Co wolisz w tej samej cenie, ale w innej klasie i roczniku ?

Bronek

Pionier e-mobilności
2 letni Tycan czy Nowa T3 Performance? To cena będzie podobna , osiągi i reszta różne.
Nie lubię wypierdziardzianych przez innych siedzeń ale lubić to jedno, ale czasem trochę "środka na robaki" i mamy auto jak nowe i fajne .
Sam w stosunku do Porschaka mam mieszane uczucia w związku z krojeniem Obywatela na serwisie , ale to są fajne auta .,Wg mnie jedyny konkretny konkurent "Woldemortha".
Ciekawe porownanie bo mając określoną kasę mamy tu konkretne porównanie. Co i za ile można ?

 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Tak, BMW seria M
Zaryzykowałbym stwierdzenie, że nawet lepiej się prowadzi w zakrętach.
Prestiż to takie meh, ale i tak jest na co popatrzeć i nie jest wstyd tym jeździć.
Z ostatnią częścią bym mocno polemizował :-]
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Strzelam, że 90% ludzi dzisiaj podchodzi do samochodu jak do pralki, czy lodówki - ma wyprać i przy okazji mieć klasę energetyczną A+++.
sam Elon tak do tego podchodzi, jego koncepcja a raczej mokry sen przewidywał najwyższą możliwą autonomię czyli przewieźć "towar" z punktu A do B bez angażowania "oprogramowania towaru" ;) jak kilka lat temu pisałem na tym forum, że Tesla jest tanim i praktycznym autem to było wielkie oburzenia i wręcz profanacja "świętości". czasy się zmieniły i już nie trąci wyjątkowością, jest produktem masowym z całą masą przypadłości z tym związaną. teraz użytkownicy Tesli "znormalnieli" i już szukają alternatyw ;) dla potwierdzenia swojej wyjątkowności. niestety mam lakoniczną informację w języku czeskim "to se nevrati"
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Jest na swoj sposób wyjątkowa i będzie dopóki na brzmienie nazwy i nazwiska "wlasciciela" wywoluje tyle zamiesznia i tu i tam itd ... . Obiekt hejtu krytyki i atencji .
Po kilku latach nie powinno już tego być, gdyby była taką pralką tylko w sensie tylko mechanicznym
 

ELuk

Pionier e-mobilności
… . niestety mam lakoniczną informację w języku czeskim "to se nevrati"
To podobna droga jaką przebyło BMW, a kiedyś byłem fanem tej marki (ostatnie sprzedałem 13 lat temu). Kiedyś synonim sport/premium.
Mimo niezaprzeczalnych zalet części modeli teraz ta marka jest synonimem obciachu…
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
brzmienie nazwy i nazwiska "wlasciciela" wywoluje tyle zamiesznia i tu i tam itd ... . Obiekt hejtu krytyki i atencji .
Ja tam nie wiem ile z tych jego "wybryków" to efekt "no nie powinienem tego wysyłać, naprawdę nie powinienem, a ch.... kliknięte", a ile świadome robienie szumu wokół marki. Ogólnie ostatnio jakoś mamy chyba za dużo CEO celebrytów.

A co do wyjątkowości Tesli, to S jest wyjątkowa ze względu na swoje osiągi. Producentom sportowych samochodów na dobre parę lat "zatkało kakało" po tym jak S'ka zaczęła urywać kolejne sekundy ze sprintu do setki. I jasne, okrążenia na ringu nie pokona, ale filmików z paid mode jest w sieci sporo. X jest wyjątkowe przez te swoje drzwi. Nie wiem, czy praktyczne, czy mają sens i jak często się psują, ale na 100% przyciągają uwagę. Wszystkie tesle są jakoś tam wyjątkowe przez ten gimbusiarski humor. Ktoś sobie wyobraża S klasse pierdzącą pod fotelami pasażerów, albo BMW 7 robiące lightshow? Roadster też był wyjątkowy na swój sposób, chociaż rozmawiając z właścicielem usłyszałem "I'm notorious early adopter and this car was a disaster"

Co do 3/Y te samochody są wyjątkowe na swój sposób. To są bardzo dobre EV dostępne w bardzo dobrych cenach i jeżeli można mówić o jakichś EV dla ludu, to właśnie te samochody. Na 100% nie są to samochody wyjątkowe w stylu AR Montreal, Enzo itd. Jednak pomimo masowości, jak za 50 lat ktoś będzie pisał kolejną encyklopedię motoryzacji, to 3 tam będzie, a już takie ID.x niekoniecznie. Zwyczajnie masowa elektromobilność zaczęła się właśnie od 3/Y.

Natomiast dzisiaj, ta wyjątkowość jest bardzo dyskretna. OK, to jest nowa marka w PL, samochód jest na prąd, a to wciąż wystarczy do przyciągnięcia uwagi, ale na 100% nie jest to supercar, hypercar itd. Nawet pomimo częściowo zbliżonych osiągów. Natomiast jest to doskonały produkt - wszystko co najlepsze, pod warunkiem zmieszczenia się w budżecie. Jeden z niewielu, jeżeli nie jedyny zachodni EV, który przynosi faktyczny zysk, ma przyzwoite parametry i jest w dobrej cenie. To wszystko w czasach, kiedy konkurencja robi gorsze, albo droższe EV i płacze ile to tysięcy euro dokłada do każdego egzemplarza.

Dla mnie to taka elektryczna Dacia 3 półki wyżej. Ma kosztować 200-250 tysięcy i ma mieć w środku dokładnie wszystko co mieści się w budżecie. No i ma spełniać swoje zadanie, czyli zawieźć tyłek z punktu A, do punktu B, co nie jest oczywiste w przypadku niektórych produktów konkurencji. Ale to, że to samochód, po prostu samochód nie sprawia, że jest złym wyborem.
 
Last edited:
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
To podobna droga jaką przebyło BMW, a kiedyś byłem fanem tej marki (ostatnie sprzedałem 13 lat temu). Kiedyś synonim sport/premium.
Mimo niezaprzeczalnych zalet części modeli teraz ta marka jest synonimem obciachu…
niestety, niemieckie tuzy motoryzacyjne zaczęły flirt z chińczykami i aby skusić klienta wyglądają jak tanie ladacznice po nieprzespanej nocy, co niekoniecznie sugeruje ich koniec. być może jest to technologiczna gra pozorów a błędem byłoby sądzić, że my w maleńkim państewku z kartonu możemy być w jakimkolwiek stopniu brani pod uwagę i dla nich ważni. pozostaje nam spokojnie odczuwać tą nieznośną lekkość bytu i wspólnymi siłami niejako zasilać te światowe transformacje technologiczne.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
TESLA to póki co zjawisko do końca nie rozgryzione, tak jak dawca tej nazwy. Nawet Pani Minister miała z nią skojarzenia w kontekście ev
Dziwoląg "Ministra", to znak porąbanego Kraju, gdzie kilka nawiedzonych Pań chce zrobić reformę językową zamiast zmieniać reformy na stringi. Było by ładniej

Nie chodzi o produkt -samochody , samego Muska , ekologię lub wyzysk, użycie litu itp.
Sama nazwa
, jej użycie! już powoduje zamieszanie , najprostszy przykład to nasz Elektrowóz . Użycie tego słowa to jak mówienie w Lordzie Woldemorcie , od razu zmienia treść wielu komentarzy pod artykułami.
Od zarania dziejów szybki rozwój i radykalne zmiany powodowali lekko stuknięci., mecenasi i sponsorzy i niestety wojny. Wszystkie te osoby i zjawiska spotykały się z nienawiścią . Czasem słuszną
 
Last edited:
Top