Weekendowa jazda testowa Ioniq 5

szwajcar

Fachowiec
20241017_161917.jpgJestem po weekendowej jeździe testowej i w depresji bo auto już oddałem.
Od czwartku do niedzieli zrobiłem jakieś 350 km w jeździe mieszanej (jakieś 70 z tego autostradą 120+ z wyjątkiem odcinkowego pomiaru prędkości na A4 (110)). Wałbrzych - Wrocław - Jelenia Góra (Zamek Chojnik - polecam). Teren górzysty - sam mieszkam na 503 m npm więc na koniec zawsze trzeba się wdrapać do garażu.
Wg. pokładowego komputera spalanie zamknęło się w okolicach 16,5 kW/100km Ładowałem tylko w domu. Od 37 - 80% 3,5h.
Są rzeczy fajne i jest ich większość, ale jest też parę mankamentów. Moje wrażenia pewnie też nie są miarodajne bo nie mam porównania z innymi elektrykami (jazdy testowe w salonach to za mało). Znam tylko Konę EV z 2024.
Jak już wyjdę z depresji (i znajdę chwilę bo w robocie zajazd) to trochę opisze wrażenia i różnice. Postaram się odpowiedzieć, w miarę wiedzy i możliwości, na pytania.

Edit: W sumie nie wiem jaka to wersja. Prawdopodobnie była to wersja Techniq, bez żadnych dodatkowych pakietów. A na pewno RWD.
 
Last edited:

Ev3

Pionier e-mobilności
To była wersja AWD czy RWD?
Bo zużycie bardzo zacne.
 

jgal

Posiadacz elektryka
Czekam na wrażenia. Mi to auto się zawsze bardzo podobało, ale odstraszył mnie trochę toporny infotainment (ale miałem z nim styczność 2 lata temu, może coś poprawili)
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Bardzo mi się to auto podoba, ale musiało by być sporo tańsze od Y o podobnych osiągach żebym brał je pod uwagę. Jeśli chodzi o jazdę to najbardziej przeszkadzało mi to że za każdym razem trzeba one pedal włączać i chyba podczas jazdy nie dało się przełączyć na one pedal jeśli dobrze pamiętam. Dodatkowo dowiedziałem się że w wersji AWD, aktywacja one pedal znacznie zwiększa zużycie ponieważ wtedy przedni silnik jest cały czas aktywny.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Bardzo mi się to auto podoba, ale musiało by być sporo tańsze od Y o podobnych osiągach żebym brał je pod uwagę.
I na dzisiaj jest.
190-200 tys vs 225 tys.
Tylko wydajność, a więc i zasięg inny.

One pedal da się włączyć (niestety) w każdym momencie, operując łopatkami, nawet w sposób niezamierzony.
 
Last edited:

Patrizio17

Fachowiec
Bardzo mi się to auto podoba, ale musiało by być sporo tańsze od Y o podobnych osiągach żebym brał je pod uwagę. Jeśli chodzi o jazdę to najbardziej przeszkadzało mi to że za każdym razem trzeba one pedal włączać i chyba podczas jazdy nie dało się przełączyć na one pedal jeśli dobrze pamiętam. Dodatkowo dowiedziałem się że w wersji AWD, aktywacja one pedal znacznie zwiększa zużycie ponieważ wtedy przedni silnik jest cały czas aktywny.
Kwestia gustu, Hyundai na pewno ma dużo lepszy komfort zawieszenia.
I-pedal można włączyć w każdej chwili.
Tak, przedni silnik jest wtedy aktywny, ma to znaczenie, ale w trasie. Ostatnie dni kulam się EV6 AWD po Poznaniu i przedmieściach cały czas z I-pedal i mam zużycie 16,2 kWh przy sprawnej jeździe. Na trasie jeżdżę w trybie auto.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
AWD jest za 190?
Tak.
A przynajmniej da się taki znaleźć.
Trzeba szukać wersji Techniq (lub niższej), z rocznika 2023.
Rabaty są wtedy ogromne, a dodatkowo utrata wartości (wynikająca z tychże) już nastąpiła, więc teraz pójdzie wolniej.
 

Necvip

Nowy na Forum
Czekam na wrażenia. Mi to auto się zawsze bardzo podobało, ale odstraszył mnie trochę toporny infotainment (ale miałem z nim styczność 2 lata temu, może coś poprawili)
W sobotę testowałem nowego- nie nie poprawili, tak jest toporny. Te auto musiało by kosztować 20-30 tys mniej niż Tesla aby je brać pod uwagę.
 
Top