Kolejna funkcjonalność mojego TeslaMagic - Unlock Battery Buffer

tpirowski

Fachowiec
Takie uwagi co do samej aktywacji tej "funkcji rozpaczy":
1. Tesla musi mieć 2.49% energii, lub mniej (musi być 2% na wyświetlaczu)
2. Użyć da się tylko dodatkowe 5kWh.
3. Moc jest ograniczona do 75kW, niezależnie od modelu Tesli i jest obniżana sukcesywnie. Ustawiam przy nowym zerze do 30kWh, aby nie ryzykować "przeciągnięcia" ogniwa zbyt nisko.
4. Po użyciu tej funkcji samochód musi być naładowany do 50% minimum, aby można było kiedyś użyć ją ponownie.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Czym się różni od standardu, w którym można zejść poniżej zera? Tutaj pokazane 4kWh poniżej zera, moc spadała równomiernie od 140kW do 40kW gdy auto pokazalo żeby zjechać co się wyłączy
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
@Bartosz tak, to najczęściej zadawane pytanie, gdy ludzie robią u nas chiptuning, czy np. tego typu modyfikacje (mamy rozwiązanie dla Nissana EV, Mitsubishi EV, PHEV).
Ale to nie jest odpowiedź na to pytanie. To czy w logach zostaje ślad czy nie, tego nie wiesz, bo jesteś tylko za przeproszeniem garażowym grzebaczem, a nie developerem tego oprogramowania, więc nie deklaruj, że po restarcie śladu nie będzie, bo nieświadomi właściciele mogą sobie napytać tylko problemów. Tym bardziej, że, gdy bateria zdechnie lub dojdzie do innej awarii, może nie udać się takiego restartu w ogóle zrobić. Natomiast jeżeli chodzi o realizację gwarancji w Tesli. Można wiele o tej firmie i autach mówić, ale jeżeli chodzi o uznawanie gwarancji to jest to absolutny top. Coś o tym wiem. Sorry za kubeł zimnej wody na głowę, ale lepiej teraz niż późnej.
 

tpirowski

Fachowiec
Ale to nie jest odpowiedź na to pytanie. To czy w logach zostaje ślad czy nie, tego nie wiesz, bo jesteś tylko za przeproszeniem garażowym grzebaczem, a nie developerem tego oprogramowania, więc nie deklaruj, że po restarcie śladu nie będzie, bo nieświadomi właściciele mogą sobie napytać tylko problemów. Tym bardziej, że, gdy bateria zdechnie lub dojdzie do innej awarii, może nie udać się takiego restartu w ogóle zrobić. Natomiast jeżeli chodzi o realizację gwarancji w Tesli. Można wiele o tej firmie i autach mówić, ale jeżeli chodzi o uznawanie gwarancji to jest to absolutny top. Coś o tym wiem. Sorry za kubeł zimnej wody na głowę, ale lepiej teraz niż późnej.
Koledze, który pytał, udzieliłem odpowiedzi. Przeczytaj stronę wcześniej.

Nic o mnie nie wiesz, a już mi poniekąd ubliżasz ("garażowym grzebaczem"). Rozumiem, że nie życzysz mi powodzenia i niech już tak zostanie. Jakoś się z tym przemęczę.
Żegnam. Dbaj o gwarancję.
---
 
Last edited:

tpirowski

Fachowiec
Czym się różni od standardu, w którym można zejść poniżej zera? Tutaj pokazane 4kWh poniżej zera, moc spadała równomiernie od 140kW do 40kW gdy auto pokazalo żeby zjechać co się wyłączy
Też próbowałem, ale u mnie X (zapewne różni się tym od Y) przejechał ok. 4 (tak na oko, jeździłem wokół firmy) i polecił zatrzymanie się. Czyli raptem może z 1kWh, może 1.5kWh.
Tyle, że bufor pozostał nienaruszony (u mnie - 5kWh).

To dość dobrze widać, jak przypnie się jakąkolwiek diagnostykę, pokazującą SOC UI i SOC rzeczywisty (ja użyłem Autela). Jak zchodzi do zera na ekranie, to jeszcze pokazuje np. 0.6 kWh. Potem (tu już jechałem na hamowni, żeby na zimnie nie testować) da się jechać jeszcze chwilę, jak już pokaże 0 bez czerwonego paseczka na desce rozdzielczej. Po chwili jednak każe zatrzymać pojazd i informuje, że się wyłącza.
Czyli tak jakby są tam jakieś "opary", ale przypuszczam, że bardziej wynika to z wyliczenia (estymacji) vs realne możliwości baterii w określonej temperaturze.

Natomiast jeżeli nakazać uwolnienie bufora baterii, to zarówno ograniczenie mocy się zmniejsza (potrafi być dobrze powyżej 150kW u mnie wtedy) jak i oczywiście pojawia się kolejne 5-6% baterii.
Ponieważ jak widać ograniczenie mocy jest oprogramowane dość naiwnie (od SOC UI, a nie od realnego napięcia na najsłabszym z ogniw - choć z drugiej strony nie ich wina, przecież nie zakładali, że się im bufor rozblokuje), to dodałem swoje ograniczenie i ściąłem moc do 75kW i liniowo w dół potem.

Badam cały czas zachowanie naszych testowych pojazdów. To zupełnie ciekawe.
Od kolegi z USA dowiedziałem się, że na gwarancji (przynajmniej u nich), jak ktoś miał pakiet 85kWh, a dali 90, bo innych nie produkowali już, to ograniczali na 85. Także jakieś ograniczenia są w 75kWh przy wymianach gwarancyjnych. To też może być ciekawy temat, żeby usunąć ograniczenie nie tylko na dole, ale i u góry (tam ograniczają od góry ponoć).
Nie miałem styczności z takim autem niestety, więc nic powiedzieć nie mogę.
 
Last edited:

.Kropek.

Zadomawiam się
Opinia: uważam że podejście dobre aby uzyskać dostęp awaryjny z ograniczeniami.
Świetna robota!
Wziął bym poprawnie na paranoików gwarancji, funboyów itp. Ci co chcą modyfikować będą to robić, a Ci co się boją zawsze znajdą powód aby tego nie robić.
Jestem ciekaw dalszych prac!
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Z chęcią bym dla samego lepszego samopoczucia chciał mieć taką możliwość awaryjnej rezerwy. Zawsze to w naszych warunkach wieksza swoboda decyzyjna w ustalaniu trasy z mniejszą obawą , że ładowarka do której dotrzemy na kilku procentach nie będzie czynna .Wtedy mamy szanse nawet wolniej dotrzeć do innej.
Przewidujesz to dla Plaida ?

PS Co prawda jestem z tych co nie mają nic przeciwko kombinacjom i sam to z chęcią robię na swoje możliwości. Ale wg mtechnika np odłączenia programowe silnika jak to robi np s3xy buttons jest widoczne w historycznych logach
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Czegoś nie rozumiem, gość- tuner jak można tak nazwać, który kupi gdzieś gotowy program, powieli informacje często kit który jemu sprzedali, jak jest wygadany to omami napaleńców,
Uważa, że jest mądrzejszy od sztabu grubo opłacanych inżynierów koncernu motoryzacyjnego, tam to debile nie znają się, po co robią taki bufor, to bez sensu.
Bateria 80kwh kosztuje załóżmy 80 tys, to po co tesla daje 90kwh brutto jakby mogła dać 82kwh brutto i pozminiejszać bufory, oszczśdzając z 1,5tys $. Musk nie umie liczyć forsy.

Kolega tuner postanowił chyba na tym forum zareklamować swoją działalność
 
Top