Przedwczoraj minął równo rok jak odebrałem swoją tesle 3 RWD. To był jeden z pierwszych highladów odebranych w Polsce. Przez ten rok zrobiłem równo 20 tys km. Średnie zużycie według tesli to 15.4kwh/100km. Przebiegi w każdym okresie roku dość podobne trochę więcej latem bo doszły nieduże wyjazdy wakacyjne. Przeważają u mnie krótkie trasy ale dużo drogami ekspresowymi obwodnicą trójmiasta i s7 więc prędkości w okolicach 120km/h po mieście jeżdżę dynamicznie często pedał wciskając w podłogę ale używam głównie rekuperacji do hamowania. Generalnie na co dzień nie zwracam uwagi na zużycie bo ładuje auto bezpłatnie w pracy albo w domu z fotowoltaiki. Klimatyzacji używam mało, mieszkam nad morzem tutaj dni upalnych w skali roku jest mało w porównaniu do reszty kraju, auto garażowane przez 90% czasu w domu i w pracy. Koła to 18” Photon. Statystyki ładowania w aplikacji pokazują zużycie większe o 600kwh niż sam samochód przez ten okres, myślę że duża część z tego to sentry które mam poza domem prawie zawsze włączone i zużywa sporo energii. Jeśli policzymy zużycie średnie przez to co pokazuje apka a nie telefon to przez cały okres średnie zużycie wychodzi około 18.7kwh/100km. Poza samymi danymi zużycia awarii przez ten okres brak ale miałem dwie wizyty serwisowe jeden to serwis mobilny druga to wizyta na sprawdzenie opon i wyważenie kół w ząbkach bo trochę nowa trójka ma tendencje do przenoszenia wibracji na kierownice i całe auto generalnie z tego co zauważyłem. Generalnie podejście serwisu mobilnego czy stacjonarnego to duży plus mogę ich tylko pochwalić. Z minusów jakie zauważyłem to próg odbarwia się na żółto po obu stronach podobnie, żółkł jakoś przez zimę więc raczej nie od słońca tylko innego czynniku. Zobaczę jak będzie po tej zimie jeśli się pogorszy będę to reklamować bo próbowałem to domyć różnymi środkami i bez efektu żadnego, detailing też sobie z tym nie dał rady. Na koniec pytanie czy kupiłbym nową trójkę jeszcze raz to na pewno tak raczej wersje LR AWD patrząc na obecne ceny oraz to że lfp bateria słabo znosi niską temperaturę.