Kona Electric w praktyce

vwir

Pionier e-mobilności
Kupiłem wczoraj jako pierwszy elektryk Konę 64kWh z 2020 roku. Szczerze, na pierwszego elektryka szukałem czegoś najtańszego z tego modelu i zapłaciłem 65 tys. zł. Auto ma przebieg 150 tys. km u Niemca zrobiło 100 tys. km w Polsce u jednego właściciela w półtorej roku 50 tys. km. Naładowana do 90% dzisiaj rano pokazywała 385 km przebiegu i 90%. Przejechałem 30 km do roboty i pokazuje 373 km zasięgu i 85% baterii. Auto w zasadzie 100% tego okresu było ładowane z gniazdka 230V normalną fabryczną ładowarką - cegłą. Oby tak dalej. Egzemplarz dobrze wyposażony m.in. z pompę ciepła - czego poprzedni właściciel nie był nawet świadomy. Jedna moja uwaga i pytanie jednocześnie - w aucie jest głośno jak na elektryka. Spodziewałem się większej ciszy. Słychać szczególnie koła z tyłu. Czy opony mogą aż tak hałasować ? W aucie benzynowym pomyślałbym, że to łożyska kół się kończą ?
Nie wiem czy tak jest w Konie (nie jeździłem) ale w Leafie I też mnie coś podobnego zaskoczyło. Okazało się, że jako iż samochód sam w sobie jest cichy to producent sobie wymyślił, żeby w ogóle nie dać żadnych wygłuszeń na nadkolach. W rezultacie hałas z opon był znaczny, a w czasie deszczu jeszcze dochodziło bębnienie kropel po blachach (od wewnątrz nadkola). Sprawdź, czy kona ma jakiekolwiek wygłuszenia nadkoli. W Leafie II na szczęście to poprawili, ale jak ma Kona to już musisz sam zerknąć.
 

TomekT

Zadomawiam się
Nie wiem czy tak jest w Konie (nie jeździłem) ale w Leafie I też mnie coś podobnego zaskoczyło. Okazało się, że jako iż samochód sam w sobie jest cichy to producent sobie wymyślił, żeby w ogóle nie dać żadnych wygłuszeń na nadkolach. W rezultacie hałas z opon był znaczny, a w czasie deszczu jeszcze dochodziło bębnienie kropel po blachach (od wewnątrz nadkola). Sprawdź, czy kona ma jakiekolwiek wygłuszenia nadkoli. W Leafie II na szczęście to poprawili, ale jak ma Kona to już musisz sam zerknąć.
Dziękuję za odpowiedź. Faktycznie czytałem gdzieś, ze wygłuszenie nadkoli w tym modelu jest kiepskie. Do tego opony są jakieś letnie budżetowe Kormoran więc cudów nie oczekuję. Dostałem z autem zimówki z nieco wyższej półki zobaczymy jak będzie po wymianie (jak się uda wbić w kolejkę do wulkanizatora;)).
To co piszesz też jest prawdą. Nie ma hałasu silnika to człowiek słyszy wszystko inne dwa razy lepiej.
 

Wojtekj23

Posiadacz elektryka
Kupiłem wczoraj jako pierwszy elektryk Konę 64kWh z 2020 roku. Szczerze, na pierwszego elektryka szukałem czegoś najtańszego z tego modelu i zapłaciłem 65 tys. zł. Auto ma przebieg 150 tys. km u Niemca zrobiło 100 tys. km w Polsce u jednego właściciela w półtorej roku 50 tys. km. Naładowana do 90% dzisiaj rano pokazywała 385 km przebiegu i 90%. Przejechałem 30 km do roboty i pokazuje 373 km zasięgu i 85% baterii. Auto w zasadzie 100% tego okresu było ładowane z gniazdka 230V normalną fabryczną ładowarką - cegłą. Oby tak dalej. Egzemplarz dobrze wyposażony m.in. z pompę ciepła - czego poprzedni właściciel nie był nawet świadomy. Jedna moja uwaga i pytanie jednocześnie - w aucie jest głośno jak na elektryka. Spodziewałem się większej ciszy. Słychać szczególnie koła z tyłu. Czy opony mogą aż tak hałasować ? W aucie benzynowym pomyślałbym, że to łożyska kół się kończą ?
Będzie Pana zadowolony :)
 

PCtank

Zadomawiam się
Kupiłem wczoraj jako pierwszy elektryk Konę 64kWh z 2020 roku. Szczerze, na pierwszego elektryka szukałem czegoś najtańszego z tego modelu i zapłaciłem 65 tys. zł. Auto ma przebieg 150 tys. km u Niemca zrobiło 100 tys. km w Polsce u jednego właściciela w półtorej roku 50 tys. km. Naładowana do 90% dzisiaj rano pokazywała 385 km przebiegu i 90%. Przejechałem 30 km do roboty i pokazuje 373 km zasięgu i 85% baterii. Auto w zasadzie 100% tego okresu było ładowane z gniazdka 230V normalną fabryczną ładowarką - cegłą. Oby tak dalej. Egzemplarz dobrze wyposażony m.in. z pompę ciepła - czego poprzedni właściciel nie był nawet świadomy. Jedna moja uwaga i pytanie jednocześnie - w aucie jest głośno jak na elektryka. Spodziewałem się większej ciszy. Słychać szczególnie koła z tyłu. Czy opony mogą aż tak hałasować ? W aucie benzynowym pomyślałbym, że to łożyska kół się kończą ?
Mam pytanie. Czy coś w tym samochodzie się zepsuło albo było wymieniane? (silnik, akumulator itp...)
 

Wojtekj23

Posiadacz elektryka
Mam pytanie. Czy coś w tym samochodzie się zepsuło albo było wymieniane? (silnik, akumulator itp...)
Jeżdżę od półtora roku, kupiłem jako używaną mam przejechane 87 tyś oprócz trzech przeglądów w ASO totalnie nic. Płyn chłodzący wymienili mi w ramach akcji serwisowej i dostałem informację, że znowu coś podlega akcji ale czekam na tel. albo zrobią to prze kolejnym przeglądzie. Oba aku oryginalne duży w scan scanerze pokazuje SOH 100%. Filtr przeciwpyłowy wymieniam sam więc koszty przeglądów też nie szokują. Jedyna wada prędkość ładowania w trasie, zwłaszcza jak jest zimno.
 

Wojtekj23

Posiadacz elektryka
Jak masz jakieś pytania wal śmiało może pomogę ja na tym forum dostałem parę cennych odpowiedzi.
 

PCtank

Zadomawiam się
Jak masz jakieś pytania wal śmiało może pomogę ja na tym forum dostałem parę cennych odpowiedzi.
Spoko xD
Jeżdżę 2 lat już Koną i byłem ciekaw po prostu jak starsze i z większym przebiegiem się sprawują. I czy mają lepszą niezawodność niż konkurencja 😉
 

daniel

Señor Meme Officer
Witam.
Noszę się z zamiarem zakupu Kony Electric. Budżet pozwala mi na Konę 39kWh i raczej w wersji bez Navi i jak zrozumiałem bez blue linka....Znalazłem takie autko w Niemczech : 2022 rok przebieg 20kkm wersja Select. Pytanie, ktoś próbował dołożyć Navi i Blue Linka, lampy LED ? Jest to w ogóle możliwe i opłacalne ? Najbardziej zależy mi na lampach i blue link....Navi mniejszy problem bo jest po telefonie.
Nie wiem czy patrzyłeś, ale tu na forum się jedna sprzedaje.

 

cichy78

Nowy na Forum
Nie wiem czy patrzyłeś, ale tu na forum się jedna sprzedaje.

Dzięki, już kupiona i jeździmy. W temacie retrofitow, jakie polecacie ? Do Dustera dałem Osram, ale jedna po roku już zaczęła siadać. Macie coś trwalszego co wpasi do Kony ?
 
Top