CIEKAWOSTKA, CENA BATERII LR

Grzesiek

Pionier e-mobilności
"Zupełnie nowy, elektryczny SUV Volvo EX30. Już od 176 990 zł brutto" Nie pomyliło im się coś? Już lepiej kupić nowe auto(oczywiście innej marki) a stare na części
miałem takie odczucia kupując plasticzek od jakiegoś zaczepu w salonie VAG. Nawet nie jeden i nie raz... zarobek 100% to dla leszczy tylko.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Ta cena dotyczyła akumulatora do Twin Motor Performance, więc nieco większego. Ale, generalnie, powalająca.
Tak, tak, a potem obudziłeś się cały mokry... W ASO większa bateria do Polestara 2 LR (82 kWh) kosztuje nieco ponad 100k brutto bez rabatów więc ta powinna kosztować mniej, pewnie około 90k brutto lub jeszcze niżej. Oczywiście pod warunkiem zwrotu uszkodzonej ale to akurat działa tak samo u wszystkich producentów ze względu na przepisy dotyczące wymogu % surowców z recyklingu przy produkcji nowych baterii.
W poniedziałek sprawdzę to podam dokładną cenę.
 

EVJerry

Fachowiec
Tak, tak, a potem obudziłeś się cały mokry... W ASO większa bateria do Polestara 2 LR (82 kWh) kosztuje nieco ponad 100k brutto bez rabatów więc ta powinna kosztować mniej, pewnie około 90k brutto lub jeszcze niżej. Oczywiście pod warunkiem zwrotu uszkodzonej ale to akurat działa tak samo u wszystkich producentów ze względu na przepisy dotyczące wymogu % surowców z recyklingu przy produkcji nowych baterii.
W poniedziałek sprawdzę to podam dokładną cenę.
Naprawdę uważasz, że obrażanie kogoś jest dobrą metodą polemiki?

Taką cenę przekazał mi handlowiec zajmujący się flotą w Domu Volvo i mam ją w mailu. Więc, z łaski swojej, nieco kultury proszę.
 
Last edited:

Olecki

Pionier e-mobilności
Naprawdę uważasz, że obrażanie kogoś jest dobrą metodą polemiki?

Taką cenę przekazał mi handlowiec zajmujący się flotą w Domu Volvo i mam ją w mailu. Więc, z łaski swojej, nieco kultury proszę.
Szczerze mówiąc nie mam pojęcia z kim i o czym rozmawiałeś, dla mnie wygląda to jak klasyczna na tym forum próba błyszczenia wiedzą 'eksperta' z przejechanymi kilkoma tysiącami km BEV-em. Nie zamierzam więc prowadzić żadnej polemiki tylko jednorazowo sprostować rozsiewany FUD.
Wracając do meritum czyli cen baterii - w przypadku EX30 nie jest to prosta sprawa ponieważ w katalogu części ten model ma jakieś 20 PN-ów różniących się cenami. Tak w ogóle to w wersjach Performance/LR montowane są cztery różne warianty od kilku producentów w których baterie trakcyjne nie są wymienne pomiędzy sobą. Z tego powodu nie ma możliwości powiedzenia iż w tym modelu bateria kosztuje XX złotych bo trzeba za każdym razem sprawdzić jaka bateria tam jest zamontowana i zrobić kosztorys dla konkretnego egzemplarza samochodu.
Najczęściej widoczną ceną jest 84300 netto / 103689 brutto . Jest jednak pewna ciekawostka - każdy wariant ma wersję baterii 'refurbished', która jest pełnoprawnym zamiennikiem nowej baterii i dla każdego z tych wariantów są one wycenione na 49100 netto / 60393 brutto .
Powyższe ceny obowiązują przy zwrocie starej baterii i są cenami detalicznym ASO (które ma jeszcze pewne pole do manewru na swojej marży). Nie przywiązywał bym się jednak do nich jakoś bardzo bo zanim właściciele będą potrzebowali odpłatnie taką wymienić to cena już pewnie zdąży się zmienić kilka razy, może w górę, może w dół.
 

EVJerry

Fachowiec
Szczerze mówiąc nie mam pojęcia z kim i o czym rozmawiałeś, dla mnie wygląda to jak klasyczna na tym forum próba błyszczenia wiedzą 'eksperta' z przejechanymi kilkoma tysiącami km BEV-em.
Twoje wrażenia nie są wystarczającym powodem, do obniżania poziomu dyskusji poprzez atakowanie innych.
Gdybyś był łaskaw zauważyć, to używając Twojej argumentacji, podane przez Ciebie ceny są równie miarodajne, co podana przeze mnie. Nie zmienia to faktu, że "refurbished", to nie jest produkt nowy. Tak przynajmniej stanowi prawo i logika. Tak, czy siak nowa bateria to cena ponad 100 000 brutto według aktualnych cen, co jest zdecydowanie wyższą kwotą niż duża część konkurencji. Warto to uwzględnić przy wyborze samochodu, bo można się istotnie "przejechać".
 
Top