Średnie zużycie energii - jak to u was jest?

piotrpo

Pionier e-mobilności
Policz jak wyżej opisałem i zobacz czy będzie 166Wh/km
Łączne naładowanie z aplikacji 2371, przebieg 14000 średnia 169Wh/km. Odebrałem samochód pod koniec lutego, więc można powiedzieć, że bez zimy. No i wychodzi na to, że TeslaMate jako brutto podaje energię pobraną. Coś tam jeszcze ucieknie na grzanie kabla pomiędzy licznikiem a ładowarką.
Dla mnie tak czy inaczej OK. Koszty eksploatacji są dla mnie miłym dodatkiem a nie celem.
 

Siostra Irena

Posiadacz elektryka
U mnie z zimy i wiosny wygląda to tak(teraz średnie z prawie roku mam 144Wh/100
IMG_7489.jpeg

IMG_2791.jpeg
 

inter

Pionier e-mobilności
Łączne naładowanie z aplikacji 2371, przebieg 14000 średnia 169Wh/km. Odebrałem samochód pod koniec lutego, więc można powiedzieć, że bez zimy. No i wychodzi na to, że TeslaMate jako brutto podaje energię pobraną. Coś tam jeszcze ucieknie na grzanie kabla pomiędzy licznikiem a ładowarką.
Dla mnie tak czy inaczej OK. Koszty eksploatacji są dla mnie miłym dodatkiem a nie celem.
Ja od jakiegoś czasu, całkowicie przestałem się przejmować zużyciem.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Ja od jakiegoś czasu, całkowicie przestałem się przejmować zużyciem.
Ja też bo to jest nic przy amortyzacji nowego auta. Mi tylko zależy na tym aby użytkownicy byli świadomi że to co pokazuje Tesla na ekranie to nie jest wszystko i elektryk potrafi sporo zużyć na postoju, dla jednego to może być 10% więcej dla innego nawet 40% więcej. Chodzi o to zeby nie bylo potem zaskoczenia ze np zaplanowana ilość PV potem nie jest wystarczająca.
 

nabrU

Moderator
Ja od jakiegoś czasu, całkowicie przestałem się przejmować zużyciem.

Mam dokładnie to samo i dodatkowo nie przejmuję się ceną (bo mam darmowe SuC i prawie darmowe ładowanie w domu) i gdzie się ładować (bo 220 lokalizacji SuC robi swoje - w czwartek np. w trasę wyjechałem z 43%).
 

KrzysztofFly

Moderator
Mam dokładnie to samo i dodatkowo nie przejmuję się ceną (bo mam darmowe SuC i prawie darmowe ładowanie w domu) i gdzie się ładować (bo 220 lokalizacji SuC robi swoje - w czwartek np. w trasę wyjechałem z 43%).
No my jak dobrze pójdzie, to za dwa lata dobijemy do 22 SuC ;). No chyba, że zdemontują te co są na Orlenach, to wtedy nie będzie aż tak dużego przyrostu ;).
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Zapytam wprost. Czy masz problemy z myśleniem? Logika jest Ci obca? Odwiedziłeś już tego doktorka?

Trzeba za grosz nie mieć własnego rozumu, żeby wyniki WLTP czy dowolnej innej normy homologacyjnej brać za realny wynik w każdych warunkach. To że to WLTP da się przejechać świadczą wpisy na forum. 13kWh/100km to dokładnie wynik podany w tym artykule. Czy to wina jakiegokolwiek producenta że w europie przyjęto procedurę WLTP a w USA czy Chinach inną?

Nie chodzi o WLTP tylko o to ze przez pierwsze 50% baterii Tesla pokazuje ze przejedzesz więcej, niż przez drugie 50% gdy nagle Tesla pokazuje ze przejedziesz mniej bo zaczyna urealniac zasięg i musi go zmniejszyć o tyle ile wcześniej zawyżyła. Cytuję: "Otóż w zakresie naładowania akumulatora 100-50 proc. algorytm wyświetlał zawyżony zasięg pojazdu. Dopiero, gdy wskaźnik spadł poniżej 50 proc., wyświetlacz wskazywał bardziej realne wartości."
Co ma do tego WLTP?
To teraz w Twoim stylu: sam masz problemy z rozumieniem tekstu i żaden lekarz na to nie pomoze, a o Twojej logice nic jeszcze nie mozna powiedzieć skoro problem rozumienia tekstu nie jest rozwiazany :p
 

kaktus

Posiadacz elektryka
Nie chodzi o WLTP tylko o to ze przez pierwsze 50% baterii Tesla pokazuje ze przejedzesz więcej, niż przez drugie 50% gdy nagle Tesla pokazuje ze przejedziesz mniej bo zaczyna urealniac zasięg i musi go zmniejszyć o tyle ile wcześniej zawyżyła. Cytuję: "Otóż w zakresie naładowania akumulatora 100-50 proc. algorytm wyświetlał zawyżony zasięg pojazdu. Dopiero, gdy wskaźnik spadł poniżej 50 proc., wyświetlacz wskazywał bardziej realne wartości."
Co ma do tego WLTP?
To teraz w Twoim stylu: sam masz problemy z rozumieniem tekstu i żaden lekarz na to nie pomoze, a o Twojej logice nic jeszcze nie mozna powiedzieć skoro problem rozumienia tekstu nie jest rozwiazany :p
Szkoda że podstawowa matematyka przerasta twoje możliwości (plus w sumie czytanie ze zrozumieniem skoro nie wiesz czym jest szacunek). Tesla nie jest bogiem aby wiedziała jaką trasę zamierzasz przemierzać. A wiadomo że będzie miała inny zasięg na autostradzie i inny w ruchu miejskim. To że pokonasz pierwsze 20km w mieście nie pozwala jej mieć założenia, że pokonasz następne 500km w mieście. Ale do tego potrzeba tej logiki o której wspomniałeś ;)
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Szkoda że podstawowa matematyka przerasta twoje możliwości (plus w sumie czytanie ze zrozumieniem skoro nie wiesz czym jest szacunek). Tesla nie jest bogiem aby wiedziała jaką trasę zamierzasz przemierzać. A wiadomo że będzie miała inny zasięg na autostradzie i inny w ruchu miejskim. To że pokonasz pierwsze 20km w mieście nie pozwala jej mieć założenia, że pokonasz następne 500km w mieście. Ale do tego potrzeba tej logiki o której wspomniałeś ;)
I dziwnym trafem zawsze szacunki są lepsze dla pierwszych 50% a gorsze dla kolejnych 50%, tak więc nie chodzi o złe/błedne szacunki. Gdyby były błedne myliłyby się po równo, raz w jedną raz w druga. No ale czesciej im się szacuje optymistycznie pierwsze 50% a później jakoś czesciej pesymistycznie szacuje te drugie 50%. Co mówi na to logika?
 

kaktus

Posiadacz elektryka
I dziwnym trafem zawsze szacunki są lepsze dla pierwszych 50% a gorsze dla kolejnych 50%, tak więc nie chodzi o złe/błedne szacunki. Gdyby były błedne myliłyby się po równo, raz w jedną raz w druga. No ale czesciej im się szacuje optymistycznie pierwsze 50% a później jakoś czesciej pesymistycznie szacuje te drugie 50%. Co mówi na to logika?
Że jesteś trollem ;) i nikim więcej :(
 
Top