Juniper - czy warto czekać?

kilex

Zadomawiam się
Niestety ciutkę racji ma @paradox, że na Forum 'rządzi' Tesla, ale to chyba takie ogólne wrażenie związane z czym jeździ przeciętny Forumowicz albo (tu mogę się mylić) jaki EV jest najbardziej popularny w PL. Jako były kierowca ID.3, wiem jak to jest, gdy właściciele innych EV w prawie każdym tutaj poście czytają o Tesli itp. Prawda jest taka, że niewiele się dzieje na podforach innych marek:

podforum Tesli - prawie 100 tyś postów
drugie na Elektrowozie jest podforum Kia - niecałe 7 tyś postów

Na angielskim Speak EV jest bardziej neutralnie i różnorodnie (i prowadzi Nissan ;) ), więc i może takie czasy nastaną na Elektrowozie. Np ilość postów na podforach:
Nissan - 149 tyś.
Tesla - 118 tyś.
VW - 108 tyś.
Renault - 102 tyś.
KIA - 77 tyś.
Hyundai - 61 tyś.
GM - 53 tyś.
BMW- 40 tyś.
MG - 22 tyś.

Inna sprawa, że biorąc pod uwagę ilość Tesli w PL i ilość postów o Tesli na tym Forum (i porównując ze Speak EV) to chyba jakiś 'kościół Melona' w PL jest ;).
To zobacz ilu ludzi którzy nie mają i nie chcą mieć tesli komentuje w wątkach dotyczących tesli.
Ja obserwuje forum tesli od prawie roku i to jedne z moich pierwszych postów. Piszę tylko dlatego bo coraz bardziej skłaniam się do zakupu.
 

cwireq

Posiadacz elektryka

- czujnik deszczu - kamery nigdy nie zapewnią poprawności działania

Nie wiem czy chińczyki posiadają czujniki deszczu, czy tylko tradycyjne manetki do wycieraczek


- czujniki ultradźwiękowe lub choćby kamera z przodu

czujniki na dłuższą metę w przypadku śnieżnej pogody lub mocnego deszczu nie pomagają w FSD. Poprawnie działające tesla vision eliminuje docelowo sens czujnikow. Jestesmy blizej niz dalej

- sensowne klamki

Ja nie narzekam. W końcu y i 3 to budżetówce od tesli

- manetka kierunkowskazów

docelowo system ma załączać kierunkowskazy samodzielnie (bez FSD, w zależności od nawigacji) Potrzeba do tego jeszcze regulacji prawnych, technicznie żaden problem

- HUD display

w mojej opinii bez sensu. MOgliby dac zestaw jak ktoś chce sobie to dokupić. Ja bym nie dał zlotowki

- obracany ekran

jak wyżej.

- jakość półki bagażnika i te wystające głośniki

nie znam problemu w moim Y

- masaż foteli ( przynajmniej kierowcy)

Nigdy nie miałem, nie wiem czy to taki super ficzer.

- roleta szyberdachu choć ja dopłaciłbym więcej za wersję ściemnianą elektrycznie samej powłoki szklanej..

sciamniane szyberdachu powinien być w standardzie - tu się zgodze

- funkcjonalność sexy buttons i podawanie mocy ładowania w danej chwili podczas jazdy na ekranie tak jak np w mercu

czy to podawanie mocy ładowania coś zmienia, czy raczej traktujemy to jako ciekawostkę?

- technologia V2G

-przydałaby się. Dziwie sie ze poszczególne kraje tego nie wymagają aby np dac dotacje.


No i najważniejsze - większa bateria bo nazywanie Long Rangem przy takiej różnicy do modelu podstawowego, performance i konkurencji to lekkie nadużycie..

co z tego że konkurencja ma większe baterie jak tesla ma lepsza wydajnosc i koniec końców 1000km najszybciej zrobisz tesla jeśli chodzi o BEV


Uwazam ze powyzsze przyklady to detale. Jak będzie chińczyk z pełnym dobrze działającym FSD lub z bateria pozwalająca przejechać 1000km na jednym ładowaniu no to faktycznie będzie można mówić o zacofaniu tesli. Ale skoro mówimy ze tesla jest zacofana bo nie ma podświetlanych klamek lub obracanego ekranu to moim zdaniem XD
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Sam zastanawiam się nad teslą. Od dłuższego czasu śledzę wątki na tym forum. Czytając Twoje posty ciężko jest traktować Cię poważnie. Dużo spamu w każdym temacie i spuszczanie się nad chińską myślą techniczną.
Tematem jest czy warto czekać na lift ? Ty w tym wątku klepiesz czy trzeba czy nie. Zaśmiecasz to forum do spółki z ev3
nie jestem twoim doradcą zakupowym, jeżeli chcesz odpowiedzi na pytanie czy czekać czy nie to teraz jest bardzo dobre finansowanie na Y, jak wejdzie lift to finansowania dobrego nie będzie. a jeśli kupujesz za gotówkę to poczekaj.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Inna sprawa, że biorąc pod uwagę ilość Tesli w PL i ilość postów o Tesli na tym Forum (i porównując ze Speak EV) to chyba jakiś 'kościół Melona' w PL jest
mam nadzieję, że jesteś niewierzący a tylko praktykujący ;)
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Sam zastanawiam się nad teslą. Od dłuższego czasu śledzę wątki na tym forum. Czytając Twoje posty ciężko jest traktować Cię poważnie. Dużo spamu w każdym temacie i spuszczanie się nad chińską myślą techniczną.
Tematem jest czy warto czekać na lift ? Ty w tym wątku klepiesz czy trzeba czy nie. Zaśmiecasz to forum do spółki z ev3
Powiem Tobie szczerze - uważaj na tą Tesle. Ja kupiłem 4msc temu i nagle stałem się wyznawcą Tesli. Może być tak że racjonalne argumenty do mnie nie docierają. Jezeli kupisz to jest wysokie prawdopodobienstwo że Tobie też odwali.

Odnośnie Junipera fakty są takie że raczej to będzie kosmetyka analogiczna do model 3: Lifting+wentylowane fotele+usunięte manetki+monitorem z tyłu

Zaczynam watpic w wieksza baterie i lepsza krzywa.

Jeżeli kupujesz za gotówkę to czekaj na Junipera. Jezeli bierzesz leasing to na samym oprocentowaniu będziesz 25k do przodu + ladowanie. Elon twierdzi że udoskonala auta na bieżąco i to jego doktryna.
 

Ironeska

Fachowiec
- czujnik deszczu - kamery nigdy nie zapewnią poprawności działania

Nie wiem czy chińczyki posiadają czujniki deszczu, czy tylko tradycyjne manetki do wycieraczek


- czujniki ultradźwiękowe lub choćby kamera z przodu

czujniki na dłuższą metę w przypadku śnieżnej pogody lub mocnego deszczu nie pomagają w FSD. Poprawnie działające tesla vision eliminuje docelowo sens czujnikow. Jestesmy blizej niz dalej

- sensowne klamki

Ja nie narzekam. W końcu y i 3 to budżetówce od tesli

- manetka kierunkowskazów

docelowo system ma załączać kierunkowskazy samodzielnie (bez FSD, w zależności od nawigacji) Potrzeba do tego jeszcze regulacji prawnych, technicznie żaden problem

- HUD display

w mojej opinii bez sensu. MOgliby dac zestaw jak ktoś chce sobie to dokupić. Ja bym nie dał zlotowki

- obracany ekran

jak wyżej.

- jakość półki bagażnika i te wystające głośniki

nie znam problemu w moim Y

- masaż foteli ( przynajmniej kierowcy)

Nigdy nie miałem, nie wiem czy to taki super ficzer.

- roleta szyberdachu choć ja dopłaciłbym więcej za wersję ściemnianą elektrycznie samej powłoki szklanej..

sciamniane szyberdachu powinien być w standardzie - tu się zgodze

- funkcjonalność sexy buttons i podawanie mocy ładowania w danej chwili podczas jazdy na ekranie tak jak np w mercu

czy to podawanie mocy ładowania coś zmienia, czy raczej traktujemy to jako ciekawostkę?

- technologia V2G

-przydałaby się. Dziwie sie ze poszczególne kraje tego nie wymagają aby np dac dotacje.


No i najważniejsze - większa bateria bo nazywanie Long Rangem przy takiej różnicy do modelu podstawowego, performance i konkurencji to lekkie nadużycie..

co z tego że konkurencja ma większe baterie jak tesla ma lepsza wydajnosc i koniec końców 1000km najszybciej zrobisz tesla jeśli chodzi o BEV


Uwazam ze powyzsze przyklady to detale. Jak będzie chińczyk z pełnym dobrze działającym FSD lub z bateria pozwalająca przejechać 1000km na jednym ładowaniu no to faktycznie będzie można mówić o zacofaniu tesli. Ale skoro mówimy ze tesla jest zacofana bo nie ma podświetlanych klamek lub obracanego ekranu to moim zdaniem XD

1. Wprawdzie nie wszystkie ale posiadają

2. śnieg i deszcz zalepiają i oślepiają wszystko, kamery nie są wyjątkiem

3. klami ..... wybór osobisty

4. Już widzę jak chcesz np jechać do lasu na grzyby i ustawiasz w nawi cel podróży albo powozić dupę tak bez celu. Oczywiscie jest opcja ala audi/bmw nie używać kierunków

5. chyba kazdy podczas jazdy woli patrzyć przed siebie i mieć wszystkie potrzebne informację wyświetlane na przedniej szybie niz robić zeza na ekran z boku

6. obracany ekran .... może kiedyś będzie miało to sens

7. masaż foteli ten który tego nie miał albo miał ...owy nie doceni tego. Dobry masaż to tak jak klima kiedyś, po co Ci to przecież możesz szybę uchylić

10. V2L czy V2G powinno być standardem

11. Nio et7 z baterią 150kwh semi solid battery w testach przebił granicę 1k km, realnie 900 km na jednym ładowaniu robi

Jak dla mnie Tesla przestała być innowacyjna jak po 13 latach zaczęła przynosić zysk i do gry weszli udziałowcy oczekujący zwrotu kasy i zysków jak najszybciej


P.S.
Na forum rządzi tesla ale tematy w stylu jak kupić koła zimowe rozbrajaną mnie
 

cwireq

Posiadacz elektryka


1. Wprawdzie nie wszystkie ale posiadają

z tego co kojarzę to w okolicach 200k chińczyki nie mają czujnika, przydałby się przykład. Inna sprawa czy jezeli jest to jak dziala

2. śnieg i deszcz zalepiają i oślepiają wszystko, kamery nie są wyjątkiem

zalepianie czujnikow zdarzało mi się bardzo często, w śnieżycy zawsze (VW). Co do kamer w tesli jeszcze mi sie nie zdarzyło ale dopiero 10k km zrobione

3. klami ..... wybór osobisty

dokładnie - kwestia subiektywna
TMY jest budzetowcem, w TMX jak rozumiem klamki sa ok


4. Już widzę jak chcesz np jechać do lasu na grzyby i ustawiasz w nawi cel podróży albo powozić dupę tak bez celu. Oczywiscie jest opcja ala audi/bmw nie używać kierunków

nie wiem czy ludzie izywaja kierunkowskazow w lesie... na sporadyczny wyjazd bez nawi to trzeba klikać jak na skuterze

5. chyba kazdy podczas jazdy woli patrzyć przed siebie i mieć wszystkie potrzebne informację wyświetlane na przedniej szybie niz robić zeza na ekran z boku

z tego wynika że to kwestia subiektywna. Dla mnie hud na szybie jest slaby. Co innwgo ekran za kierownicą. Pamiętajmy ze Y i 3 są "budzetowe" w X już znajdziemy dodatkowy ekran

6. obracany ekran .... może kiedyś będzie miało to sens

jak dla mnie bezsens. Nie wiem po co komu ekran w pionie. To nie tel komórkowy. Oglądałem recenzje BYD z takim ekranem i nikt nie wie po co to komu

7. masaż foteli ten który tego nie miał albo miał ...owy nie doceni tego. Dobry masaż to tak jak klima kiedyś, po co Ci to przecież możesz szybę uchylić

Tutaj nie mam wiedzy że masaż to aż taki ficzer. Myślałem że to działa jak masaż w nakładkach co kiedyś w MANGO sprzedawali. Może kiedyś przetestuję

10. V2L czy V2G powinno być standardem

tak

11. Nio et7 z baterią 150kwh semi solid battery w testach przebił granicę 1k km, realnie 900 km na jednym ładowaniu robi

auto za 450 000 mimo ze chinczyk. Troche nie na miejscu porownanie

Jak dla mnie Tesla przestała być innowacyjna jak po 13 latach zaczęła przynosić zysk i do gry weszli udziałowcy oczekujący zwrotu kasy i zysków jak najszybciej

jak dociągną kwestie FSD to bedzie postep na miarę FORDA T. Bez tego docelowo konkirencja skopiuje juz wszystko.
 

kilex

Zadomawiam się
Powiem Tobie szczerze - uważaj na tą Tesle. Ja kupiłem 4msc temu i nagle stałem się wyznawcą Tesli. Może być tak że racjonalne argumenty do mnie nie docierają. Jezeli kupisz to jest wysokie prawdopodobienstwo że Tobie też odwali.

Odnośnie Junipera fakty są takie że raczej to będzie kosmetyka analogiczna do model 3: Lifting+wentylowane fotele+usunięte manetki+monitorem z tyłu

Zaczynam watpic w wieksza baterie i lepsza krzywa.

Jeżeli kupujesz za gotówkę to czekaj na Junipera. Jezeli bierzesz leasing to na samym oprocentowaniu będziesz 25k do przodu + ladowanie. Elon twierdzi że udoskonala auta na bieżąco i to jego doktryna.
Kusi finansowanie i ten rok ładowania.
Europe można zjeździć.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
No ale z drugiej strony lądujesz w sekcie teslarzy z której nie ma za bardzo wyjścia
żebyś wiedział, większość kupujących TMY stara się jak najbardziej praktycznie uzasadnić swój wybór więc ten pojazd służy najczęściej do przewozu licznej rodziny, w planach są dłuższe wyjazdy po Europie lub wakacje w Chorwacjii, poza tym w grę wchodzi "swój" prąd i szacunek otoczenia za tak racjonalny wybór. bardzo to przypomina niegdysiejszy wybór passerati w tdiku.
drugą grupą są TM3 która praktyczność ma za sobą i chce poczuć wiatr w majtkach(poprzez wentylację siedzeń). właściciele tych pojazdów nie mają tyle szacunku otoczenia co TMY ale za to bardziej zwracają uwagę płci przeciwnej i często można ich spotkać w fancy miejscach typu Starbucks. coś jak golf w gti
awangardą są właściciele TMP ponieważ kupują samochód głównie dla siebie a nie żeby zadowolić wszystkich wokół. korzystają z życia. coś jak golf R
TMS to osobna grupa, najbardziej przychodzi mi do głowy szara eminencja. nie chcą się rzucać w oczy w otoczeniu natomiast znają swoją wartość i to im wystarczy do szczęścia. coś jak phaeton
jest jeszcze TMX jako wstęp do świata zawodników w konkurencji kto ma dłuższego. ;) jest jeszcze rzadszy niż dziwniejszy. nie ma do tego auta żadnych emocji. coś jak multivan
i teraz wracając do początku jak ktoś raz wsiądzie w którąś z tych grup samochodów Tesli to paradoksalnie nie ma co innego kupić. wszystko tkwi w psychice i wszystko to jest spowodowane emocjami.
 

Najnowsze dyskusje

Top