Na jaki rabat można liczyć przy zakupie nowej Tesli?

cooler

Pionier e-mobilności
Ktoś mnie wołał? 14 wizyt w 2,5 roku. :>
@ciastek ? I Ty Brutusie?
Cholera, wbijasz nóż w plecy wszystkim piszącym o niezawodności...
Tego się po Tobie nie spodziewałem...
Jestem zazdrosny, myślałem że tylko mi serwisanci Tesli nie mówią po południu dzień dobry :)
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
A mi sie tarcze hamucowe zepsuly :(
Bedzie trzeba zmienic komplet z przodu. A mowili ze hamulca prawie sie nie uzywa, no i racja. Weszla korozja i pracuje moze 50% klocka….
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Grupa wzajemnej adoracji . @cooler co Ty z tą kątówką. To byly czsy gdy u nas nie było Tesli i nic jej nie zapowiadało , a otarcie było po tym szwie na 0,5 mm i to o ten szew , więc zamiast analizować co jest przyczyną poleciałem po nim . Co podałem jako swoją głupotę. I ja tego nie przeżywam jak "mrówka okres"
I wcale te premium tak się psuly , Mercedes S i G Volvo v90 4x4, BMW Jeep czy Cooper itp Ale ich awarie były poważniejsze i serwisy kosztowne
Wszystko co uleglo awarii w elektrykach w tym Leafie, to duperele w porównaniu z ICE.
5 zgłoszeń na dwie w tym 3 byly do roboty Tesle i jedna naprawa w Nissanie.
Jestescie pechowacmi , marudami i i tyle
 
Last edited:

inter

Pionier e-mobilności
A mi sie tarcze hamucowe zepsuly :(
Bedzie trzeba zmienic komplet z przodu. A mowili ze hamulca prawie sie nie uzywa, no i racja. Weszla korozja i pracuje moze 50% klocka….
Bo o hamulce trzeba dbać, jest punkt w instrukcji jak to robić.
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Pytanko : jak sie zalatwia body shop?
Tak z ciekawości , (odkryłem po roku zalecenie na swojej fakturze a propos szwu na progu - myślałem ze olali protokół odbioru)
Najpierw miałem zrobić zgłoszenie w aplikacji. Potem przyjechał technik mobilny ocenić czy się kwalifikuje na naprawę gwarancyjną. Po pozytywnej kwalifikacji od razu na miejscu zapytał, który Body Shop wymieram i Tesla sama mnie tam zgłosiła. Zadzwonili z Body Shopu i umówiliśmy się na pierwszą wizytę tylko w celu oględzin. Następnie zatwierdzenie kosztorysu przez Teslę dla Body Shopu i umówienie się z tym drugim na naprawę.
 
Last edited:

Bartosz

Pionier e-mobilności
Bo o hamulce trzeba dbać, jest punkt w instrukcji jak to robić.
Tak jest zalecenie i dotyczy aut które jeżdżą po zasolonych drogach według instrukcji. Niemniej niektórym osobom, które to robiły tarcze także się uszkodziły w charakterystyczny sposób i wymagały wymiany.

„Hamulce wymagają okresowej kontroli, która wiąże się z demontażem koła wraz z oponą. Aby poznać szczegółowe dane techniczne i dopuszczalne wartości zużycia tarcz i klocków, patrz Podzespoły. Dodatkowo, jeżeli pojazd porusza się po drogach, które zimą są posypywane solą, firma Tesla zaleca, by co roku lub co 20 000 km wyczyścić i nasmarować zaciski hamulcowe.”
 

cooler

Pionier e-mobilności
Tak jest zalecenie i dotyczy aut które jeżdżą po zasolonych drogach według instrukcji. Niemniej niektórym osobom, które to robiły tarcze także się uszkodziły w charakterystyczny sposób i wymagały wymiany.

„Hamulce wymagają okresowej kontroli, która wiąże się z demontażem koła wraz z oponą. Aby poznać szczegółowe dane techniczne i dopuszczalne wartości zużycia tarcz i klocków, patrz Podzespoły. Dodatkowo, jeżeli pojazd porusza się po drogach, które zimą są posypywane solą, firma Tesla zaleca, by co roku lub co 20 000 km wyczyścić i nasmarować zaciski hamulcowe.”
Ja robiłem płatne czyszczenie klocków po każdej zimie w Tesli a i tak stanęły, klocki były źle zamontowane w serwisie i się pokruszyły, wymiana na nowe klocki i tarcze dałem 2600 zdaje się.
Więc lepiej to robić u zaufanego mechanika niż w Tesli, bo nie robią tego dobrze.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Jestescie pechowacmi , marudami i i tyle
Może marudami, bo ja z innych swoich aut byłem zadowolony. I tego samego wymagałem od Tesli.
Zresztą patrząc na ceny używek to chyba sporo ludzi się zniechęciło do Tesli, niedawno wykrakałem żartując ze spadku cen a widzę dziś że ceny mojej 8-mio letniej Sienny są wyższe niż 3-letnie Tesle w NL lub DE.
Co mi pasuje bo jestem w stanie się poświęcić i kupię inny, na pewno niezawodny jak Wasze wszystkie egzemplarze używany i przestanę na pewno marudzić na forum, no przestanę w tę, no... Mantrę;)
 

blazej

Pionier e-mobilności
Sienna na polskim rynku jest jak jednorożec. Poza tym to auto w USA pozycjonowane powyżej Highlandera jeżeli zaczniemy analizować wyposażenie, a ów Highlander w Polsce nowy kosztuje w wariancie Prestige 290k zł, a w wariancie Executive 310k zł. Jak znam życie, to Sienna w Polsce startowałaby od 310k, a za sensowne wyposażenie trzeba by płacić lekko 340k zł. To i nietrudno zrozumieć, że auto tak znacznie droższe i z roku na rok drożejące (nowe), będzie lepiej wyceniane jako używka nawet od 3-letnich Tesli, które z kolei tanieją.

TM3 AWD to jest obecnie koszt 220k zł w Polsce.
Sienna 23-24 2.5 hybrid AWD w Niemczech - minimum 75k euro -> 320k zł

Do tego dodaj dopłaty, a 60% wartości Sienny = nowa TM3 LR z dopłatą.

Poza tym Sienna to jednorożec - wzorzec minivana, marzenie rodzin z 2+ dzieci. Na rynku europejskim jest relatywnie mała dostępność używanych. TM3 to jest... odpowiednik Skody Octavii w elektrykach jak dla mnie. Jedna z najtańszych jeśli nie najtańsza opcja takiej wielkości auta w takiej konfiguracji (dobrze wyposażone EV).
 
Top