Karta BLUE OVAL

kdldz

Zadomawiam się
No ale to sie posrednio zgadza - kazdy dostaje okres probny na 1 rok abonamentu premium, oraz dostep "zwykły" do sieci ładowarek Forda.

Generalnie też kojarzę, że ten okres zwykłego dostępu miał być na 5 lat na początku i pamiętam że na stronie forda pokazywało "do 2026r" u mnie gdy po wygaśnięciu premium zastanawiałem się czy go nie przedłużyć. Ale potem to zostało zmienione na "dożywotnio dla pierwszego właściciela" i jak wejdę na stronę ford w sekcje subskrypcję to mam 2071r oraz opcje wykupienia premium.

Nie zmienia to faktu, że przez te 3 lata nigdy nie pobrało mi nawet 1zł, ani w okresie abonamentu premium ani po jego wygaśnięciu - a ładowałem się pewnie łącznie kilkanaście razy na różnych sieciach w trakcie wyjazdów - Ionity, GW, Elocity, Noxo.
 

mind

Zadomawiam się
No ale to sie posrednio zgadza - kazdy dostaje okres probny na 1 rok abonamentu premium, oraz dostep "zwykły" do sieci ładowarek Forda.

Generalnie też kojarzę, że ten okres zwykłego dostępu miał być na 5 lat na początku i pamiętam że na stronie forda pokazywało "do 2026r" u mnie gdy po wygaśnięciu premium zastanawiałem się czy go nie przedłużyć. Ale potem to zostało zmienione na "dożywotnio dla pierwszego właściciela" i jak wejdę na stronę ford w sekcje subskrypcję to mam 2071r oraz opcje wykupienia premium.

Nie zmienia to faktu, że przez te 3 lata nigdy nie pobrało mi nawet 1zł, ani w okresie abonamentu premium ani po jego wygaśnięciu - a ładowałem się pewnie łącznie kilkanaście razy na różnych sieciach w trakcie wyjazdów - Ionity, GW, Elocity, Noxo.

Rzeczywiście sprawdziłem teraz i widzę rok 2068, ale ostatni mail mówi wprost o przywróceniu standardowych opłat za wszystkie sesje ładowania w sieci BlueOval, więc raczej ten "zwykły" dostęp będzie płatny do 2068 r. czyli czasu trwania obecnej subskrypcji :)
 

miken

Zadomawiam się
We wrześniu zeszłego roku po zarejestrowaniu karty komunikacja mailowa mówiła wyraźnie o okresie próbnym - pośrednio z kontekstu (Ionity, BP Pulse) wynikało, że miał on trwać 1 rok. Po jego zakończeniu miała się pojawić propozycja przedłużenia subskrypcji i tak się teraz stało. Przez cały ten okres z karty nie pobrało mi ani złotówki.
W sumie jedna karta na wszystkie (większość) ładowarki jest bardzo wygodna - gdybym nie miał innej lepszej opcji, nadal bym używał.
A jaka jest ta inna lepsza opcja? 😈
 

mind

Zadomawiam się
Gorzej gdy moim pracodawcą jest vwir :/
Orlen ma wreszcie jakieś karty do swoich ładowarek?
Orlen ma kartę, ale przy ładowarce i tak trzeba używać z apki :) Korzystałem głównie nad morzem, bo tam ładowarek więcej niż na południu (w tym Energa). Ale Shell jest znacznie lepszy - pokrywa większość sieci i apkę mają całkiem sprawną do wyznaczania trasy.
 

wemar

Fachowiec
"Okres bezpłatnego* dostępu do sieci ładowania BlueOval został rozszerzony na cały czas posiadania Mustang Mach E." - Tak brzmi pierwszy akapit wiadomości w appce (pisownia oryginalna). Termin "okres próbny" jest użyty jedynie w powiązaniu z informacją o Ionity, ale to jest dwa akapity dalej w tej samej wiadomości. Na samym końcu jest jednak rozwinięcie gwiazdki, które brzmi - "należy pamiętać, że za ładowanie pojazdu w publicznych punktach ładowania będą pobierane opłaty.

Można to zatem zrozumieć tak, że nie będzie opłat za obsługę BlueOval, a opłaty obejmą tylko koszt czystej energii załadowanej do samochodu. Nic jednak nie wspomnieli o tym, czy BlueOval zapewnia ceny wg jakiegoś planu taryfowego, czy jak za dostęp bez abonamentu.
Tak czy inaczej, te trzy lata ładowania free potraktuję jako rekompensatę za różne przygody np. ze stycznikiem. ;)
 

kdldz

Zadomawiam się
Opłaty za kWh sa podane w appce FordPass przy kazdej ladowarce na mapie. I z tego co widzialem to z wyjatkiem Ionity (gdzie cena jest 3,50) to ceny sa wyzsze niz bezposrednio - np w GW DC jest chyba +20gr do ceny bezposrednio bez abonamentu :( Tak samo Noxo AC pod hotelem jest drozsze o te ~35gr niz bezposrednio u nich w appce.
 

mind

Zadomawiam się
Podatek od wygody
Opłaty za kWh sa podane w appce FordPass przy kazdej ladowarce na mapie. I z tego co widzialem to z wyjatkiem Ionity (gdzie cena jest 3,50) to ceny sa wyzsze niz bezposrednio - np w GW DC jest chyba +20gr do ceny bezposrednio bez abonamentu :( Tak samo Noxo AC pod hotelem jest drozsze o te ~35gr niz bezposrednio u nich w appce.
Podatek od wygody z jedną kartą.
 
Witam, wczoraj próbowałam załadować sie na greenway, ale dla odmiany przyszedł rachunek. Szkoda, ze ford wycofując sie z poprzedniej oferty nie zaproponował niczego pośredniego.
 
Top