Weekendowa jazda testowa Ioniq 5

szwajcar

Fachowiec
Jak oceniasz komfort użytkowania w porównaniu z Koną? Chodzi mi o kwestie funkcjonalne: fotele, łatwość wsiadania i wysiadania (z uwzględnieniem długości drzwi) czy promień skrętu.
Sorki za zwłokę, brak mi czasu a chciałem trochę obszerniej niż parę zdań.

Jeżeli chodzi o odczucia to mam odniesienia do tego co woziło i wozi moje d. od iluś tam lat. A ostatnio to Toyota Rav4 z 2017 i trochę Kona, którą czasem udało się wyrwać małżonce. Zwłaszcza jak trzeba było wracać po zmroku.

Ioniq 5 to auto baardzo obszerne i większe w środku niż wygląda z zewnątrz ilość miejsca zaskakiwała każdego kogo tym autem przewiozłem. Zachwycili się zwłaszcza na tylnej kanapie (możliwość rozłożenia) oraz nawiewami w słupkach. No jeden się zachwycił, ale dodał, że w Fordzie Galaxy to ma też tyle miejsca i nawiewy w słupkach.

Jeżdżenie Koną jest fajne, ale trochę się z nią spierałem i walczyłem. Może tu też zasługa małżonki, która po przejściu na fotel pasażera w jej ukochanym autku zamieniała się w zrzędliwą teściową.
Po wejściu do Ioniqa od razu poczułem się jak w domu. Ustawiłem wysoko fotel, w odpowiedniej odległości, wyregulowałem kierownicę i jeździłem tak jak chciałem tylko lepiej.

Siedzeń nawet nie zarejestrowałem, bo w docelowym samochodzie będę miał inne. Jedyna uwaga to taka (małżonki zresztą), że brak jest przeszyć z Ravki (wersja Prestige) i nie gniotą tak w tyłek więc chyba źle nie jest. Jest też wystarczająco długie, choć z racji nikczemnej postury nie mam tu większych wymagań.
Za to auto jest twarde, twardsze niż Kona i można poczuć, że jest cięższe. Kona jakoś szybciej zbiera się przy starcie, choć ostatecznie Ioniq też wbija w fotel (choć wiem, że w BEV są lepsi od niego zawodnicy).

Promień skrętu jest duży, a i samo auto (choć nie wygląda) jest szersze i dłuższe od Ravki.
Tyle, że nie przeszkadzało mi to w jeździe po mieście czy parkowaniu. A korzystając z zielonych tablic wciskałem się na wiele miejsc parkingowych w Wałbrzychu, Wrocławiu czy Jeleniej Górze.
Najważniejsze, że na raz wjeżdżam na posesję, skręcam i wycofuję tyłem do garażu (jak na zdjęciu z początku wątku).

Szerokość drzwi pomaga w wysiadaniu, ale jest problemem teraz w garażu. Zwłaszcza, że garaż dzielony jest jak małżeńskie łoże - czyli 66,67% dla kobiety, 33,33% dla faceta i niech ręka boska broni by pakować ręce na strefę żeńską. Jak małżonka miała Twingo III a ja Ravkę to jakoś dawaliśmy radę. Nawet jak wjechała Kona to korzystając z kamer grzecznie stawałem w kącie. Ale Ioniq, przy szerokich drzwiach potrzebuje więcej kindersztuby w parkowani nas obojga, by nie stuknąć się drzwiami.

Setek kilometrów nie jechałem, ale zrobiłem ponad 350 km z tego jednorazowo 120 km trybie mieszanym (Wrocław - Jelenia Góra). Ja, żona i dorosły syn z synową z tyłu. Dzieciaki po zjeździe z autostrady porozkładały sobie kanapę i posnęły jak mopsy. Jest cicho gładko i jak dla mnie auto się świetnie prowadzi. Bardzo pewnie i nie wiem czy to dobre słowo, pod kontrolą. Przewidywalnie - to chyba dobrze oddaje. Ja za kierownicą to jestem raczej pierdoła i nie przekraczam prędkości o więcej niż 10 no czasem 15 km/h. Powiem tak, jak dla mnie bajka.
Zwłaszcza, że siedzę sobie odpowiednio wysoko (nikczemne wymiary) i mam pogląd na wszystko.
W wersji PE/2025 mogło to by być moje docelowe auto na wiele lat. Stały jestem. ;)
 

qb4hkm

Posiadacz elektryka
Bierze się to stąd, że przy finansowaniu masz dodatkowy rabat 18 750 od Hyundaia.
Został, wprowadzony ZAMIAST nie obowiązujących na ten moment dopłat do leasingów (które i tak w przyszłym roku można będzie dostać na teraz kupione auto).

Nie musisz go brać, ale warto.
Zwłaszcza że jedną z opcji finansowania jest zwykły leasing, ale 0%.
Więc NIC Cię takie finansowanie nie kosztuje.
No nie, tam 50k jest różnicy... nie wierzę w 0% i jeszcze gratis damy Ci 50k vs gotówka...
 

Ev3

Pionier e-mobilności
No nie, tam 50k jest różnicy... nie wierzę w 0% i jeszcze gratis damy Ci 50k vs gotówka...
Jakie 50?
W tym moim (zarezerwowanym) to ponad 100 tys w stosunku do cennika.

A na leasing 0% dali ostatnio ofertę (sami bez bicia), wcześniej było 102%, więc i tak było dobrze.
Dokładniej to obecnie jest to 100,6% bodajże.

Ale i tak najem wychodzi lepiej, więc jakby co, to i tak nie skorzystam ze zwykłego leasingu.
 

Makus

Posiadacz elektryka
Szerokość drzwi pomaga w wysiadaniu, ale jest problemem teraz w garażu. Zwłaszcza, że garaż dzielony jest jak małżeńskie łoże - czyli 66,67% dla kobiety, 33,33% dla faceta i niech ręka boska broni by pakować ręce na strefę żeńską. Jak małżonka miała Twingo III a ja Ravkę to jakoś dawaliśmy radę. Nawet jak wjechała Kona to korzystając z kamer grzecznie stawałem w kącie. Ale Ioniq, przy szerokich drzwiach potrzebuje więcej kindersztuby w parkowani nas obojga, by nie stuknąć się drzwiami.
Ioniq5 nie ma tego co w EV6 czyli zdalnego wjeżdżania/wyjeżdżania z wąskich miejsc? Nie wiem czy załadowałby Ci się do garażu, ale przynajmniej przy wyjeżdżaniu można by gładko go "wypchnąć" z garażu żeby wygodnie wsiąść.
 

szwajcar

Fachowiec
Ioniq5 nie ma tego co w EV6 czyli zdalnego wjeżdżania/wyjeżdżania z wąskich miejsc? Nie wiem czy załadowałby Ci się do garażu, ale przynajmniej przy wyjeżdżaniu można by gładko go "wypchnąć" z garażu żeby wygodnie wsiąść.
Docelowy egzemplarz będzie miał, ale czy się odważę. 😱😱😱
Damy radę, to nie tak, że nie da się wyjść. Po prostu trzeba uważać na drugie auto.
 

solik

Pionier e-mobilności
Najem salonowy w mLeasingu na 2 lata to 106% i opcja wykupu za gory ustalona kwote (nieobowiazkowy, mozna oddac)

Chociaz te multimedia mnie skutecznie wstrzymuja a z drugiej strony zaraz sie TM3 konczy a na wlasnosc nie chce przy tym klimacie wokol EV (utrata wartosci, klopoty z odsprzedaza)

Jakby tam byly kola 19" to zawsze lepszy komfort resorowania, niestety w uniq sa 20"

Swiatla nadal regulowane na wysokosc pokretlem na desce tez traca myszka troszke po adaptacyjnych w TM3 :)
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Najem salonowy w mLeasingu na 2 lata to 106% i opcja wykupu za gory ustalona kwote (nieobowiazkowy, mozna oddac)
A zwykły leasing 100%.

Od tego 106% z gwarantowanym odkupem, to lepiej już wziąć najem w mLeasing.
Tam też można wykupić, aczkolwiek nie będzie się opłacało.
Za to jest dużo tańszy.
 

Halczyn

Zadomawiam się
Testowałem przez godzinę awd w wersji uniq. Mega wygodne fotele w wersji, którą jezdzilem, niezle sie zbiera, duze auto. Zrobilo na mnie lepsze wrażenie niz TMY
 
Top