Zoe 22kWh weryfikacja

spec-20

Nowy na Forum
Jestem zainteresowany zakupem Zoe z pierwszych lat produkcji. Mam pytanie jakie są bolączki tych samochodów i w jaki sposób sprawdzić samochód. Tu mam na myśli sprawdzenie od strony elektrycznej / elektronicznej.
Sprawy mechaniczne / blacharskie wiadoma sprawa. Niestety strona elektryczna to jeszcze magia i to dla autoryzowanych serwisów, sprawdzić błędy to ja też zrobię za 1/3 ceny ( zakup urządzenia +program).
Co więcej i jak się zabrać do sprawdzenia samochodu żeby "coś" wyszło przy weryfikacji.
 

jarqu

Posiadacz elektryka
Ciężka sprawa musiałbyś pojechać do warsztatu na oględziny który zna się na zoskach. A takich można policzyć na palcach jednej ręki w Polsce.
Samodzielne to możesz organoleptycznie posłuchać czy słychać łożyska w silniku ale ciężko powiedzieć jak ma to dokładnie brzmieć. Pozatym podjechać na ładowarkę najlepiej taka AC 22kw albo i więcej 43kw i zobaczyć czy ładuje się bez problemu czy nie wywali jakiś błędów.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jestem zainteresowany zakupem Zoe z pierwszych lat produkcji. Mam pytanie jakie są bolączki tych samochodów i w jaki sposób sprawdzić samochód. Tu mam na myśli sprawdzenie od strony elektrycznej / elektronicznej.
Sprawy mechaniczne / blacharskie wiadoma sprawa. Niestety strona elektryczna to jeszcze magia i to dla autoryzowanych serwisów, sprawdzić błędy to ja też zrobię za 1/3 ceny ( zakup urządzenia +program).
Co więcej i jak się zabrać do sprawdzenia samochodu żeby "coś" wyszło przy weryfikacji.
Podepnij CanZE i sprawdź SOH baterii.
 

jarqu

Posiadacz elektryka
Podepnij CanZE i sprawdź SOH baterii.
Padające baterie w Zoe to rzadkość szybciej padnie wszystko do okoła niż bateria. Zoe mojej żony ma 150 tys przebiegu i 10 lat canze potrafi pokazać soh na poziomie 94% ile w tym prawdy ciężko powiedzieć ale nigdy nie słyszałem żeby komuś bateria padła w Zoe to nie leaf 1.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Padające baterie w Zoe to rzadkość szybciej padnie wszystko do okoła niż bateria. Zoe mojej żony ma 150 tys przebiegu i 10 lat canze potrafi pokazać soh na poziomie 94% ile w tym prawdy ciężko powiedzieć ale nigdy nie słyszałem żeby komuś bateria padła w Zoe to nie leaf 1.
Właśnie mam na bieżąco: Zoe z 2016 roku, 78tys przebiegu, SOH 86%. Więc ja bym się z takimi wnioskami nie rozpędzał. To nie jest złe SOH, ale w rok poleciało z 89% na 86%. Przy zakupie takie rzeczy trzeba zweryfikować i tyle.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jestem zainteresowany zakupem Zoe z pierwszych lat produkcji. Mam pytanie jakie są bolączki tych samochodów i w jaki sposób sprawdzić samochód.
A - tak mi się jeszcze przypomniało: Zoe z początku produkcji miało takie irytujące drobiazgi: na przykład deska rozdzielcza była jasna i odbijała się w szybie. Mega irytujące w słoneczne dni. Po kilku latach zrobili już ciemną deskę, żeby nie było tego problemu. No i wcześniejsze wersje miały silniki Q i szybkie ładowanie, które porafiło zwierać styki w ładowarce pokładowej. Wszystko było pięknie do momentu gdy przez cały czas ładowałeś samochód z trzech faz. A gdy okazjonalnie podpiąłeś ładowarkę jednofazową to potrafiło to uwalić ładowarkę pokładową w samochodzie. Właściciel nawet mógł sobie nie zdawać z tego, że jeździ samochodem z taką usterką, bo auto nie łapało żadnego błędu, do momentu podpięcia pod ładowanie jednofazowe.
 

spec-20

Nowy na Forum
Krótka lektura i cały misterny ....
Szybkie ładowanie w wersji Q - szlak trafia ładowarkę w samochodzie. Większe zużycie prądu trudno ale serwis za kilka tysięcy już mi trochę przeszkadza.
I jeszcze ten brak wiedzy i umiejętności w serwisowaniu ...
No cóż.
Jak sprawdzić ta ładowarke żeby nie wpakować się na minę?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Krótka lektura i cały misterny ....
Szybkie ładowanie w wersji Q - szlak trafia ładowarkę w samochodzie. Większe zużycie prądu trudno ale serwis za kilka tysięcy już mi trochę przeszkadza.
I jeszcze ten brak wiedzy i umiejętności w serwisowaniu ...
No cóż.
Jak sprawdzić ta ładowarke żeby nie wpakować się na minę?
Kup wersję R…
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
Padające baterie w Zoe to rzadkość szybciej padnie wszystko do okoła niż bateria. Zoe mojej żony ma 150 tys przebiegu i 10 lat canze potrafi pokazać soh na poziomie 94% ile w tym prawdy ciężko powiedzieć ale nigdy nie słyszałem żeby komuś bateria padła w Zoe to nie leaf 1.
Z tym liczeniem SOH przy dużej rozbieżności między pojemnością netto i brutto to jest takie mydlenie oczu, dupochron gwarancyjny. Zakładam, że masz baterię "40"

Brutto 44,1 - 100%
Netto 41,0
Auto melduje o dostępnych 94%
41,0x94% - 38,54kWh

Brutto 44,1 - 100%
38,54 - 87%

Na wielki plus dla ZOE odpowiada system chłodzenia baterii klimatyzacją, nosz kurde nic lepszego (bezpieczniejszego) nie wymyślono. Zimne powietrze to nie płyn, płyn może kiedyś gdzieś ulec rozszczelnieniu i być przyczyną np. pożaru. Klima, to klima - wentylacja baterii zimnym powietrzem mega mi się podoba.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Na wielki plus dla ZOE odpowiada system chłodzenia baterii klimatyzacją, nosz kurde nic lepszego (bezpieczniejszego) nie wymyślono. Zimne powietrze to nie płyn, płyn może kiedyś gdzieś ulec rozszczelnieniu i być przyczyną np. pożaru. Klima, to klima - wentylacja baterii zimnym powietrzem mega mi się podoba.
Bo go nie znasz w praktyce.
Po pierwsze - to jest mało wydajne, chłodzenie cieczą działa o wiele lepiej.
Po drugie - chłodzisz ALBO baterię, ALBO kabinę. W gorących warunkach, w praktyce ani jednego ani drugiego.
Po trzecie - awaryjność tego rozwiązania jest niemała, zwłaszcza w znanym z kiepskiej jakości wszystkiego Renault można było się tego spodziewać.
Po czwarte - to tylko umie chłodzić, systemy z cieczą również grzeją baterię.
 
Last edited:
Top