Karta BLUE OVAL

miken

Zadomawiam się
Czyli wychodzi na to ze zagranicą żeby mieć cokolwiek darmowego trzeba mieć Premium, a w Polsce nie.
Była tu tez mowa o Chorwacji, ciekawe czy tylko Ionity darmowe czy inne też.
Ja tylko ionity testowałem w Chorwacji... W Słowenii, nadal OneCharge Petrola jest "w pakiecie"... 😉
 

wemar

Fachowiec
Czyli wychodzi na to ze zagranicą żeby mieć cokolwiek darmowego trzeba mieć Premium, a w Polsce nie.
Była tu tez mowa o Chorwacji, ciekawe czy tylko Ionity darmowe czy inne też.
Premium poza Polską nie gwarantuje darmowego ładowania - czasem działa, ale generalnie ładujesz po niskich stawkach.

Karta BO funkcjonuje na dwa sposoby.

Pierwszy to dostęp do ładowarek w Polsce i on ostatnio był oznaczony jako "dożywotni lub do zmiany właściciela". W tym przypadku nawet z nieważną kartą płatniczą naładujesz auto bezpłatnie w Polsce na wielu stacjach - Greenway, Powerdot (Biedronka) i innych oznaczonych w Fordpass lub w pokładowej nawigacji jako sieciowe.

Drugi sposób, to dostęp do superszybkich ładowarek Ionity. Tu masz darmowy roczny dostęp Premium, fundowany przez Ford zaraz po zakupie auta i możliwość przedłużenia na lata kolejne po 750 PLN za rok. To działa niezależnie tego co podałem na początku - tj. bez aktywnego Premium Ionity, powinieneś bezpłatnie ładować się na ładowarkach "sieciowych" Forda.
Wykupienie za 750pln pozwala ładować po stawkach bardzo konkurencyjnych na Ionity poza Polską, dzięki czemu wydatek zwraca się często po jednej dłuższej wycieczce. Kupowanie tego pakietu na Polskę nie ma jednak sensu.

Niektóre z ładowarek, np. Powerdot pod Biedronkami, nie dają się uruchomić kartą, ładowanie trzeba aktywować z aplikacji Fordpass.
 

keller

Zadomawiam się
Premium poza Polską nie gwarantuje darmowego ładowania - czasem działa, ale generalnie ładujesz po niskich stawkach.

Jak pisał Miken 2 tygodnie temu nie pobrało u niego opłaty na E.ON w Czechach, następnym razem przetestuje po ponowym aktywowaniu wczoraj premium, które dziwnie po pół roku wygasło, czy tym razem na tej samej ładowarce pobierze opłatę czy tez nie.


Pierwszy to dostęp do ładowarek w Polsce i on ostatnio był oznaczony jako "dożywotni lub do zmiany właściciela". W tym przypadku nawet z nieważną kartą płatniczą naładujesz auto bezpłatnie w Polsce na wielu stacjach - Greenway, Powerdot (Biedronka) i innych oznaczonych w Fordpass lub w pokładowej nawigacji jako sieciowe.
Niektórzy dostali taką informacje e-mailem, u mnie po pół roku widniał bezpłatny okres próbny do 2028r, później 2118, od wczoraj ponownie premium na rok bezpłatnie, także na razie do lipca mam bezpłatne premium ponownie.

Odnośnie uruchamiania z aplikacji, to często ładowarki nie są w niej widoczne i zauważyłem zależność pomiędzy PlugShare ,a aplikacją fordpass. Bardzo często zdarza się ze jak ładowarki nie ma w plugshare to w fordpass, również jej nie ma. Niektóre są zdublowane, widać że używają kilku baz danych. Jak Greenway Syców był w przebudowie to fordpass podawał wszystkie złącza na zielono, jak w Plugshare zostało oznaczone że w naprawie to ładowarka zniknęła z mapki fordpass. Po tym jak już Greenway uruchomił tam 150kW zamiast 50kW to z 3 tyg pomimo że ładowarka już działała plugshare mimo moich zgłoszeń o zmianę ze już działa nie zaktualizował tego co skutkowało brakiem tej ładowarki w fordpass.
Przeglądając mapkę Shell Recharge, było wszystko na bieżąco widoczne,takzę zespół Forda ma jeszcze wiele do nadrobienia, chociażby w większości ładowarek nieaktualne moce, przykład na Greenwayach fordpass podaje 90kW, a jest 150kW.
 

wemar

Fachowiec
chociażby w większości ładowarek nieaktualne moce, przykład na Greenwayach fordpass podaje 90kW, a jest 150kW.
Tutaj to bym się nie czepiał zbytnio, bo 90kW jest wartością realną ;) . Prędkość deklarowaną 150kW MME wykorzystuje tyko przez krótki czas i to pod warunkiem, że podjedziesz z przygotowaną baterią i masz mniej niż 30% naładowania. Na niektórych ładowarkach 200kW Dota można zobaczyć wykres i jak szybko prędkość spada poniżej 100kW.
 

kdldz

Zadomawiam się
AFAIK, i z moich obserwacji, to 150kW nie zależy w takim stopniu od poziomu naładowania co jest po prostu z limited - ladowanie z moca 150kW trwa dokładnie przez 2 minuty (co daje jakies 5% baterii) a potem spada do ~90-100kW i z taka moca laduje do 80%.

Nie sadze aby byl limit 30%, u mnie zawsze udalo sie osiagnac te 150kW na szybkich ładowarkach (Ionity lub GW z mocami 200+kW) bez znaczenia czy miałem 0% (tak też sie zdarzyło, realnie 2% wg. OBD2 🤣) czy ponad 50%.

A co do podgrzania baterii to też nie do końca to ogarniam, u mnie na trasie nigdy nie z tym bylo problemu, to chyba tylko dla kogoś kto podjeżdża do szybkiej ładowarki prosto z domu?
 

MTM

Zadomawiam się
Wczoraj ładowałem się w Czechach 2 razy.

Praga - Operator PRE
Trutnov - operator E.ON

Obie autoryzacje kartą BO, za obie odrazu po zakończeniu ładowania pobrało opłatę.
Jestem ciekaw jak to na dzień dzisiejszy wygląda z Ionity.
Czy ma ktoś taką wiedzę?
Dzisiaj podjechałem na nowe Ionity w Ostrawie. Pobrało od razu z kartu w przeliczeniu na PLN 3,5zł za kWh. Na EON 2,7zł. Nie mam wykupione premium. Ładował się ktoś bez premium w Słowenii i Chorwacji ostatnio?
 

miken

Zadomawiam się
Sorki, że dopiero teraz. Jeśli ładujesz się przy użyciu BlueOval z wykupionym premium to Ionity i stacje Petrolu masz w abonamencie, czyli nie płacisz za ładowanie... Testuję regularnie. Jedną z fajnych nowości w aplikacji jest altualny status i cennik poszczególnych punktów ładowania... I tak a Ionity w Koprze pokazuje tak:

1000052933.png

Ale już przy Petrolu mimo, że nie płacisz, jest cena... Albo za kWh albo za godzinę korzystania, ale jeszcze nigdy, mimo częstego ładowania u nich, nie zdarzyło mi się zapłacić:

1000052934.png

Jedna uwaga, ja ładuję zwykle przykładając kartę, a nie aktywuję ładowarki w aplikacji. W czechach miałem sytuację, że aktywując w aplikacji dostałem rachunek, a zbliżeniowo kartą BO nigdy... 😈

W Chorwacji Ionity mam na tych samych zasadach co w Słowenii.
 

MTM

Zadomawiam się
Sorki, że dopiero teraz. Jeśli ładujesz się przy użyciu BlueOval z wykupionym premium to Ionity i stacje Petrolu masz w abonamencie, czyli nie płacisz za ładowanie... Testuję regularnie. Jedną z fajnych nowości w aplikacji jest altualny status i cennik poszczególnych punktów ładowania... I tak a Ionity w Koprze pokazuje tak:

View attachment 19921

Ale już przy Petrolu mimo, że nie płacisz, jest cena... Albo za kWh albo za godzinę korzystania, ale jeszcze nigdy, mimo częstego ładowania u nich, nie zdarzyło mi się zapłacić:

View attachment 19922

Jedna uwaga, ja ładuję zwykle przykładając kartę, a nie aktywuję ładowarki w aplikacji. W czechach miałem sytuację, że aktywując w aplikacji dostałem rachunek, a zbliżeniowo kartą BO nigdy... 😈

W Chorwacji Ionity mam na tych samych zasadach co w Słowenii.
Dzięki za info.
Nie mam wykupionego Ionity Premium. Mimo to wszytskie Ionity w Słowenji wyswietlaja mi sie jako bezpłatne. Zobaczymy. Martwi mnie że w aplikacji nie widać zadnej Ionity w Chorwacji. Tez tak masz? W Chorwacji wyświetlają się tylko stacje Charge Point Austria ale bez statusu (brak ceny i dostępności). Jeszcze pytanko jakie masz stawki z Ionity Premium w starej unii?
Pozdrawiam Michał
 

miken

Zadomawiam się
Dzięki za info.
Nie mam wykupionego Ionity Premium. Mimo to wszytskie Ionity w Słowenji wyswietlaja mi sie jako bezpłatne. Zobaczymy. Martwi mnie że w aplikacji nie widać zadnej Ionity w Chorwacji. Tez tak masz? W Chorwacji wyświetlają się tylko stacje Charge Point Austria ale bez statusu (brak ceny i dostępności). Jeszcze pytanko jakie masz stawki z Ionity Premium w starej unii?
Pozdrawiam Michał
W starej unii mam stawki 0,39€ za kWh... Nie przejmuj się brakiem chorwackich stacji Ionity w aplikacji... Też tak mam, ale to nie zmienia faktu, że działają z BlueOval... 😉
 

stkar

Nowy na Forum
Ja nie mam ionity premium, ładowałem się na
H9GV+HP Gospić, Croatia i IONITY Zadar Tromilja bezpłatnie. Natomiast na Węgierskich ionity pobierało opłate. Ionity Gospić nie było w czerwcu w nawigacji fabrycznej ani w aplikacji jak również plugshare
 
Top