Pomoc w wyborze skrajnie różnych samochodów

a320neo

Zadomawiam się
Witam!

Bardzo proszę o opinię co lepiej wybrać z podanych przeze mnie opcji, które mogą się wydawać bardzo różne, ale już tłumaczę mój tok rozumowania.

Do dzisiaj mamy w rodzinie elektryczną Corsę w full opcji z 2021 roku. Bardzo fajne autko. Ono zostaje dla żony i chcemy kupić drugi samochód dla mnie(męża i ojca). Mamy rodzinę 2+1 (dziecko 5 letnie).
Samochód chciałbym kupić do końca roku, mam działalność gospodarczą (niestety ryczałt).

Samochody które biorę pod uwagę :
-Tesla 3 highland long range
-Tesla Y juniper (wiem, że trzeba czekać, ale czuję że do końca roku coś będzie wiadomo)
-Kia EV6 AWD full opcja
-Volkswagen ID7 z większą baterią i napęd na tył
-Mercedes EQS 450+

Generalnie pomyślałem, że skoro jest szansa wziąć dopłatę 27k w przyszłym roku, to czemu z tego nie skorzystać.
Stąd pierwsza na cel wyszła Tesla 3 highland. Mieści się w limicie, jest świetnym samochodem, niskie zużycie, dobre osiągi. Minus to mały otwór załadunkowy bagażnika no i wady tesli typu serwis (potencjalnie), brak czujników i radaru.

Następnie zacząłem się martwić, że może sedan jako samochód rodzinny może być za mały i dobrze mieć jednak większy przeskok pomiędzy Corsą. Stąd pomyślałem, że poczekam sobie trochę i może postawie na Juniper.
Zalety te co model 3, większe zużycie, ale bez tragedii. Natomiast nie wiadomo ile trzeba będzie czekać.

Zaraz potem trafiłem na Promocję Kii EV6. Mogę mieć za 220k brutto w pełni doposazona wersję AWD z dużą bateria. Wcześniej nie brałem ev6 pod uwagę, bo rwd jak dla mnie za słabe poza tym tylko przemawiała do mnie wersja GT line AWD, ale się nie łapała na dotacje. Poza tym samochód od początku mi się mega podobał.
Bardzo mi namieszało w głowie pojawienie się promocji.
Wiem natomiast, że ev6 ma swoje problemy również. Co prawda na plus są czujniki parkowania, radar, wygląd. Na minus zużycie energii w porównaniu do Tesli, infotainment oraz potencjalne problemy z centralna jednostką ładowania. Podobno był recall i nowy software, ale różnie ludzie piszą. Za mało czasu minęło od akcji serwisowej, żeby stwierdzić że problem minął.

Później wziąłem na jazdę testowa ID7, bo bjorn bardzo chwalił. I miałem ten samochód na 5 dni. Byłem w dużym szoku, jak świetny jest to samochód i jak oszczędny. Ogrom miejsca z tyłu, duży bagażnik otwierany z szybą. Generalnie mnóstwo plusów. Na minus to, że chciałbym RWD ze względu na genialny promień skrętu i niskie zużycie. Potrafi dorównać tesli model 3 AWD. Ma mniej mocy, ale jest większy i bardziej rodzinny. W stosunku do innych ID, ID7 jest bardzo dobrze wykonany i czuć że klasę wyższy.
Tylko największy minus to cena. Nie załapie się na dotacje.

I tu pojawił się pomysł, żeby ALBO upierać się na dotacje i wtedy w grę wchodzą pierwsze trzy samochody.
ALBO olać dotacje i kupić ID7, bo zauważam w nim dużo plusów i chyba dla naszych potrzeb w tym momencie stał się wyborem numer 1.
No ale skoro zacząłem w ogóle rozważać ID 7, to chciałbym jak zawsze mieć jak najlepsze wyposażenie (nie lubię wybrakowanych modeli). Stąd za takiego ID7 trzeba liczyć jakieś 280k zł. Moja granica mentalna, to 300k za samochód.

No I tu pojawia się ostatni konkurent, który znalazł się w zestawieniu przypadkiem. Zacząłem sprawdzać jakie samochody jestem w stanie kupić w cenie do 300k zł, od pierwszego właściciela, bezwypadkowe itd
Tak, żeby decydując się kupić ID 7 za taką cenę nie mieć później pretensji do siebie, że coś przegapiłem.
Ku mojemu zdziwieniu za 300k można kupić wersję demo EQS 450+ bezpośrednio od dealera... To mi już całkiem namieszało w głowie. Pomijając kwestie wyglądu, to zasięg i komfort, który daje EQS 450+ deklasyfikuje wszystkich w takiej cenie :D
Samochód na ponad 5,2 metra, ale obie osie skrętne i promień zawracania lepszy niż model 3 czy EV6.
Jest to RWD, ale takim samochodem mam wrażenie, że nie ma potrzeby szaleć. Nie do tego jest stworzony :D
Z minusów, to to że jest to demo z 2022 roku, MOŻE być mało praktyczny w mieście, ale w trasie poezja.

Po jakimś czasie jednak tesla zrobiła event o swoich robotach i znów zacząłem myśleć, czy nie lepiej jednak pójść w tesle... A konkretnie poczekać na junipera.

Jeśli ktoś ma ochotę się wypowiedzieć, co by wybrał na moim miejscu, to będę bardzo wdzięczny.
Uważam, że warto jest rozmawiać. Często się zdarza, że ktoś zwróci uwagę na coś, czego w ogóle nie brałem pod uwagę lub nie wiedziałem wcześniej.
Także zapraszam do dyskusji :)
 

Ev3

Pionier e-mobilności
No ale kolega napisał, że dzięki 800V w trasie bez SuC będzie szybciej. Zatem warto powiedzieć „sprawdzam" w stosunku do samochodów, które są tutaj rozważane.
Nie zrozumiałeś o co chodziło.
Będzie szybciej na Ionity niż na Suc (bez zmiany auta), a nie że całość wyjdzie szybciej niż trasa Teslą....
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Warto chyba też zaznaczyć, że te wszystkie 'bjornowe' testy i kalkulacje są robione w kraju gdzie ładowarek jest pod dostatkiem i ładują one zasadniczo z nominalną mocą. Jak jest w PL sami wiecie.
No wiemy - Suc nie ma praktycznie w ogóle, więc w ogóle nie warto tego tematu rozważać.
 

blazej

Pionier e-mobilności
Nie zrozumiałeś o co chodziło.
Będzie szybciej na Ionity niż na Suc (bez zmiany auta), a nie że całość wyjdzie szybciej niż trasa Teslą....
To oczywiste, więc nawet nie wpadłem, że możesz w tym kierunku zmierzać. Ostatecznie przy wyborze Tesla - nieTesla liczy się cały package. A ten daje szybsze podróżowanie w przypadku TM3.
Jak już jesteśmy przy buforze, ciekawy teścik:
O Jezu, tu też dramat. Nie potrafię tego zrozumieć. Takie podejście sprawia, że chcąc naprawdę czuć się bezpiecznie, to w trasie powinno się jeździć 80-15, czyli ledwie na 65% zasięgu. W TM3 jednak nie obawiam się jazdy 80-5 i nawet 75% zasięgu jest w użytku bez jakiegokolwiek strachu, że zaraz stanę. i nie ruszę.

Z drugiej strony w Tesli opłaca się najbardziej walić 5-65%, a na osławionym ionity przy 800V czas ładowania 20-80% będzie wtedy w Ioiniqu 6 podobny do ładowania 5-65% w Tesli na Superchargerze 250kW. Ja jednak wolę jeździć w większym zakresie - tak 80-5% w trasie z niektórymi tylko odcinkami na 70-10% np. Autostradą takie 80-5% daje już takie 2.5-3h jazdy, co wydaje mi się całkiem optymalne. W tym Ioniqu 6 pewnie musiałbym jechać z postojami co 2h maksymalnie, żeby czuć się bezpiecznie i nie przekraczać 80% na szybkim ładowaniu.

No wiemy - Suc nie ma praktycznie w ogóle, więc w ogóle nie warto tego tematu rozważać.
Bo jak wiemy Ionity jest więcej w Polsce. Zostaw już lepiej ten temat, bo wylewa się z Ciebie niechęć do tej Tesli z każdej strony. Jasnym jest, że akurat nie przez marną sieć SuC, ale zupełnie inne cechy samego auta i nie trzeba tutaj przy okazji wszystko zalet posiadania Tesli też kwestionować. Wystarczy wytknąć rzeczywiste wady, których jest wiele i które - podkreślam po raz n-ty - sam zainteresowany powinien sprawdzić na własnej skórze, ponieważ Tesla zdecydowanie nie jest autem dla statystycznego kierowcy.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
To oczywiste, więc nawet nie wpadłem, że możesz w tym kierunku zmierzać. Ostatecznie przy wyborze Tesla - nieTesla liczy się cały package. A ten daje szybsze podróżowanie w przypadku TM3.
To oczywiste, przy różnicy w wydajności.
Nie skompensujesz tego szybszym ładowaniem.

Coś za coś - osobiście wybieram wyposażenie, w tym dźwignie, przyciski i pokrętła, plus brak muminka, mogę za to przejechać do Chorwacji w pół godziny dłużej. ;-)
Bo jak wiemy Ionity jest więcej w Polsce.
Nie jest tak?
W każdym razie obecnie mam je praktycznie na trasie w każdą stronę świata, w odpowiednim miejscu i odległości, żeby do nich dojechać, nie muszę do nich zjeżdżać z trasy szybkiego ruchu,

SuC mam tylko na jednej (Poznań-Warszawa).

nie trzeba tutaj przy okazji wszystko zalet posiadania Tesli też kwestionować.
Jasne, nikt tego nie robi.
O niedogodnościach z tego tytułu już nie można tego samego powiedzieć.

Ale wątek nie jest o Tesli, nawet jeśli komuś się tak niesłusznie wydaje.
Więc EOD.
 
Last edited:

blazej

Pionier e-mobilności
Jasne, nikt tego nie robi.
O niedogodnościach z tego tytułu już nie można tego samego powiedzieć.
Sam @cooler jednoosobowo serwuje więcej krytyki Tesli niż wszyscy pozostali użytkownicy forum Hyundaia i Kią razem wzięte, a użytkowników Tesli jest tu kilka razy więcej niż użytkowników pozostałych EV razem wziętych, przynajmniej tych aktywnych. Tematów z problemami Tesli jest też bez liku. Godzinami je czytałem przed zakupem. Także nie do końca rozumiem. Z kolei żeby dowiedzieć się czegoś złego o EV6 czy Ioniqu 5 to musiałem anglojęzycznych źródeł szukać. Dlatego owszem - pisanie tutaj o Tesli nie ma sensu, bo kolega znajdzie informacje na jej temat aż w nadmiarze, więc ciągnąć tego tematu nie ma sensu.
 

Michal

Moderator
Gdyby tak wziąć pod uwagę historię i aferki wszystkich marek, to nie mógłbyś kupić żadnego auta.
A tak to przynajmniej możesz żyć z czystym sumieniem poprzez wybiórcze dobieranie faktów. XD
No to pokaż mi koncerny inne niż niemieckie, które tak aktywnie i mocno promowały silniki diesla jako czyste i bezpieczne doskonale wiedząc co tam się dzieje bez katalizatora, a następnie bez adblue, a następnie oszukując na pomiarach.
Do tego dodajmy kartel niemieckich marek motoryzacyjnych (VW, Mercedes, BMW) pracujący w zmowie, żeby świadomie zmniejszać pojemności zbiorników AdBlue, żeby ich użycie było możliwie upierdliwe dla użytkowników.
Przydadzą się też inne marki wykorzystujące pracę niewolników obozów koncentracyjnch.

W podobnym tonie o samo-ładujących się hybrydach w wydaniu Toyoty - kto jeszcze robi z nas idiotów na taką skalę? W szczególności ich kampania o tym jak to nie musisz czekać na ładowanie EV, bo twoja hybryda sama się ładuje.

Przy nich Kia/Hyundai ze swoim olewaniem okradania klientów to pikuś, chociaż moim zdaniem wstyd...

Masz rację, że pewnie o innych markach tradycyjnej motoryzacji też można znaleźć wiele syfu, ale jest klika, które wiodą absolutny prym i może przypadkiem, a może nie są z Niemiec. Można zaryzykować stwierdzenie, że ten kartel dotyczący AdBlue to nie jest jedyny przypadek, bo dziwnym trafem największy rozwój silników wysoko prężnych w samochodach osobowych występuje właśnie w markach niemieckich.

Jako konsumenci dokonujemy wyborów i warto ich dokonywać świadomie.

Ps. Wyrażam swoją opinię i swój punkt widzenia - nie musisz się z tym zgadzać. Niestety problem polega na tym, że jeżdżąc czystym dizlem trujesz również mnie, więc jak ktoś pyta o opinię, to ją wyrażam, bo uważam, że warto mieć w głowie nie tylko obecny swój tyłek (tania jazda na kropelce / tańsze auto na promocji), ale też świat jaki planujemy zostawić naszym dzieciom. Kogo jak nie nas, tutaj stać na pokazywanie portfelem na co się godzimy, a na co nie?
 

Adi450

Nowy na Forum
Witam!

Bardzo proszę o opinię co lepiej wybrać z podanych przeze mnie opcji, które mogą się wydawać bardzo różne, ale już tłumaczę mój tok rozumowania.

Do dzisiaj mamy w rodzinie elektryczną Corsę w full opcji z 2021 roku. Bardzo fajne autko. Ono zostaje dla żony i chcemy kupić drugi samochód dla mnie(męża i ojca). Mamy rodzinę 2+1 (dziecko 5 letnie).
Samochód chciałbym kupić do końca roku, mam działalność gospodarczą (niestety ryczałt).

Samochody które biorę pod uwagę :
-Tesla 3 highland long range
-Tesla Y juniper (wiem, że trzeba czekać, ale czuję że do końca roku coś będzie wiadomo)
-Kia EV6 AWD full opcja
-Volkswagen ID7 z większą baterią i napęd na tył
-Mercedes EQS 450+

Generalnie pomyślałem, że skoro jest szansa wziąć dopłatę 27k w przyszłym roku, to czemu z tego nie skorzystać.
Stąd pierwsza na cel wyszła Tesla 3 highland. Mieści się w limicie, jest świetnym samochodem, niskie zużycie, dobre osiągi. Minus to mały otwór załadunkowy bagażnika no i wady tesli typu serwis (potencjalnie), brak czujników i radaru.

Następnie zacząłem się martwić, że może sedan jako samochód rodzinny może być za mały i dobrze mieć jednak większy przeskok pomiędzy Corsą. Stąd pomyślałem, że poczekam sobie trochę i może postawie na Juniper.
Zalety te co model 3, większe zużycie, ale bez tragedii. Natomiast nie wiadomo ile trzeba będzie czekać.

Zaraz potem trafiłem na Promocję Kii EV6. Mogę mieć za 220k brutto w pełni doposazona wersję AWD z dużą bateria. Wcześniej nie brałem ev6 pod uwagę, bo rwd jak dla mnie za słabe poza tym tylko przemawiała do mnie wersja GT line AWD, ale się nie łapała na dotacje. Poza tym samochód od początku mi się mega podobał.
Bardzo mi namieszało w głowie pojawienie się promocji.
Wiem natomiast, że ev6 ma swoje problemy również. Co prawda na plus są czujniki parkowania, radar, wygląd. Na minus zużycie energii w porównaniu do Tesli, infotainment oraz potencjalne problemy z centralna jednostką ładowania. Podobno był recall i nowy software, ale różnie ludzie piszą. Za mało czasu minęło od akcji serwisowej, żeby stwierdzić że problem minął.

Później wziąłem na jazdę testowa ID7, bo bjorn bardzo chwalił. I miałem ten samochód na 5 dni. Byłem w dużym szoku, jak świetny jest to samochód i jak oszczędny. Ogrom miejsca z tyłu, duży bagażnik otwierany z szybą. Generalnie mnóstwo plusów. Na minus to, że chciałbym RWD ze względu na genialny promień skrętu i niskie zużycie. Potrafi dorównać tesli model 3 AWD. Ma mniej mocy, ale jest większy i bardziej rodzinny. W stosunku do innych ID, ID7 jest bardzo dobrze wykonany i czuć że klasę wyższy.
Tylko największy minus to cena. Nie załapie się na dotacje.

I tu pojawił się pomysł, żeby ALBO upierać się na dotacje i wtedy w grę wchodzą pierwsze trzy samochody.
ALBO olać dotacje i kupić ID7, bo zauważam w nim dużo plusów i chyba dla naszych potrzeb w tym momencie stał się wyborem numer 1.
No ale skoro zacząłem w ogóle rozważać ID 7, to chciałbym jak zawsze mieć jak najlepsze wyposażenie (nie lubię wybrakowanych modeli). Stąd za takiego ID7 trzeba liczyć jakieś 280k zł. Moja granica mentalna, to 300k za samochód.

No I tu pojawia się ostatni konkurent, który znalazł się w zestawieniu przypadkiem. Zacząłem sprawdzać jakie samochody jestem w stanie kupić w cenie do 300k zł, od pierwszego właściciela, bezwypadkowe itd
Tak, żeby decydując się kupić ID 7 za taką cenę nie mieć później pretensji do siebie, że coś przegapiłem.
Ku mojemu zdziwieniu za 300k można kupić wersję demo EQS 450+ bezpośrednio od dealera... To mi już całkiem namieszało w głowie. Pomijając kwestie wyglądu, to zasięg i komfort, który daje EQS 450+ deklasyfikuje wszystkich w takiej cenie :D
Samochód na ponad 5,2 metra, ale obie osie skrętne i promień zawracania lepszy niż model 3 czy EV6.
Jest to RWD, ale takim samochodem mam wrażenie, że nie ma potrzeby szaleć. Nie do tego jest stworzony :D
Z minusów, to to że jest to demo z 2022 roku, MOŻE być mało praktyczny w mieście, ale w trasie poezja.

Po jakimś czasie jednak tesla zrobiła event o swoich robotach i znów zacząłem myśleć, czy nie lepiej jednak pójść w tesle... A konkretnie poczekać na junipera.

Jeśli ktoś ma ochotę się wypowiedzieć, co by wybrał na moim miejscu, to będę bardzo wdzięczny.
Uważam, że warto jest rozmawiać. Często się zdarza, że ktoś zwróci uwagę na coś, czego w ogóle nie brałem pod uwagę lub nie wiedziałem wcześniej.
Także zapraszam do dyskusji :)
hej, mam eqs 2.5roku. 450+ przejechane 75k w zasadzie przy jeździe normalnej nie widać większej różnicy między autem spalinowym. Normalna dla mnie 110-120 krajówka 140-160 autostrada. Jakościowo to niestety nie jest do końca merc...komfort jazdy miejsce w środku mega, w mieście mimo skrętnej tylnej osi bywa uciążliwy na ciasnych parkingach. traci dużo zasięgu przy niskich temp. szczególnie w jeździe miejskiej. jak chcesz coś więcej pisz
 

a320neo

Zadomawiam się
Od 18 miesięcy mamy w firmie EV6 AWD GT-Line, we wtorek przekroczyło 30 000 km, a Teslę ostatnio intensywnie testuje, myślę o kolejnym elektryku, głównie do jazdy wokół komina, po kolei:


Z ev6 jesteśmy bardzo zadowoleni:

  • Przez te 30 000 km z problemów tylko nieudolnie ustawiona przez serwis geometria, poprawiona przez porządny niezależny serwis i jest ok
  • Zużycie od nowości 20,3 kWh. Po mieście zużycie podobne jak Y LR, 13-15 nie jest problemem jak jest ciepło. Na trasie jest gorzej, ale nadal nie tragedia: przy 140 wychodzi średnio 27 kWh, Y w moim testach 24-25.
  • W trasach po Europie 800v plus Ionity robi mega robotę
  • Zakup dodatkowego zabezpieczenia rozwiązuje kwestię kradzieży, dla mnie to taki sam problem jak idiotyczne kierunki w highland czy brak zasłony dachu we wszystkich Teslach
  • Zawieszenie raczej sztywne, ale nie beton jak w aktualnym Y
  • Pod kątem przestronności jest w połowie drogi między 3, a Y. Mam jedno dziecko 3 lata, drugie w drodze, myślę, że dla rodziny 2+2 spokojnie wystarczy
  • Z innych zalet: design (dla mnie), prowadzenie, regulacja rekuperacji, dynamika,
  • Wady: średnica zawracania, multimedia gorsze niż Tesla, koszty serwisu w ASO, Android na kablu, wersja fl już za rogiem
  • Też chciałem tylko i wyłącznie AWD, za 220 000 zł uważam je za świetny wybór
Nad Teslą Higland poważnie się zastanawiam jako auto głównie dla żony:

  • Generalnie lifting uważam za mega progres, to pierwsza Tesla, którą mógłbym jeździć
  • Zalety: porządne zawieszenie, bardzo niskie zużycie, niezłe wykonanie (poziom ev6), ładna linia po FL, jak na sedana bardzo duży bagażnik, Lr bardzo szybki, multimedia
  • Wady: kierunki, brak rolety na dach albo chociaż przyciemnienia, brak AA, brak head-up
  • Generalnie, my z jednym dzieckiem na luzie mieściliśmy się w A5 Sportback i dla 3 osób taki Model 3 IMO starczy.
Teslą Y aktualną jeździłem i nie przypadła mi do gustu: słaby komfort zawieszenia, brak wentylacji, generalne Highland to dużo lepsze auto, warto czekać na Yuniper

ID7 testowałem:

  • Ekonomia jak w M3LR (ok, słabsze osiągi, ale dużo większe auto), przestronne auto z dużym bagażnikiem, bardzo wysoki komfort, świetne światła,
  • Wady: dla mnie zawieszenie aż za miękkie – musiałem ustawiać DCC na maks twardość, cena poza dopłata, wersja liftback ma trochę dziwne proporcje
Generalnie jeśli miałbym wybierać teraz to EV6 lub Model 3, pewnie sam bym wziął Kię ze względu na praktyczniejsze nadwozie, ale obydwa wybory bardzo dobre. Jeśli Ci się nie spieszy to warto poczekać na Y FL.
Bardzo dzięki za ten komentarz. Generalnie widzę, że mamy bardzo podobne zdanie na temat tych aut. Dziś od 8:00 testuje EV6 i mam go do jutra do 16:00. ID7 miałem wcześniej na parę dni.
Jeszcze tylko Tesla została do przetestowania przez weekend (bo dwie jazdy po godzinie każda już miałem). Niestety w moim przypadku przetestowanie samochodu przez minimum dwa dni, to konieczność. Bo w przypadku Tesli jedna i druga jazda kończyła się godzinnym szaleństwem i poza duża dozą emocji, to nic pod kątem praktyczności, samopoczucia za kierownicą na codzień itd nie byłem w stanie sprawdzić :D

+EV6 już teraz wiem, że ma wiele rzeczy, które bardzo mi odpowiadają. Wygląd, to po pierwsze. Zawieszenie komfortowe a jednocześnie sportowe zacięcie, też bardzo mi pasuje. Praktyczne i pojemne auto, które zaspokoi w pełni nasze potrzeby na codzień. Zasięg jest ok. Dziś o 8 rano w Krakowie było coś koło 0 stopni i do teraz przejechałem 300km. Było miasto, krajowa i ekspresówka. Średnie zużycie 22kWh/100km,także całkiem, całkiem. Jutro chce go rozładować w trasie do Zakopanego, żeby na powrocie przetestować Ionity w Skawinie przed zwrotem samochodu.
- niestety na minus jest infotainement. Myślałem, że nie będzie aż tak źle, ale jednak jest... Źle.
Nie wiedziałem, że samochód dalej nie pokazuje %naładowania w miejscu docelowym. Jak z ciekawości rzuciłem trasę do Gdańska, to też nie sugeruje ładowarek i postojów. Niby pokazuje, że są ładowarki po drodze, ale trzeba samemu grzebać na powolnym ekranie.
Brakuje też przycisku podgrzewania baterii, żebym nie musiał korzystać z navi Kii, tylko android auto. Szkoda też, że przy nawigacji z android auto nie pokazuje wskazówek na HUD.
Ale to jeszcze mogę przeżyć. Dotychczas dawałem radę bez fajnego infotainementu (Corsa-e), to i teraz sobie bym poradził.
Bardziej odstrasza mnie ten potencjalny problem z ICCU. Jest sporo opini, że nowy soft nie naprawił problemu i ICCU dalej mogą padać z dwóch różnych powodów.
Niby nie dotyczy to wszystkich modeli, ale jednak dużo tego jest na forach naszych i zagranicznych. Gdyby jeszcze serwis się tym rzetelnie i szybko zajmował, kiedy już się zdarzy, to bym był spokojniejszy. Ale większość osób narzeka na obsługę, jakość serwisu i długi czas oczekiwania.

No ale podsumowując, to mam ofertę, żeby w cenie 224900zl dostać w pełni wyposażona wersję GT line AWD z lakierem premium, hakiem, zabezpieczeniem antykradziezowym, dywanikami, ładowarka Habu i kablem type 2. Także na dzień dzisiejszy, chyba jestem przekonany. Za parę dni będę na Sycylii i wynająłem Polestar 2 na czas pobytu (jeszcze tym nigdy nie miałem okazji pojeździć) i po powrocie będę miał Tesle highland na weekend.
Po Tesli na pewno będzie ostateczna decyzja.
EQS odrzuciłem, ponieważ ten model o którym pisałem z nie wiadomego dla mnie i (co bardziej dziwne) dla doradcy powodu, miał już w dowodzie 3 właścicieli i jakieś dwa zdarzenia drogowe. Nie lubie samochodów z szemraną przeszłością :p
ID7 już nie mają w dobrych cenach. Jedynie parę golasów, ale nigdy nie lubiłem wybrakowanych wersji.


PS. Jeszcze teraz na świeżo po jeździe w nocy mam spostrzeżenia. Światła są ok, ale (może to być szokujące) lepsze mam w corsie intelix matrix LEDy :D
Ale tak czy inaczej te są w zupełności wystarczające i nie narzekałbym.
Nie wiem czy to kwestia ustawień audio (jeszcze się tym nie bawiłem), ale wydaje się dość słabe. Jutro spróbuję pogrzebać w ustawieniach.
Ale samochód jako całokształt na prawdę mi przypadł do gustu i nie chce mi się go wcale zwracać jutro...
 
Last edited:

6a8

Posiadacz elektryka
A propo EV6, jak miałem ją na castingu to zaliczyłem ciekawy incydent z HUD'em, który może być niebezpieczny dla mniej doświadczonych kierowców. Poza miastem, trasa, ciemno, łagodny zakręt , ok 80 km/h, i nagle pojawia się na poboczu kilkanaście m od drogi ściana jasnego światła ( odbicie lamp ulicznych w szybach szklanego biurowca ). HUD zareagował na to oślepienie i rozjaśnił swój wyświetlacz tak że przez kilka sekund nie widziałem drogi. Po zakończonym castingu opowiedziałem tą historię, ale chyba nikt się tym nie przejął.

Ciekawe, czy to poprawili.
 

barpit

Zadomawiam się
(...)
- niestety na minus jest infotainement. Myślałem, że nie będzie aż tak źle, ale jednak jest... Źle.
Nie wiedziałem, że samochód dalej nie pokazuje %naładowania w miejscu docelowym. Jak z ciekawości rzuciłem trasę do Gdańska, to też nie sugeruje ładowarek i postojów. Niby pokazuje, że są ładowarki po drodze, ale trzeba samemu grzebać na powolnym ekranie. (...)
Przecież pokazuje % i sugeruje ładowarki :) Może brak ostatnich aktualizacji?
 
Top