Spieszmy się kupować Tesle, może być z tym problem...

tokwi

Pionier e-mobilności
Ten kontrakt może mocno spopularyzować systemy autonomii.
Już widzę dwie ceny w Hertzu np: 55 euro/d bez EAP z udziałem własnym w szkodzie 1.000euro i alternatywna cena 69 euro/d z EAP i bez udziału własnego w przypadku szkody.
 

Michal

Moderator

danielm

Pionier e-mobilności

ATnet

Posiadacz elektryka
To wszystko to są jakieś brednie, skoro wartość Tesli to w głównej mierze systemy autonomicznej jazdy a nie produkcja samochodów, a te z kolei nie działają i nic nie zapowiada żeby zadziałały poza rozsiewaniem przechwałek Musk'a. Świat stoi na głowie skoro kapitalizacja wartości firmy która produkuje 15 mln aut rocznie jest niższa od Tesli która produkuje ułamek tej ilości. Żyjemy w czasach sterowania PR a nie realnych wartości i wypracowanego potencjału, a każdy kolejny news puszczany przez pseudo dziennikarzy steruje światem.
 

Michal

Moderator
Jaki potencjał do wzrostu ma firma, która produkuje 15 mln aut rocznie? 5% w skali roku? To dlaczego sprzedaż tych firm spadaj od kilku lat, a ich cena akcji nie? Tradycyjne firmy motoryzacyjne osiągnęły swój szczyt sprzedaży w 2018r. nie mając pojęcia, że to nastąpiło... One nadal w to nie wierzą... Co te firmy mogą zrobić nowoczesnego i innowacyjnego? Firmy mające w dobrych latach zarobek na samochodzie rzędu 3-5%? Podczas gdy w ostatnich 2-3 latach są na kolosalnym minusie i nic nie wskazuje, żeby to miało się zmienić, a ich inwestycje w EV zakopią ich jeszcze głębiej w długach.

Jeśli chodzi o Teslę.
Jaki potencjał ma firma, której sprzedaż od 7 lat rośnie o 50% rocznie? Firma mająca zarobek na samochodzie rzędu 20-30%? Rozwijająca się nie tylko w samej sprzedaży aut, ale również w wielu innych dziedzinach techniki, takich jak:
  1. budowanie najbardziej zaawansowanych fabryk motoryzacyjnych,
  2. opracowanie nowych stopów metali do wykorzystania w tworzeniu odlewów w motoryzacji - odlewy przodu i tyłu auta zastępujące po około 200 oddzielnych części
  3. opracowanie nowych technik produkcji baterii Li-Ion (4680) - pełne opracowanie na ich potrzeby!
  4. własne systemy bezpieczeństwa zarządzające pracą poduszek powietrznych i innych systemów ratujących życie
  5. praca nad nowymi metodami pozyskiwania litu i innych metali ziem rzadkich
  6. budowanie magazynów energii dla sieci energetycznych,
  7. produkcja paneli PV nowego typu,
  8. produkcja najbardziej zaawansowanych komputerów do przetwarzania danych Machine Learning (zarówno do uczenia jak i wykonywania),
  9. praca nad najbardziej innowacyjnym systemem wizyjnym Machine Learning (jazda autonomiczna)
  10. pewnie jeszcze coś przegapiłem bo albo to tylko plotki albo jest już późno i nie przypomniałem sobie na szybko...
Spójrz na wycenę choćby kilku firmy z tych dziedzin:
  • 6 - NYSE: AES - $17B
  • 7 - NASDAQ: RUN - $11B
  • 9 - Intel kupił Mobileye (przestarzały system jazdy autonomicznej) za $15,3B.

Załóżmy na chwilę, że każdy z przytoczonych przeze mnie punktów jest warty podobnych pieniędzy (pewnie jedne mniej, a inne więcej), to wychodzi około $150B. A za punkt wyjścia wzięliśmy upadającą technologię, za którą ktoś dał takie kolosalne pieniądze...

Oczywiście można się spierać, czy wycena Tesli jest obecnie na właściwym poziomie i pewnie nie jest, ale nie na tym polega giełda... Polega ona na próbie odpowiedzenia na pytanie, czy taka wycena będzie właściwa za 10 lat (w tym tempie za 7 lat będzie produkować 10 mln aut rocznie)? Jeśli ta firma będzie się rozwijała tak jak do tej pory, to pewnie będzie jeszcze większa ;) Oby tylko Elon nie zwariował od tego przepracowania, hejtu i lasek łapiących go na dzieciaka...

Ps. Bardzo chętnie poczytam Twoje merytoryczne analizy i jak znajdziesz jakie są firmy konkurencyjne w każdym z tych pól i jakie są ich wyceny giełdowe albo szacunkowe. Ja rozumiem, że to jest trudne do ogarnięcia głową jak się tym nie interesujesz ale jak trochę o tym wszystkim poczytasz i zrozumiesz stopień skomplikowania większości tych przedsięwzięć, to okazuje się, że nie ma na świecie drugiej tak innowacyjnej firmy.
 
Last edited:

Michal

Moderator
Przypomnij proszę ile na PR i inne marketingi wydaje Tesla a ile konkurenci.
O właśnie - dziękuję!
Jeszcze zapomniałem dodać jednej z najważniejszych rzeczy - $0 wydatku na reklamę i takie wzrosty... niech tylko im sprzedaż trochę siądzie (np. z 50% wzrostu rocznie do 30%) i zaczną kupować reklamy na superbowl tak jak Apple albo Ford to ponownie pogrzebią konkurencję i ukradną im klientów.
A tymczasem to Hertz kupuje od nich 100 000 aut po cenach rynkowych i reklamuje ich za darmo najpopularniejszym sportowcem w nowożytnej historii US :ROFLMAO:
 
Top