Jak sprzedać używanego elektryka?

lookash_c

Pionier e-mobilności
No - Niro kupują zamiast Soula…
Mielibyśmy Soula (nawet limonkowy właśnie), jednak za Niro przeważyły dwie sprawy:
- przy moim tasiemcowym wzroście w Soulu trochę przeszkadzała memu prawemu kolanu konsola,
- gdy 3 lata temu rozglądaliśmy się za autem, była też perspektywa rychłego pojawienia się w domu psa, a Niro ma inny kształt bagażnika (głębszy).
 

vwir

Pionier e-mobilności
Mielibyśmy Soula (nawet limonkowy właśnie), jednak za Niro przeważyły dwie sprawy:
- przy moim tasiemcowym wzroście w Soulu trochę przeszkadzała memu prawemu kolanu konsola,
- gdy 3 lata temu rozglądaliśmy się za autem, była też perspektywa rychłego pojawienia się w domu psa, a Niro ma inny kształt bagażnika (głębszy).
Jak widzisz ludzie nie wybierają Soula niekoniecznie dlatego, że są dziadersami ;)
Mnie się nawet Soul podoba, ale:
- napęd FWD to dyskwalifikacja
- brak one-pedal to dyskwalifikacja
- brak kamer 360 to duży minus, na tyle duży, że pewnie mógłby zaważyć
- żonie się nie podoba, a to ona głównie jeździ mniejszym autem
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Jak widzisz ludzie nie wybierają Soula niekoniecznie dlatego, że są dziadersami ;)
Mnie się nawet Soul podoba, ale:
- napęd FWD to dyskwalifikacja
- brak one-pedal to dyskwalifikacja
- brak kamer 360 to duży minus, na tyle duży, że pewnie mógłby zaważyć
- żonie się nie podoba, a to ona głównie jeździ mniejszym autem
oooo... one pedal to dla mnie też dealbreaker, najlepsza funkcja ever.
 

Filonski80

Fachowiec
Przeczytałem cały wątek.

Pierwsza sprawa:
Bardzo wiele słusznych diagnoz. Ja stawiam w głównej mierze na niewiedzę naszego społeczeństwa potęgowaną fałszywymi informacjami. Przecież jazda na prąd jest tańsza nawet niż jazda na słynne w Polsce LPG. O kosztach eksploatacji nie wspominając. Piszecie, że główną przeszkodą jest cena auta. Ale już teraz taniej można kupić używanego Nissana Leafa niż np. Nissana Qashqaia z tego samego roku (rocznik 2016 i wcześniej).

Druga sprawa:
Jak skutecznie sprzedać samochód? Przede wszystkim należy zrobić dobre zdjęcia. Powiedzenie, że ludzie kupują oczami jest prawdziwe. Jak już ktoś się zdecyduje obejrzeć auto, to jest bardzo duża szansa, że kupi.
 

STMS

Pionier e-mobilności
Przeczytałem cały wątek.

Pierwsza sprawa:
Bardzo wiele słusznych diagnoz. Ja stawiam w głównej mierze na niewiedzę naszego społeczeństwa potęgowaną fałszywymi informacjami. Przecież jazda na prąd jest tańsza nawet niż jazda na słynne w Polsce LPG.

taaaa ... zwłaszcza jak ładujesz się na DC przy sprawności ok 85 % ładowania za cenę 3 zł za kWh ... serio uważasz, że tańsze ?

toć to diesel jest nawet tańszy
tu ratuje tylko ładowanie w domu sytuację
jakbym miał płacił ponad 2 zł za kWh i do tego czekanie za każdym razem na naładowanie to bym nie kupił elektryka
 

Filonski80

Fachowiec
taaaa ... zwłaszcza jak ładujesz się na DC przy sprawności ok 85 % ładowania za cenę 3 zł za kWh ... serio uważasz, że tańsze ?

toć to diesel jest nawet tańszy
tu ratuje tylko ładowanie w domu sytuację
jakbym miał płacił ponad 2 zł za kWh i do tego czekanie za każdym razem na naładowanie to bym nie kupił elektryka
Celowo wspomniałem o LPG. Polska jest chyba fenomenem jeśli chodzi o LPG. Ludzie, mając większą świadomość tematu, oszczędzili by jeszcze więcej ładując 8 letniego Leafa z gniazdka domowego :)
 

STMS

Pionier e-mobilności
Celowo wspomniałem o LPG. Polska jest chyba fenomenem jeśli chodzi o LPG. Ludzie, mając większą świadomość tematu, oszczędzili by jeszcze więcej ładując 8 letniego Leafa z gniazdka domowego :)

to przeczytałeś ?

serio uważasz, że tańsze ?
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
taaaa ... zwłaszcza jak ładujesz się na DC przy sprawności ok 85 % ładowania za cenę 3 zł za kWh ... serio uważasz, że tańsze ?
To trochę bez sensu dyskusja. Oczywiście kupując EV trzeba pomyśleć o ładowaniu, a na własnej skórze doświadczyłem, że internetowe mądrości to bzdury, bo jazda EV nie jest ani tańsza, ani droższa, tylko "to zależy". To jak z kosztami jedzenia można się stołować w drogich restauracjach i narzekać, że jedzenie jest drogie, a można też żyć po studencku. Jedyna różnica, że prąd to prąd. U siebie średni koszt wychodzi mi 0.23 zł/km, ale równie dobrze mógłbym płacić 3x więcej, tylko nie bardzo chcę. Pomijam koszt instalacji cegły, bo trochę nie wiadomo na jaki dystans to podzielić. Bez PV, taryf strefowych.
 

STMS

Pionier e-mobilności
To trochę bez sensu dyskusja. Oczywiście kupując EV trzeba pomyśleć o ładowaniu, a na własnej skórze doświadczyłem, że internetowe mądrości to bzdury, bo jazda EV nie jest ani tańsza, ani droższa, tylko "to zależy"

dokładnie tak
dlatego ludzie się tego boją bo nie umieją wprost policzyć i zrobić aby było taniej

tu trzeba kombinować - mieć dom, dobre taryfy czy PV i wtedy ma sens
inaczej sens jest średni - ekonomiczny sens

a jak ktoś mieszka w bloku to już ogóle ciężko zrobić nawet aby wyrównać do cen diesla czy wydajnej benzyny
 

Filonski80

Fachowiec
dokładnie tak
dlatego ludzie się tego boją bo nie umieją wprost policzyć i zrobić aby było taniej

tu trzeba kombinować - mieć dom, dobre taryfy czy PV i wtedy ma sens
inaczej sens jest średni - ekonomiczny sens

a jak ktoś mieszka w bloku to już ogóle ciężko zrobić nawet aby wyrównać do cen diesla czy wydajnej benzyny
A więc każdy z nas napisał to samo ale w inny sposób 😁
 
Top