siebie i auto? Gdyby to miało jeszcze ekonomiczny sens, ale przy cenach na szybkich ładowarkach taka podróż elektrykiem wyjdzie dłużej i drożej.
A jaka to jest "taka"?
I po co miałoby się wypożyczać smrodzące auto spalinowe, np. tylko na wakacje?
Jazda do wypożyczalni (dwa razy) też zeżre czas.
 

Czacha

Zadomawiam się
Zakładam, że póki co większość jednak ma drugie auto spalinowe.
"Taka" tzn. wymagająca korzystania z ładowarek DC w cenie 2,7 - 3,1 zł. / kWh
 

Czacha

Zadomawiam się
Może patrzę pod swoim kontem, czyli właściciela dwóch pełnoletnich diesli, który z trudem uciułał kasę na pierwszego elektryka bo doszedł do wniosku, że już nie stać go płacić 10 tyś za paliwo rocznie + 3 tyś za naprawy. Poza tym, zawsze o nim marzyłem ;)
 

vwir

Pionier e-mobilności
Też miałem dwa diesle gdy zaczynałem przygodę z elektrykami. Obecnie są dwa elektryki, zero diesli.
Jakiegoś małego elektryka do jazdy wkoło komina (typowe drugie auto w rodzinie) można wyrwać już za 20-30tys pln a to przestaje być jakaś nieosiągalna kwota. To nadal drożej niż za spaliniaki, ale nie jest to już kwota zwalająca z nóg. Przy własnej fotowoltaice zwróci się po 3 latach.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Zakładam, że póki co większość jednak ma drugie auto spalinowe.
"Taka" tzn. wymagająca korzystania z ładowarek DC w cenie 2,7 - 3,1 zł. / kWh
Po 1,5 roku jazdy elektrykiem, moja maksymalna cena na ładowarkach DC to 6,39 PLN/kWh. Ale średnia na DC to już 1.96 PLN/kWh. Więc tragedii nie ma. Koszt "paliwa" wychodzi taniej niż ICE.
 

Czacha

Zadomawiam się
W moim przypadku te drugie auto elektryczne stanie się pierwszym i obskoczy 90% tras przy ładowaniu w domu, spalinowe pozostanie na wakacje oraz sytuacje, gdy druga osoba musi też wyjechać (max 8 km w jedną stronę).
 

vwir

Pionier e-mobilności
W moim przypadku te drugie auto elektryczne stanie się pierwszym i obskoczy 90% tras przy ładowaniu w domu, spalinowe pozostanie na wakacje oraz sytuacje, gdy druga osoba musi też wyjechać (max 8 km w jedną stronę).
Słuszne podejście, tak właśnie będzie. Uprzedzam: z czasem pozostałe 10% w spaliniaku zaczyna uwierać ;)
 
Top