VW Travel Assist lepszy od Autopilota Tesli :-0

nabrU

Moderator
Dla równowagi ;) będzie coś niekoniecznie pozytywnego o Tesli.
Richard handluje głównie Teslą, a tu jego zdaniem Volkswagen ma lepiej obcykanego Autopilota o_O Sam kiedyś tez pisałem o tym w swoim porównaniu mojego poprzedniego ID.3 i Tesli... półtora roku potem... Tesla ciągle 'nie umie' dostosować prędkości AP do znaków na drodze (n)

P.S. Możecie tez zobaczyć jak jeździ się na AP na wąskich angielskich drogach (bo była gdzieś o tym na Forum dyskusja)

 

nabrU

Moderator
Czyli podsumowując, może się rozłączyć na zakręcie albo przywalić w stojące auto :/ ale lepiej słuch znaków, płynniej rusza w korku i wyprzedza.

Ale mnie chodzi o podstawowe funkcje tempomatu adaptacyjnego, które w VW działają a w Tesli nie (albo tak sobie). Autopilot to dodatek.

Dodajmy może, że pakiet IQ.Drive (pozwalający na taką jazdę) kosztuje w VW 13410 zł i większość tej kasy zapewne trafia do MobileEye (zewnętrznego dostawcy takiego oprogramowania).

Czy aby na pewno? Poniższe z polskiego konfiguratora ID.3. Zwróć uwagę , że poza Travel Assist (czyli odpowiedniku podstawowego Autopilota w VW) pakiet IQ.Drive dodaje też funkcje automatu parkowania z pamięcią i kamer 360. Przy nic (lub niewiele dającym) Enhanced AP w Tesli za 19500zł to 3x taniej

1731917807319.png
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Ale mnie chodzi o podstawowe funkcje tempomatu adaptacyjnego, które w VW działają a w Tesli nie (albo tak sobie). Autopilot to dodatek.
Tego nie rozumiem.
Jeżdżę od lat na AP po autostradach, wiejskich drogach z zakrętami, górkami, mostami. W pewnych sytuacjach bardziej ufam AP, niż sobie samemu (korki na autostradzie). AP mi robi chyba ponad 50% przebiegów, a tu czytam, że AP nie działa :)
 

blazej

Pionier e-mobilności
To albo te auta bardzo się muszą od siebie różnić (HL vs LR’21), albo bardzo lubisz gwałtowne poruszanie się i np. hamowanie z powodu „kukającego” zza innych aut kierowcy np. BMW jadącego z naprzeciwka na krajówce. Dla mnie największy zarzut do AP Tesli to właśnie brak płynności poruszania się przy korkach oraz hamowanie z byle powodu na drogach krajowych. Na S-kach i autostradach jest ok. A z Commanderem jeszcze mi wznawia AP po zmianie pasa, więc w ogóle git.

No i jeszcze po zmroku co chwila trzeba tą kierownicą ruszać, co zabija dla mnie sens tego AP.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Tego nie rozumiem.
Jeżdżę od lat na AP po autostradach, wiejskich drogach z zakrętami, górkami, mostami. W pewnych sytuacjach bardziej ufam AP, niż sobie samemu (korki na autostradzie). AP mi robi chyba ponad 50% przebiegów, a tu czytam, że AP nie działa :)
Mam tak samo :D
Próbowałem kilku rozwiązań innych producentów (czyli de facto MobilEye) i tylko Tesla potrafiła sama jechać nocą, w deszczu. Nie wspominając, o takich ekstremach, jak śnieg na drodze czy mgła.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
No i jeszcze po zmroku co chwila trzeba tą kierownicą ruszać, co zabija dla mnie sens tego AP.
Heee?? Przyjechałem po nocy z Ząbek do Lublina nową Y, z komunikatem o ruszeniu kierownicą może ze 3x. Bez ciężarka (z 3ki nie pasuje), po prostu opierając rękę na kierownicy.
 

blazej

Pionier e-mobilności
Wczoraj - przejechałem obwodnicą Poznania między wjazdem w Krzesinach a zjazdem w Komornikach. Naliczyłem lekko 10 razy prośbę o ruszenie kierownicą.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Wczoraj - przejechałem obwodnicą Poznania między wjazdem w Krzesinach a zjazdem w Komornikach. Naliczyłem lekko 10 razy prośbę o ruszenie kierownicą.
Trzymając ręce/rękę na kierownicy?
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Tak, normalnie trzymając ręce na kierownicy u dołu.
To może ja źle trzymam (opieram ręce na prawie 9:15) i dlatego u mnie działa ;)
 

nabrU

Moderator
Top