Średnie zużycie energii - jak to u was jest?

piotrpo

Pionier e-mobilności
Jak Wy to robicie. Ja po 4 latach średnio 189Wh
Wystarczy mniej jeździć po autostradach, więcej w mieście. Trochę pewnie też oszczędza SR vs. LR. Do tego to zużycie netto, więc wstępne przygotowanie baterii i kabiny "z wtyczki" jest w stanie zbić to znacznie. Pewnie też styl jazdy, pogoda, napompowanie kół itd.
W sumie, to wychodzi, że TM3 może zużywać 122 Wh/km, albo 222Wh/km i wniosków wyciągać z tego raczej nie należy.
 

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Ja ma średnie z niecałych 4 tys 17kw, ale podejrzewam, że będzie spadać.
Ostatnio zresetowałem sobie licznik żeby sprawdzić ile 3SR weźmie w dojazdach autostradą, jazda naprawdę dynamiczna, bez żadnych wyrzeczeń 140km/h średnia z 500km 16kw. Ostatnio robiłem krajówkę 250km i wyszło 15kw. Trochę jestem w szoku jak to mało potrafi zużyć.
Klucz to moim zdaniem rekuperacja, można jeździć szybko i dynamicznie, ale rzadko korzyść z hamulca. Np 140km/h i zjazd z autostrady na puszczonym gazie, przewidywanie.
Najmniej bierze na krajówkach, masa jest w ruchu i często rekuperacja.
W mieście bierze najwięcej, ciągłe rozpędzanie tej masy kosztuje. No i na autostradzie, paradoksalnie jak nie ma ruchu :) , ciągła jazda ze stałą wysoką prędkością bez hamowania.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Ogromna różnica jest też czy ruszasz z garażu (latem chłodno, zima ciepło) czy często parkujesz na zewnatrz i wtedy jesli nie uruchomisz wcześniej przygotowania to przez pierwsze km bierze znacznie wiecej. Przy przygotowaniu weźmie jeszcze wiecej ale nie pokaże na liczniku :).
Polecam też wejść do aplikacji Tesli -> Statystyki ładowania -> zakładka rok oraz przesunać w lewo w prawo aby spisać naładowane kWh w każdym roku i podzielić te kWh przez setki przejechanych od nowości km.
U mnie wyszło 63Wh/km wiecej niz na liczniku w Tesli bo wuzględniamy zuzycie na postoju, a to jeszcze nie wszystko bo nadal nie liczy energii zużytej na bieżąco podczas gdy wtyczka jest podpięta do auta w traklcie ładowania.
 
Top