Ford Explorer - oferty / finansowanie

nabrU

Moderator

Lelon

Nowy na Forum
Co ci się przytrafiło? Zdechł ci w trasie? Skoro nie ma assistance to holowanie na twój koszt, czy do serwisu na kołach dojechałeś?
Pojechałem do biura i po pracy już się nie uruchomił. Assistance jest od Forda więc przysługuje. W ramach Ford assistance przysługuje też auto zastępcze ale jedynie na 4dni. Auto się zepsuło 30 czerwca. Jak dobrze pójdzie to 21-22 lipca odbiorę...
Aktualnie czekam na część - moduł SOBDM.
 

BartekEM

Zadomawiam się
Pojechałem do biura i po pracy już się nie uruchomił. Assistance jest od Forda więc przysługuje. W ramach Ford assistance przysługuje też auto zastępcze ale jedynie na 4dni. Auto się zepsuło 30 czerwca. Jak dobrze pójdzie to 21-22 lipca odbiorę...
Aktualnie czekam na część - moduł SOBDM.
Co ciekawe gdyby auto było kupione za gotówkę to procedura jest taka sama i auto zastępcze jest tylko na 4 dni.
Nie próbowałeś coś z Fordem ponegocjować? Bo jesteś bez auta przez jakiś czas...
 

mychah

Zadomawiam się
Pojechałem do biura i po pracy już się nie uruchomił. Assistance jest od Forda więc przysługuje. W ramach Ford assistance przysługuje też auto zastępcze ale jedynie na 4dni. Auto się zepsuło 30 czerwca. Jak dobrze pójdzie to 21-22 lipca odbiorę...
Aktualnie czekam na część - moduł SOBDM.
Dzięki za podzielenie się historią, zamówiłem Explorera i miałem wątpliwości odnośnie Assistance, gwarancji i podejścia Arvala. Zadałem kilka pytań na BOK ale póki co po kilku dniach bez odpowiedzi. Skoro na etapie zamówienia są takie problemy zastanawiam się co byłoby później.
Po przeczytaniu Twojej historii zdecydowałem się anulować i zmienić na Cupre Tavascan. Jasne - drożej i auto gorzej wyposażone, ale zapewniają serwis i auto zastępcze, przez co mogę to auto traktować jako jedyne w domu. Przy Explorerze miałbym obawy.

Ostatecznie doszedłem do wniosku, że o ile samochód w podstawowym kolorze był świetna oferta, tak przy dopłacie za kolor finalna rata jest względnie niska tylko ze względu na ograniczenia, których nie ma przy innych wynajmach, nie ma żadnego upustu ze względu na”ambasadorowanie”.
 

Twenty

Zadomawiam się
Dzięki za podzielenie się historią, zamówiłem Explorera i miałem wątpliwości odnośnie Assistance, gwarancji i podejścia Arvala. Zadałem kilka pytań na BOK ale póki co po kilku dniach bez odpowiedzi. Skoro na etapie zamówienia są takie problemy zastanawiam się co byłoby później.
Po przeczytaniu Twojej historii zdecydowałem się anulować i zmienić na Cupre Tavascan. Jasne - drożej i auto gorzej wyposażone, ale zapewniają serwis i auto zastępcze, przez co mogę to auto traktować jako jedyne w domu. Przy Explorerze miałbym obawy.
jaka oferte masz na Tavascan?
a doczytale sna ile cupra daje auto zastepcze?
 

giancardi

Zadomawiam się
Też bym nie brał Forda w ambasadorze na jedyne auto, chyba że miałbym opcję łatwo od kogoś pożyczyć.

Natomiast podejrzewam, że Tavascan w dużo słabszej opcji i na 2 lata, skoro za tańszego Elroqa mi wyliczyli najem 2170 po rabatach. Chyba, że masz na firmę jakąś ofertę. No i kwestia czy silnik już ten 286KM?

Mnie w Tavascan się nie podoba średnica zawracania, auto nie za duże, a kręci prawie jak Ioniq 5, który jest bardzo mało zwrotny.

Rata z kolorem czy bez, jest i tak niska. Żeby ambasador się tak naprawdę nie opłacał to trzeba by mieć pecha i na 3 miesiące zostać bez auta i musieć wynajmować.

Assistance na Polskę to jakieś 500 złotych/rok, NNW na dwie osoby (dzieci mają i tak osobne przecież) to jakieś 400 złotych/rok. Ford Protect jak ktoś chce na 3 rok 136/MSC licząc najem 36 miesięcy.

Tak więc auto nawet w podstawowej wersji to jakieś 1200 złotych i pozostaje nam tylko auto zastępcze. No i fakt, jak będzie potrzebne to naprawdę duży pech.

Ioniq 5 Techniq w bazowym kolorze wychodził mi 500 złotych taniej niż skonfigurowany pod siebie Ford. Ale powinniśmy porównywać do bazy Explorera (a i tak Ford będzie lepiej wyposażony) to już się robi ponad 700 złotych.



Nie liczę już, że tutaj możemy wziąć wielosezon co jest dla mnie kolejnym argumentem.
 

mychah

Zadomawiam się
Też bym nie brał Forda w ambasadorze na jedyne auto, chyba że miałbym opcję łatwo od kogoś pożyczyć.

Natomiast podejrzewam, że Tavascan w dużo słabszej opcji i na 2 lata, skoro za tańszego Elroqa mi wyliczyli najem 2170 po rabatach. Chyba, że masz na firmę jakąś ofertę. No i kwestia czy silnik już ten 286KM?

Mnie w Tavascan się nie podoba średnica zawracania, auto nie za duże, a kręci prawie jak Ioniq 5, który jest bardzo mało zwrotny.

Rata z kolorem czy bez, jest i tak niska. Żeby ambasador się tak naprawdę nie opłacał to trzeba by mieć pecha i na 3 miesiące zostać bez auta i musieć wynajmować.

Assistance na Polskę to jakieś 500 złotych/rok, NNW na dwie osoby (dzieci mają i tak osobne przecież) to jakieś 400 złotych/rok. Ford Protect jak ktoś chce na 3 rok 136/MSC licząc najem 36 miesięcy.

Tak więc auto nawet w podstawowej wersji to jakieś 1200 złotych i pozostaje nam tylko auto zastępcze. No i fakt, jak będzie potrzebne to naprawdę duży pech.

Ioniq 5 Techniq w bazowym kolorze wychodził mi 500 złotych taniej niż skonfigurowany pod siebie Ford. Ale powinniśmy porównywać do bazy Explorera (a i tak Ford będzie lepiej wyposażony) to już się robi ponad 700 złotych.



Nie liczę już, że tutaj możemy wziąć wielosezon co jest dla mnie kolejnym argumentem.
Tavascan dla osoby prywatnej, wersja 286KM na 2 lata.
W porównaniu z Explorerem brakuje podgrzewanych foteli, elektronicznego sterowania foteli (sic!) czy podwójnej podłogi bagażnika, ja osobiście mogę z tym żyć ale nie każdemu musi to pasować.

U mnie oferta na Explorera w niebieskim kolorze to było już ponad 1100 zł vs niecałe 1500 w Cuprze.
Różnica to Assistance, auto zastępcze bez limitu i wliczony serwis + mniejszy rozmiar opon, potencjalnie tańsze zimówki.
Gdyby Explorer był za te 900 kilka to bym się nie zastanawiał.
Co do Assistance - są faktycznie rynkowo za około 500 zł ale nie znalazłem żadnego które dałoby auto zastępcze na dłużej niż 5 dni.

Odnośnie Ford Protect - dostałeś potwierdzenie z Arvala że można go wziąć i wliczyć do najmu? Mi nie udało się uzyskać takiej informacji. To zaważyło na rezygnacji bo nie wiem tak na prawdę co może się wydarzyć w trzecim roku użytkowania, bez gwarancji Forda.

Co do średnicy zawracania: testowałeś wersje RWD czy AWD? Jechałem wczoraj i nie zauważyłem żeby było szczególnie kiepsko.
 

giancardi

Zadomawiam się
Szczerze nie jechałem, jeżeli jest dla Ciebie ok to ok, ja tylko bazowałem na czystych danych technicznych i mnie zniechęciło to trochę. Natomiast wiadomo, że takiej zwrotności jak Elroq czy Explorer to raczej nigdzie już nie będzie w tym segmencie.

Co do Ford Protect, nie, ja to liczę tak jakbym miał za dwa lata wyłożyć 4.900, jeżeli chodzi o to czy się da, to generalnie się da, bo to się wykupuje na auto, mniejsza kto za to płaci.

Ja chciałem najem na 4 lata i pogodziłem się z 3 latami, ale 2 to już dla mnie mało. Wiadomo, dwa lata są znacznie tańsze wszędzie i w każdej marce, bo dotacja to znaczna część utraty wartości.

Odnośnie wyposażenia, no to u mnie podgrzewane fotele to miał być must have i jak konfigurowałem auta to starałem się porównywać podobne konfiguracje. Z pewnością Cupra nie ma też matrixów i jakkolwiek fordowskie to jednak nie VAG, to jednak akurat ten element jest dość wysoką opcją w każdym aucie.
 

MarcinIKS

Zadomawiam się
Z pewnością Cupra nie ma też matrixów i jakkolwiek fordowskie to jednak nie VAG, to jednak akurat ten element jest dość wysoką opcją w każdym aucie.
Tavascan jest dokładnie tak samo zwrotny jak każdy inny samochód na platformie MEB, bo przecież to dokładnie to samo zawieszenie. I ma też świetne matrixy, ale niestety dopiero w pakietach, w podstawie brak.
 
Top