Średnie zużycie energii - jak to u was jest?

blazej

Pionier e-mobilności
Ja też jeżdżę na ręcznych ustawieniach ale klima normalnie działa - po prostu nie lubię jak dmucha powyżej 3 bo robi się za głośno.
Ciężko jechać z górki 760 km.
Wystarczyłoby od ładowania uzbierać ze 150 km z górki i już wynik byłby spokojnie w zasięgu. Ja dzisiaj na 120km trasie zużyłem niespełna 13 kWh jadąc z całą rodzinką i bagażami.

Generalnie pod względem możliwości wykręcenia dużego zasięgu przy dość oszczędnej jeździe Tesla jest wręcz wybitna. Jazda krajówkami dałaby spokojnie możliwość zejścia ze średnią w okolice 115-120 Wh/100 km i to przy zupełnie normalnej jeździe. A to się fajnie przekłada na złotówki, bo dzisiejsza trasa na prądzie domowym kosztowała mnie niespełna 13 zł.
 

nabrU

Moderator
Ale chwila, takie zużycie to naprawdę w TM3 nie jest jakaś szczególnie wielka filozofia na relatywnie krótkim odcinku:

Screenshot 2024-08-25 200405.png

Screenshot 2024-08-25 200153.png

Screenshot 2024-08-25 200027.png

Filozofią jest jechać w takim stylu 760km... ;) Dla wygrania zakładu - można, ale realnie nikt tak pewnie nie jeździ w trasie :p
 

luk511

Zadomawiam się
Rozgrzana bateria (czyli wyjazd zaraz po doładowaniu do 100%), jazda ok. 90 km/h (najlepiej płynnie) i kombinacje z klimą (widzę jest w trybie recznym, więc może wyłączona :sneaky: , no bo zakład trzeba wygrać ;)) i pewnie da się to zrobić. Może i było też trochę z górki i wiatr w plecy...
wyjazd wczoraj o 4:30 rano ( bateria była pełna o 2:00) mam 15km do A1 , wjazd na A1 w Pyrzowicach w kierunku Gdańska tempomat ustawiony na 95 i tak przed siebie aż bateria wyświetli 50% wtedy powrót - dojechałem tak zjazdu na Grudziądz tam zawróciłem i na pierwszym MOPie toaleta kawa itd , wtedy miałem juz 403km za sobą . Po 20 minutach ruszyłem powrotem aż do zjazdu Woźniki na Śląsku gdzie mam 4 km od niego ładowarkę u znajomego . Klimatyzacja była włączona bo wczoraj było 31 stopni! tylko na sam koniec gdy wszystkie wskaźniki Tesli pokazywały ze skończy mi się bateria 8 km przed zjazdem to ją wyłączyłem - i tak jakieś 4 km przejechałem przy stanie 0% . Myślę ze spokojnie można by przebić barierę 800km wystarczyło by zrobić to w tygodniu gdy jeżdza TIR-y i za takim się schować plus odpowienie przygotowanie samochodu ale nie o to chodziło :) pierwsze 400km miałem średnią 9,7 potem klima zrobiła swoje , na co dzień mam 13-14kwh/100km a jeżdżę dynamicznie zresztą widać to na screenie z 15kkm mam 16,4 ( 18-20 zima i reszta do dziś)
 

TomRS

Pionier e-mobilności
To ja trochę z innej strony podejdę do zagadnienia. Jestem właśnie na wakacjach w Prusewie. Ponieważ nie ma tutaj żadnej ładowarki, nawet gniazda 3f, postanowiłem się naładować po drodze na tyle, żeby po dojechaniu na miejsce mieć SoC w okolicach 80%. ( nie będę tu zbyt wiele jeżdził). Jechałem z Poznania, najpierw S5, póżniej A1 i S6 do ładowarki Greenway w miejscowości Szemud ( bo tak mi to koncepcyjnie pasowało). Większość trasy przejechałem na tempomacie 120-130 km/h, średnie zużycie wyszło mi troszkę ponad 18 kWh/100km. Trasa do Szemud miała 340 km. Zadowolony z życia, naładowałem auto 64 kWh po 3,15 ( nie mam żadnego abonamentu). Dopiero po jakimś czasie dotarło do mnie, że przejechanie 100 km kosztowało mnie ca 70 PLN. Jadąc w ten sam sposób moim byłym ICE ( Golf R) , bez żadnego problemu problemu przejechałbym tą samą trasę o kilka złotych taniej na 100 km.
Nie kupiłem Tesli z pierwszoplanowym celem oszczędzania na kosztach „paliwa” , ale mam nieodparte wrażenie, że część operatorów szybkich ładowarek postanowiła się jak najszybciej „nahapać” ustalając ceny na absurdalnym poziomie. Tesla stawiając gdzie się da swoje SuC i udostępniając je wszystkim, rozbiła by bank oferując energię poniżej 2 PLN za kWh, przy okazji ucierając nosa tym wszystkim ”rekinom biznesu”.
 
Last edited:

eugtor

Posiadacz elektryka
Kup abonament, zwraca się po pierwszym ładowaniu. Jak się jedzie w wakacyjna trasę to naprawdę warto.
GW Energia STANDARD - DC 3,15 zł
GW Energia MAX - DC 2,10 zł
Abonament Enegria MAX - 79,99 zł
3,15 - 2,10 = 1,05
79,99 / 1,05 = 76,18 (kWh)

Po pierwszym ładowaniu od 0 do 100% tylko :)
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Po pierwszym ładowaniu od 0 do 100% tylko :)
Po tych ~80kWh dopiero dochodzisz do momentu, w którym wychodzisz na zero. Ewentualne korzyści dopiero mogą się pokazać.
Sam unikam abonamentów, bo nie chcę później polować na ładowarkę konkretnej sieci, szczególnie od momentu, kiedy GW wyłączył zniżki w roamingu i na stacjach partnerskich.

Nie kupiłem Tesli z pierwszoplanowym celem oszczędzania na kosztach „paliwa”
Dokładnie w ten sposób do tego podchodzę. "Tankując" większość w domu po te 95gr wychodzę z założenia, że i tak jeżdżę pół darmo. Jak pojawi się jakaś ładowarka za +3zł, to podłączam i jadę dalej. Co nie zmienia faktu, że jak piszesz:
mam nieodparte wrażenie, że część operatorów szybkich ładowarek postanowiła się jak najszybciej „nahapać” ustalając ceny na absurdalnym poziomie
Tylko nie wiem, czy chodzi o "nachapanie się", czy o to, żeby tych ładowarek nie używać, bo jeszcze zepsujesz. Pojawiają się jakieś tam pierwsze jaskółki z sensownymi cenami, ale chwila jeszcze minie zanim stanie się to w miarę powszechne.

do ładowarki Greenway w miejscowości Szemud
Północ PL to niestety zdzierstwo. Orlen ze swoimi AC po 2 zł jest tani.
 

Psujek

Zadomawiam się
Jestem po pierwszej trasie (700km) - oprócz naładowania w domu do pełna w trasie zapłaciłem 175zł, potem w tygodniu w Kołobrzegu do pełna za 138zł.

Jutro powrót zabaczymy jak wyjdzie (RWD koła 19")
1725035153548.png

1725041510763.png
 
Last edited:
Top