Pomoc w wyborze skrajnie różnych samochodów

a320neo

Zadomawiam się
Witam!

Bardzo proszę o opinię co lepiej wybrać z podanych przeze mnie opcji, które mogą się wydawać bardzo różne, ale już tłumaczę mój tok rozumowania.

Do dzisiaj mamy w rodzinie elektryczną Corsę w full opcji z 2021 roku. Bardzo fajne autko. Ono zostaje dla żony i chcemy kupić drugi samochód dla mnie(męża i ojca). Mamy rodzinę 2+1 (dziecko 5 letnie).
Samochód chciałbym kupić do końca roku, mam działalność gospodarczą (niestety ryczałt).

Samochody które biorę pod uwagę :
-Tesla 3 highland long range
-Tesla Y juniper (wiem, że trzeba czekać, ale czuję że do końca roku coś będzie wiadomo)
-Kia EV6 AWD full opcja
-Volkswagen ID7 z większą baterią i napęd na tył
-Mercedes EQS 450+

Generalnie pomyślałem, że skoro jest szansa wziąć dopłatę 27k w przyszłym roku, to czemu z tego nie skorzystać.
Stąd pierwsza na cel wyszła Tesla 3 highland. Mieści się w limicie, jest świetnym samochodem, niskie zużycie, dobre osiągi. Minus to mały otwór załadunkowy bagażnika no i wady tesli typu serwis (potencjalnie), brak czujników i radaru.

Następnie zacząłem się martwić, że może sedan jako samochód rodzinny może być za mały i dobrze mieć jednak większy przeskok pomiędzy Corsą. Stąd pomyślałem, że poczekam sobie trochę i może postawie na Juniper.
Zalety te co model 3, większe zużycie, ale bez tragedii. Natomiast nie wiadomo ile trzeba będzie czekać.

Zaraz potem trafiłem na Promocję Kii EV6. Mogę mieć za 220k brutto w pełni doposazona wersję AWD z dużą bateria. Wcześniej nie brałem ev6 pod uwagę, bo rwd jak dla mnie za słabe poza tym tylko przemawiała do mnie wersja GT line AWD, ale się nie łapała na dotacje. Poza tym samochód od początku mi się mega podobał.
Bardzo mi namieszało w głowie pojawienie się promocji.
Wiem natomiast, że ev6 ma swoje problemy również. Co prawda na plus są czujniki parkowania, radar, wygląd. Na minus zużycie energii w porównaniu do Tesli, infotainment oraz potencjalne problemy z centralna jednostką ładowania. Podobno był recall i nowy software, ale różnie ludzie piszą. Za mało czasu minęło od akcji serwisowej, żeby stwierdzić że problem minął.

Później wziąłem na jazdę testowa ID7, bo bjorn bardzo chwalił. I miałem ten samochód na 5 dni. Byłem w dużym szoku, jak świetny jest to samochód i jak oszczędny. Ogrom miejsca z tyłu, duży bagażnik otwierany z szybą. Generalnie mnóstwo plusów. Na minus to, że chciałbym RWD ze względu na genialny promień skrętu i niskie zużycie. Potrafi dorównać tesli model 3 AWD. Ma mniej mocy, ale jest większy i bardziej rodzinny. W stosunku do innych ID, ID7 jest bardzo dobrze wykonany i czuć że klasę wyższy.
Tylko największy minus to cena. Nie załapie się na dotacje.

I tu pojawił się pomysł, żeby ALBO upierać się na dotacje i wtedy w grę wchodzą pierwsze trzy samochody.
ALBO olać dotacje i kupić ID7, bo zauważam w nim dużo plusów i chyba dla naszych potrzeb w tym momencie stał się wyborem numer 1.
No ale skoro zacząłem w ogóle rozważać ID 7, to chciałbym jak zawsze mieć jak najlepsze wyposażenie (nie lubię wybrakowanych modeli). Stąd za takiego ID7 trzeba liczyć jakieś 280k zł. Moja granica mentalna, to 300k za samochód.

No I tu pojawia się ostatni konkurent, który znalazł się w zestawieniu przypadkiem. Zacząłem sprawdzać jakie samochody jestem w stanie kupić w cenie do 300k zł, od pierwszego właściciela, bezwypadkowe itd
Tak, żeby decydując się kupić ID 7 za taką cenę nie mieć później pretensji do siebie, że coś przegapiłem.
Ku mojemu zdziwieniu za 300k można kupić wersję demo EQS 450+ bezpośrednio od dealera... To mi już całkiem namieszało w głowie. Pomijając kwestie wyglądu, to zasięg i komfort, który daje EQS 450+ deklasyfikuje wszystkich w takiej cenie :D
Samochód na ponad 5,2 metra, ale obie osie skrętne i promień zawracania lepszy niż model 3 czy EV6.
Jest to RWD, ale takim samochodem mam wrażenie, że nie ma potrzeby szaleć. Nie do tego jest stworzony :D
Z minusów, to to że jest to demo z 2022 roku, MOŻE być mało praktyczny w mieście, ale w trasie poezja.

Po jakimś czasie jednak tesla zrobiła event o swoich robotach i znów zacząłem myśleć, czy nie lepiej jednak pójść w tesle... A konkretnie poczekać na junipera.

Jeśli ktoś ma ochotę się wypowiedzieć, co by wybrał na moim miejscu, to będę bardzo wdzięczny.
Uważam, że warto jest rozmawiać. Często się zdarza, że ktoś zwróci uwagę na coś, czego w ogóle nie brałem pod uwagę lub nie wiedziałem wcześniej.
Także zapraszam do dyskusji :)
 

blazej

Pionier e-mobilności
Co do rabatów to zgoda, ale to znów inny rynek (wolumen sprzedaży EV chyba z 10x większy niż w PL) plus mamy 'ZEV Mandate' który 'skłania' niektórych do lepszych rabatów (patrząc na poniższe dane VW będzie sporo rabatował swoje EV pod koniec roku)
Czekam w takim razie na rabaty w Aston Martinie z wypiekami na twarzy 🙃
 

nabrU

Moderator
Spokojnie kupią sobie te 95 kredytów od Tesli, BYD czy GWM ;)
 

solik

Pionier e-mobilności
Trzeba poskładać promocje do kupy, więc z linka się nie dowiesz.
Trzeba iść do dealera, najlepiej takiego który posiada Techniqa z AWD z 2023 r.
I oczywiście brać na firmę.

204k brutto za uniq + tech + sun, awd, 325km i bateria 77, lakier matowy ten srebrny :)

dobra promka
 

Patrizio17

Fachowiec
Bardzo dzięki za ten komentarz. Generalnie widzę, że mamy bardzo podobne zdanie na temat tych aut. Dziś od 8:00 testuje EV6 i mam go do jutra do 16:00. ID7 miałem wcześniej na parę dni.
Jeszcze tylko Tesla została do przetestowania przez weekend (bo dwie jazdy po godzinie każda już miałem). Niestety w moim przypadku przetestowanie samochodu przez minimum dwa dni, to konieczność. Bo w przypadku Tesli jedna i druga jazda kończyła się godzinnym szaleństwem i poza duża dozą emocji, to nic pod kątem praktyczności, samopoczucia za kierownicą na codzień itd nie byłem w stanie sprawdzić :D

+EV6 już teraz wiem, że ma wiele rzeczy, które bardzo mi odpowiadają. Wygląd, to po pierwsze. Zawieszenie komfortowe a jednocześnie sportowe zacięcie, też bardzo mi pasuje. Praktyczne i pojemne auto, które zaspokoi w pełni nasze potrzeby na codzień. Zasięg jest ok. Dziś o 8 rano w Krakowie było coś koło 0 stopni i do teraz przejechałem 300km. Było miasto, krajowa i ekspresówka. Średnie zużycie 22kWh/100km,także całkiem, całkiem. Jutro chce go rozładować w trasie do Zakopanego, żeby na powrocie przetestować Ionity w Skawinie przed zwrotem samochodu.
- niestety na minus jest infotainement. Myślałem, że nie będzie aż tak źle, ale jednak jest... Źle.
Nie wiedziałem, że samochód dalej nie pokazuje %naładowania w miejscu docelowym. Jak z ciekawości rzuciłem trasę do Gdańska, to też nie sugeruje ładowarek i postojów. Niby pokazuje, że są ładowarki po drodze, ale trzeba samemu grzebać na powolnym ekranie.
Brakuje też przycisku podgrzewania baterii, żebym nie musiał korzystać z navi Kii, tylko android auto. Szkoda też, że przy nawigacji z android auto nie pokazuje wskazówek na HUD.
Ale to jeszcze mogę przeżyć. Dotychczas dawałem radę bez fajnego infotainementu (Corsa-e), to i teraz sobie bym poradził.
Bardziej odstrasza mnie ten potencjalny problem z ICCU. Jest sporo opini, że nowy soft nie naprawił problemu i ICCU dalej mogą padać z dwóch różnych powodów.
Niby nie dotyczy to wszystkich modeli, ale jednak dużo tego jest na forach naszych i zagranicznych. Gdyby jeszcze serwis się tym rzetelnie i szybko zajmował, kiedy już się zdarzy, to bym był spokojniejszy. Ale większość osób narzeka na obsługę, jakość serwisu i długi czas oczekiwania.

No ale podsumowując, to mam ofertę, żeby w cenie 224900zl dostać w pełni wyposażona wersję GT line AWD z lakierem premium, hakiem, zabezpieczeniem antykradziezowym, dywanikami, ładowarka Habu i kablem type 2. Także na dzień dzisiejszy, chyba jestem przekonany. Za parę dni będę na Sycylii i wynająłem Polestar 2 na czas pobytu (jeszcze tym nigdy nie miałem okazji pojeździć) i po powrocie będę miał Tesle highland na weekend.
Po Tesli na pewno będzie ostateczna decyzja.
EQS odrzuciłem, ponieważ ten model o którym pisałem z nie wiadomego dla mnie i (co bardziej dziwne) dla doradcy powodu, miał już w dowodzie 3 właścicieli i jakieś dwa zdarzenia drogowe. Nie lubie samochodów z szemraną przeszłością :p
ID7 już nie mają w dobrych cenach. Jedynie parę golasów, ale nigdy nie lubiłem wybrakowanych wersji.


PS. Jeszcze teraz na świeżo po jeździe w nocy mam spostrzeżenia. Światła są ok, ale (może to być szokujące) lepsze mam w corsie intelix matrix LEDy :D
Ale tak czy inaczej te są w zupełności wystarczające i nie narzekałbym.
Nie wiem czy to kwestia ustawień audio (jeszcze się tym nie bawiłem), ale wydaje się dość słabe. Jutro spróbuję pogrzebać w ustawieniach.
Ale samochód jako całokształt na prawdę mi przypadł do gustu i nie chce mi się go wcale zwracać jutro...
Cieszę się, że mogę pomóc.

Co do Twoich uwag:

  • Pokazuje % i ładowanie, ale ja z tego w żadnym ev nie korzystam
  • Podgrzanie baterii –zimą rzeczywiście byłoby fajnie, jest w ev9 i będzie w ev6 fl
  • ICCU – u nas odpukać na razie spokój, jak będzie to nie wiem
  • Do wad dorzucam aplikację – porównując z MYBMW z BMW IX to nie ma co porównywać, używam tylko do podgrzewania i klimatyzowania auta
  • Audio – po aktualizacji jest poprawne, ale do Bang and Olufsen z A5 mu daleko
  • Światła podobnie: są wystarczające, ale w Audi z 2018 roku są o klasę lepsze
  • Ja zapłaciłem za AWD Gt-line z kolorem Yacht Blue i pompą ciepła 247 500 zł brutto
  • Za te pieniądze, które Ci proponują moim zdaniem nic lepszego nie kupisz, jedyna alternatywa to Model 3 LR
Generalnie EV6 nie jest idealne, ale naprawdę da się lubić. Nigdy wcześniej nie miałem Kii, zastąpiło u nas w dużej mierze (chociaż go nie sprzedałem) „dopasione” Audi A5 i naprawdę lubię tym autem jeździć i dobrze się w nim czuję.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
204k brutto za uniq + tech + sun, awd, 325km i bateria 77, lakier matowy ten srebrny :)

dobra promka
Info z dzisiaj - doszła kolejna promka, leasing 100%.
Albo 101%, dla wersji na 3 lata......

Kuszą, kuszą.....

Jak myślicie, da się sprzedać za 2 lata, Ioniqa5 AWD, w wersji Techniq, rp. 2023, za 120-130 tys czy raczej można zapomnieć i lepiej wziąć wynajem, który tak podobnie wyjdzie?
 
Top