Co wolisz w tej samej cenie, ale w innej klasie i roczniku ?

Bronek

Pionier e-mobilności
2 letni Tycan czy Nowa T3 Performance? To cena będzie podobna , osiągi i reszta różne.
Nie lubię wypierdziardzianych przez innych siedzeń ale lubić to jedno, ale czasem trochę "środka na robaki" i mamy auto jak nowe i fajne .
Sam w stosunku do Porschaka mam mieszane uczucia w związku z krojeniem Obywatela na serwisie , ale to są fajne auta .,Wg mnie jedyny konkretny konkurent "Woldemortha".
Ciekawe porownanie bo mając określoną kasę mamy tu konkretne porównanie. Co i za ile można ?

 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Ale to pytanie do nas czy do Ciebie?

Bo...zależy. Czy to twój pierwszy prosiak, czy dopiero zaczynasz/dojrzewasz do tej zabawy.
już chyba dojrzał... a właściwie przejrzał(na oczy) po poście powyżej ;)
 

camel

Posiadacz elektryka
@Bronek dałeś do myślenia tym tematem. Obecnie czekam na Y Juniper jako drugie auto obok TM3, ale czy nie będzie za nudno? Może w nieznacznie wyższej cenie brać Taycana poprzedniej generacji (koniecznie z baterią Performance plus).

W kontraście do poprzedniego screena z grupy Taycana że komuś się popsuł (tu na forum też kilka osób narzeka na swoje Tesle)
1000016106.png

1000016107.png
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Nie znam się na Porchakach za bardzo ale wiem czego oczekuję obecnie po pojazdach. Przyjemności !
Jeśli chcesz funkcjonalności , to czekaj
Cenowo start będzie podobny ale potem jak w skrócie "B M W" przy prosiaku i o mobilnym serwisie trzeba zapomnieć , tuningu itp co ma Tesla

Mając Tm3 i ją zostawiając przy Y ,schodzisz w kierunku funkcjonalności a nie fanu. Bo ten już masz
Dla mnie to jak "zmienił stryjek siekierkę na kijek" jeśli chodzi o wrażenia. Nihil novi.
Y tylko dla potrzeb ładunkowo przewozowych i ostatecznie lepszego wsiadania.
Po za tym pies wie jaki będzie i czy będzie i kiedy będzie?
Porsche dla mnie ! to stare podejście motoryzacyjne (co nie jest złe ) do nowego napędu. Ja wiele z tego już miałem wiec mnie nie kręci ale gdyby się fajny Tycan trafił to jest o czym myśleć w kontekście Ygreka.
 

marco_25

Pionier e-mobilności
Dopiero teraz wyskoczył mi ten interesujący wątek. Porsche chodzi mi po głowie od jakiegoś czasu ale cena zawsze była zaporowa. Jednak na początku roku wprowadzili nowego Tycana z niesamowitym ładowaniem oraz Macaną który tak na prawdę jest bardzo zbliżony do TMY, chodzi o wymiary 😉 Dzięki temu mamy wysyp naprawdę ciekawych ofert na używane modele Tycana.

O nowym Tycanie można przeczytać na
Thread 'Nowy Taycan'
https://forum.elektrowoz.pl/threads/nowy-taycan.5897/ gdzie @Halisep bardzo dokładnie opisuje co i jak.
Od siebie dodam że wystarczy umówić się na jazdę próbną i zobaczyć jak to auto się prowadzi oraz ładuje żeby się przekonać że jednak europejskie automotive potrafi w elektryki. Zawieszenie, tylna skrętna oś, fotele i osiągi razem sprawiają niesamowitą frajdę, polecam.

Jednak są to duże lub w opcji full wypas bardzo duże pieniądze jak za samochód dlatego opcja używanego jest kusząca. Szczególnie że nadal rozmawiamy o samochodzie z bardzo dobrymi parametrami. Wystarczy wejść na otomoto czy mobile.de by zobaczyć że w cenie do 80k € jest tego naprawdę dużo i można znaleźć modele 2-3 latnie z przebiegami rzędu 10-50kkm. To jest czasami nawet 60% taniej niż w salonie. Jeśli mam być szczery to tylko opowieści o cenach serwisu mnie skutecznie zniechęcają bo po roku i 33kkm z teslą MY RWD zasięgiem się nie martwię.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Dla mnie to jest jedyny konkurent Tesli , ale nie ze wzgledu na ładowanie, bo to mam w nosie jako przeciętny kierowca (90%+ wokół komina). Czy zasięg bo jest powyżej 300km w trasie . Nie jestem sikaczem butelkowym i fanem jazdy po nudnych autostradach.

Chyba jednak ...to próżność ? Marka? I jest wg mnie ładny z zewnątrz .
Przeciw jest ciasnota zwana fachowo -"otulaniem kierowcy" , klaustrofobia zwana -"integracją i z pojazdem" . Wersje niskie odpadają , bo wyrosłem.
Drogi serwis itp. Przy pechu a la @cooler leży się i kwiczy .
Nie ma tyle zabawy z obietnicami i zmianami co w Tesli a to mnie od lat bawi i cieszy , choc nie korzystam z gier , filmów itp . Jedynie z przeglądarki czasem
Zalety to trakcja , wykończenie, jw marka ..
Z garażu bym nie wygonił i jest o czym myśleć ale tylko gdy trafi się wypas za porównywalną cenę
 
Last edited:

Zen

Nowy na Forum
jest jeszcze aspekt ekonomiczny - Tesla straci na wartosci, a Porsche wiekszosc juz stracil :) zawsze na ta marke bedzie chetny.
Osobiscie bardziej mi lezalo Audi GT ze wzgledu na fizyczne przyciski, ale Ty po Tesli juz klikanie na pewno opanowales :p
wybierajac miedzy miedzy TM3P a uzywanym Taycan, bralbym prosiaka, choc ta nowa performance w srodku jest naprawde ladnie zrobiona (fotele)

e/
wykonanie srodka Audi tez bardziej mi pasowalo niz w prosiaku - takie bardziej przytulne, miekkie materialy - w prosiaku mialem wrazenie wszystko sie zlewalo w jedno.
 
Last edited:

piotrpo

Pionier e-mobilności
Te rozważania zaczynają przypominać dyskusje na temat tego jaką kobietę jest lepiej wybrać. Jedna jest ładna, super w łóżku, a jak gdzieś z nią wyjdziecie, to większość się będzie na was patrzeć z zazdrością ale jednak kosztuje i w codziennych sprawach za dużo nie pomoże, a o dzieciach za bardzo nie myśli. Druga jest mniej atrakcyjna, ale dziećmi się będzie dobrze opiekować, ugotuje smacznie i tanio, za dużych wymagań nie ma, ale też max perwersja na jaką można liczyć, to bzykanie na pieska i to nie za często.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ad żona oby nie była jak Porsche z powodu :"lekkie prowadzenie ".

A do tego BMW jest do kwadratu . Ekonomicznie na ogół nieopłacalna , choć użytkowanie niby za darmo.
.
Serwis drogi.
 
Top