Naprawdę uważasz, że obrażanie kogoś jest dobrą metodą polemiki?
Taką cenę przekazał mi handlowiec zajmujący się flotą w Domu Volvo i mam ją w mailu. Więc, z łaski swojej, nieco kultury proszę.
Szczerze mówiąc nie mam pojęcia z kim i o czym rozmawiałeś, dla mnie wygląda to jak klasyczna na tym forum próba błyszczenia wiedzą 'eksperta' z przejechanymi kilkoma tysiącami km BEV-em. Nie zamierzam więc prowadzić żadnej polemiki tylko jednorazowo sprostować rozsiewany FUD.
Wracając do meritum czyli cen baterii - w przypadku EX30 nie jest to prosta sprawa ponieważ w katalogu części ten model ma jakieś 20 PN-ów różniących się cenami. Tak w ogóle to w wersjach Performance/LR montowane są cztery różne warianty od kilku producentów w których baterie trakcyjne nie są wymienne pomiędzy sobą. Z tego powodu nie ma możliwości powiedzenia iż w tym modelu bateria kosztuje XX złotych bo trzeba za każdym razem sprawdzić jaka bateria tam jest zamontowana i zrobić kosztorys dla konkretnego egzemplarza samochodu.
Najczęściej widoczną ceną jest 84300 netto / 103689 brutto . Jest jednak pewna ciekawostka - każdy wariant ma wersję baterii 'refurbished', która jest pełnoprawnym zamiennikiem nowej baterii i dla każdego z tych wariantów są one wycenione na 49100 netto / 60393 brutto .
Powyższe ceny obowiązują przy zwrocie starej baterii i są cenami detalicznym ASO (które ma jeszcze pewne pole do manewru na swojej marży). Nie przywiązywał bym się jednak do nich jakoś bardzo bo zanim właściciele będą potrzebowali odpłatnie taką wymienić to cena już pewnie zdąży się zmienić kilka razy, może w górę, może w dół.