Jakie EVSE / Wallbox dla TM3?

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
A to ładowanie zaplanowane to nie ustawiasz w tesli ? tylko na ladowarce ?
Ja ustawilem w tesli i wszystko przebieglo normalnie i rano auto naladowane i bateria podgrzana a mam tylko zencara...
Ustawia się w Tesli, ale ładowarka nie reaguje.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Przypuszczam, że tych wszystkich kabelków, przejściówek, evse programowanych z wifi itp i kombinacji wiekszość z nas nie potrzebuje. Niby ułatwiając nam życie je komplikuje.
Też tak miałem, kupiłem programy do śledzenia ładawonia przez OBDII itd... ALE MI SZYBKO PRZESZŁO.
Podłaczam do byle czego aby miało te 1x 32A lub 3x16A i ładuje kiedy mi sie chce ( najczęściej w nocy) czego i Wam Serdecznie życzę ;-)
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Przypuszczam, że tych wszystkich kabelków, przejściówek, evse programowanych z wifi itp i kombinacji wiekszość z nas nie potrzebuje. Niby ułatwiając nam życie je komplikuje.
Też tak miałem, kupiłem programy do śledzenia ładawonia przez OBDII itd... ALE MI SZYBKO PRZESZŁO.
Podłaczam do byle czego aby miało te 1x 32A lub 3x16A i ładuje kiedy mi sie chce ( najczęściej w nocy) czego i Wam Serdecznie życzę ;-)
Podzielam, w 90% przypadków, szybko przechodzi, zapewne też wyczucie auta i jego możliwości robi swoje (którego mi jeszcze brak ;D ).

Ale w przypadku faktycznie dystansów na pograniczu zasięgu (320-350km) zaczyna człowiek się zastanawiać czy dałby rade przejechać w jednym rzucie czy jednak zrobić przerwę. Jakoś wciąż nie mam zaufania do wyliczeń komputera pokładowego. hehe

Dodatkowo, patrzę na to z perspektywy planowanej podróży przez Europe gdzie trasy nie znam, bo faktycznie na znanych. stałych trasach to też dbanie tak bardzo o zasięg i harmonogram ładowań nie jest już ważny.
 

Michal

Moderator
Podzielam, w 90% przypadków, szybko przechodzi, zapewne też wyczucie auta i jego możliwości robi swoje (którego mi jeszcze brak ;D ).

Ale w przypadku faktycznie dystansów na pograniczu zasięgu (320-350km) zaczyna człowiek się zastanawiać czy dałby rade przejechać w jednym rzucie czy jednak zrobić przerwę. Jakoś wciąż nie mam zaufania do wyliczeń komputera pokładowego. hehe

Dodatkowo, patrzę na to z perspektywy planowanej podróży przez Europe gdzie trasy nie znam, bo faktycznie na znanych. stałych trasach to też dbanie tak bardzo o zasięg i harmonogram ładowań nie jest już ważny.
Wiesz jak jest - pojedziesz wolniej, to dalej zajedziesz ;)
Jeśli chodzi o podróż przez Europę, to jeśli zamierzasz jechać na zachód, to nie będziesz miał żadnego problemu. W innych wypadkach, a w sumie to we wszystkich przypadkach ;) polecam: https://abetterrouteplanner.com/
Ja (M3LR 2021 z pompą ciepła) przy starcie z zimną bateria ustawiam sobie wartość podstawowego zużycia przy 110km/h na 190Wh/km i zwykle się zgadza. Jak bateria jest ciepła, to raczej 175Wh/km.
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Wiesz jak jest - pojedziesz wolniej, to dalej zajedziesz ;)
Jeśli chodzi o podróż przez Europę, to jeśli zamierzasz jechać na zachód, to nie będziesz miał żadnego problemu. W innych wypadkach, a w sumie to we wszystkich przypadkach ;) polecam: https://abetterrouteplanner.com/
Ja (M3LR 2021 z pompą ciepła) przy starcie z zimną bateria ustawiam sobie wartość podstawowego zużycia przy 110km/h na 190Wh/km i zwykle się zgadza. Jak bateria jest ciepła, to raczej 175Wh/km.
Używam ABRP, ale właśnie nie do końca składała mi się kalibracja konsumpcji energii przy 110km/h.
Sprawdzę, dzięki!!
 

AyrturSenny

Zadomawiam się
Mały update....
Modele Juice Booster 2 produkowane do połowy 2020 nie posiadają funkcji Schedule Departure dla Modelu 3. (wspomniane wcześniej na forum)
Funkcja Schedule Departure staje się przydatna przy scenariuszu kiedy chcemy mieć rozgrzaną baterię przed dłuższą podróżą. Auto ma podładować się na daną godzinę, co spowoduje optymalizacje zużycia energii.

Jeżeli planujesz kupić outletową/używana ładowarkę, polecam poprosić o numer seryjny urządzenia i napisać do producenta z prośbą o identyfikację daty produkcji i wersję firmware'u.

W obiegu rynku wtórnego są dwie wersje tychże ładowarek:
1) Produkowana najwcześniej ( do~2018) które nie posiadają zaktualizowanego hardware'u - przy takich nic nie da się zrobić, nadal będą ładować Model 3 ale bez opcji na aktualizację, moim zdaniem lepiej unikać
2) Produkowana do 2020 która ma zaktualizowany hardware ale kolejna łatka software jest wymagana aktywująca Scheduled Depatrure

W przypadku potwierdzenia od producenta że jest mowa o urządzeniu w pt2, wystarczy skontaktować się z serwisem i odesłać im ładowarkę do aktualizacji (magazyn w DE).
Koszt aktualizacji to 99EUR.

Pozdr
Jest też trzecia możliwość, że uda się trafić egzemplarz z wgranym najnowszym oprogramowaniem. Tak było w moim przypadku.
Najlepiej zadać pytanie poprzez formularz na stronie https://en.juice-world.com/softwareupdate-juice-booster-2-en , podając numer seryjny urządzenia. Moje pochodziło z outletu i nie wymagało żadnych zabiegów. Działa wyśmienicie.
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Jest też trzecia możliwość, że uda się trafić egzemplarz z wgranym najnowszym oprogramowaniem. Tak było w moim przypadku.
Najlepiej zadać pytanie poprzez formularz na stronie https://en.juice-world.com/softwareupdate-juice-booster-2-en , podając numer seryjny urządzenia. Moje pochodziło z outletu i nie wymagało żadnych zabiegów. Działa wyśmienicie.
Zazdro :) Ja się chyba spóźniłem bo wszystko co było na Allegro już było starszej generacji, a powiem że w pewnym monecie wyczyściło wszystkie ładowarkiz tych aukcji. Ale nie ma złego, cena była poprawna, nawet z kosztami aktualizacji wyjdzie na plus.
 

podicool

Zadomawiam się
Kupiłem używany UMC gen1 model 1058220-02-e i adapter czerwony 16a. Mam problem Tesla Model 3 LR 2021, sprawdzałem na dwóch różnych gniazdkach siłowych jak zaczynam ładować pokazuje mi błąd , ze jest problem z zasilaniem fazy.
 

Attachments

  • 92EBC55E-0EEE-4722-8733-DEB644CF8BFC.jpeg
    92EBC55E-0EEE-4722-8733-DEB644CF8BFC.jpeg
    1,7 MB · Liczba wyświetleń: 88

krzyss

Pionier e-mobilności
Jak jestes z Wawy to wpadnij sprawdzimy u mnie, ale jesli u Ciebie wszystkie fazy w gniezdzie sa ok to musisz oddac bo moze uszkodzona.
 

Michal

Moderator
Kupiłem używany UMC gen1 model 1058220-02-e i adapter czerwony 16a. Mam problem Tesla Model 3 LR 2021, sprawdzałem na dwóch różnych gniazdkach siłowych jak zaczynam ładować pokazuje mi błąd , ze jest problem z zasilaniem fazy.
Bo miałeś kupić: 1058220-00-E, a nie ...-02-e - nie wiem czy ten, który kupiłeś ma szansę zadziałać w PL.
 
Top