TMYLR napęd na wszystkie koła i sexy buttons

ypl

Pionier e-mobilności
Na tesla.com przy konfiguratorze
Tesla Y LR RWD kola 19 zasieg WLTP 600km
Tesla Y LR AWD kola 19 zasieg WLTP 565km

Tesla wyłącza przedni naped w trakcie spokojnej jazdy. Jednak wyłączony silnik i taka generuje opory rzędu 0.5-1 kwh/100km
Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia, ja od nowości miałem po naładowaniu do 100 procent tylko 533 km zasięgu (taką wartość wyświetlała tesla jak się zmieniło z procentów na kilometry). Mam 19 calowe koła, teraz pokazuje z tego co pamiętam 529 km, pewnie lekka degradacja baterii.
 

Hermes

Posiadacz elektryka
Te około 530 km to zasięg wg amerykańskiego EPA a nie WLTP. Jak pisałem - dla YLR mam homologację z WLTP 655 km - i tak naprawdę da się osiągnąć taki wynik, testy na youtube to potwierdzają, tak jak da się przejechać ~300 km Leafem 40 kWh. Ale oczywiście to nie jazda na codzień.
Co do silnika - co innego jak auto nie ma silnika z przodu (są mniejsze opory, koła się tylko toczą - w uproszczeniu), a co innego jak auto ma silnik z przodu. Bo mimo iż wyłączony, to on jest, kręci się i ma swoje opory. Więc czy ten silnik wyłączy S3XY czy Tesla po prostu nie włączy - to jest to samo. I dlatego nie ma mowy o zwiększeniu zasięgu.
Zwiększenie zasięgu może być tylko wtedy - i na tym m.in. bazuje S3XY, jak to w dzisiejszych czasach podając półprawdę, niepełną prawdę itd. - jak np. cały czas jeździsz z pedałem przyśpieszenia do podłogi, ale jednocześnie wyłączysz przedni silnik S3XY. To wtedy jak sądzę zasięg będzie większy - choć wiadomo, że on i tak będzie topniał w oczach. Ale takie założenie, choć po części prawdziwe - jest bez sensu w kontekście jazdy.
Będziesz niszczył tylne opony, co w AWD praktycznie nie występuje (wyszarpywał bieżnik, najwięcej w zimówkach i całorocznych, ale w letnich też) i będą problemy z trakcją.
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Te około 530 km to zasięg wg amerykańskiego EPA a nie WLTP. Jak pisałem - dla YLR mam homologację z WLTP 655 km
Jesteś pewien tej wartości 655? Na pewno nie chodzi Ci o 565km? Bo z tego co kojarzę tyle miał Y LR jak wprowadzali Y LR RWD, który ma WLTP 600km (co by było mega dziwne, żeby LR RWD miał mniej niż LR AWD jak to ta sama bateria).
 

Hermes

Posiadacz elektryka
Nie mam dokumentu dla RWD - mam tylko do swojego YLR2024, dostałem od Tesli dla Wydziału Komunikacji i mam jak byk napisane 655 km dla WLTP.
Zresztą czemu tu się dziwić - zużycie niewiele poniżej 10 kWh/100 km jest realne i osiągalne w warunkach czy to miastowych czy to przy trasie przez wioski i ograniczenia prędkości.
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Nie mam dokumentu dla RWD - mam tylko do swojego YLR2024, dostałem od Tesli dla Wydziału Komunikacji i mam jak byk napisane 655 km dla WLTP.
Zresztą czemu tu się dziwić - zużycie niewiele poniżej 10 kWh/100 km jest realne i osiągalne w warunkach czy to miastowych czy to przy trasie przez wioski i ograniczenia prędkości.
No to mega dziwne i chyba gdzieś jest błąd, bo i na stronie Tesli i na innych stronach WLTP dla Y LR jest 565km - a nawet w sumie inaczej, WLTP jest dla YLR oficjalnie 533km - bo ta wersja miała robioną procedurę na większych felgach. Na mniejszych nie było, więc te 565 na mniejszych to nawet nie jest WLTP, a szacunkowy zasięg przeliczany z WLTP. Natomiast najwydajniejsza wersja - RWD LR ma właśnie WLTP 600km.
 

Hermes

Posiadacz elektryka
Powtarzam jeszcze raz - te 533 km to amerykańskie EPA a nie europejskie WLTP.
RWD LR z tego co kojarzę ma więcej niż 655 km: gdzieś około 700 km. Według WLTP.
 

nabrU

Moderator
A nie lepiej zerknąć poniżej (są tam zasięgi WLTP):

 

Hermes

Posiadacz elektryka
IMHO oficjalny dokument homologacyjny ma większą wartość niż jakakolwiek strona internetowa. Dokument to dokument. Oczywiście na pewno są to warunki idealne-idealne, ale tak podają wszyscy - ja mam 650 km. Przepraszam, pomyliłem się o 5 km :)
Dodatkowo w homologacji oznaczyli to jako ogólnie zasięg i zasięg w mieście - wg WLTP ;)
 

Attachments

  • Skan.jpg
    Skan.jpg
    643,5 KB · Liczba wyświetleń: 15
Top