Tesla najbardziej awaryjnym samochodem z raportu TÜV 2025

cooler

Pionier e-mobilności
Dedykuję to tym forumowiczom którzy twierdzą że tylko ja mam pecha a ich Teslunie i w ogóle Tesle się nie psują :)
Takie są fakty:

Raport TÜV 2025

TM3 najgorsza w kategorii 2-3 lat i 4-5 lat

Mnie osobiście to nie dziwi, gdyż moja Tesla model 3 jest najbardziej awaryjnym autem jakie miałem, kilkadziesiąt wizyt w serwisie i wizyt mobilnych nie było spowodowane moim widzimisię (na pewno na zgłaszanie wszelkich usterek miał fakt że wcześniej miałem bardzo niezawodne samochody wytrzymujące bez awarii po kilkaset tysięcy km i tutaj miałem lekki szok poznawczy gdy co parę tygodni lub częściej było coś)

Auto ma wiele zalet (głównie prowadzenie, sprawna apka, wspaniała telemetria!), ale na pewno nie jest nią bezawaryjność.
Pozazdrościć więc tym, którym naprawdę się nie psują lub zadałbym pokrętne pytanie jakim złomem jeździli wcześniej że dla nich Tesla jest bezawaryjnym samochodem :) No chyba że nimi nie jeżdżą tylko trzymają w garażu pod kołderką...
 

nikos95

Nowy na Forum
Jest gdzieś dostępna statystyka co było najczęstszym powodem braku otrzymania pozytywnego wyniku badania technicznego w przypadku Tesli?

Myślę, że do samego raportu trzeba podejść z pewną dozą ostrożności bo gdyby taki sam raport sporządzić w Polsce to wyniki byłyby z goła odmienne.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Jest gdzieś dostępna statystyka co było najczęstszym powodem braku otrzymania pozytywnego wyniku badania technicznego w przypadku Tesli?

Myślę, że do samego raportu trzeba podejść z pewną dozą ostrożności bo gdyby taki sam raport sporządzić w Polsce to wyniki byłyby z goła odmienne.
Z innego źródła cytuje: problemem były hamulce, oświetlenie i zawieszenie.

Hamulce i zawieszenie miałem już zmieniane (pomimo płatnych wizyt czyszczenia hamulców co roku w Tesli), zawieszenie to wybite wahacze.
Reflektory także były wymieniane że względu na parowanie i strużki wody w środku, Tesla zmieniła sama przy okazji innych prac.
Więc pewnie chodzi dokładnie o te rzeczy. Co ciekawe widzę wielokrotnie w innych Teslach zaparowane reflektory i skorodowane tarcze, ale chyba ich właścicieli to nie obchodzi bo przecież ich Teslę się nie psują.Nieswidomosc to błogostan :)

Co do odmiennych wyników w Polsce, to masz rację, moja Tesla przeszła przegląd ze stojącym zaciskiem i zardzewiałą przez to tarcza. Wymiana to była moja inicjatywa. Pewnie dlatego moja się psuje a inne nie :)
 
Last edited:

Michal

Moderator
Opisywaliśmy to samo już chyba rok temu. Najprawdopodobniej głównym problemem są hamulce, które nie równo biorą z powodu braku ich używania i braku serwisowania. Serwis powinien być co chyba 20 000 km, a nikt go nie robi. Przed 2022 (chyba) nie było trybu dohamowywania pod koniec podróży, więc miesiącami hamulce nie były używane.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Opisywaliśmy to samo już chyba rok temu. Najprawdopodobniej głównym problemem są hamulce, które nie równo biorą z powodu braku ich używania i braku serwisowania. Serwis powinien być co chyba 20 000 km, a nikt go nie robi. Przed 2022 (chyba) nie było trybu dohamowywania pod koniec podróży, więc miesiącami hamulce nie były używane.
Polecam S3XY Commander I możliwość wyłączenia lub zmniejszenia rekuperacji, robie tak co parę dni zwłaszcza po mieście (super działa tryb 25%) a także co parę tygodni dokładnie myje zaciski by oczyścić je z błota i piachu, sporo czasami tego jest zwłaszcza teraz. Oczywiście co roku czyściłam je w Tesli, ale to nie pomoglo, prawdopodobnie przez zrobienie tego na odwal.
 

Michal

Moderator
Polecam S3XY Commander I możliwość wyłączenia lub zmniejszenia rekuperacji, robie tak co parę dni zwłaszcza po mieście (super działa tryb 25%) a także co parę tygodni dokładnie myje zaciski by oczyścić je z błota i piachu, sporo czasami tego jest zwłaszcza teraz. Oczywiście co roku czyściłam je w Tesli, ale to nie pomoglo, prawdopodobnie przez zrobienie tego na odwal.
Napisałem o tym, że przed 2022, bo wtedy wprowadzili automatyczne hamowanie przy wracaniu do domu. Mi trochę to się zgadza, bo w pierwszym aucie hamulce braly trochę nierówno, a w nowszym na razie wyglądają super, a nic nie robię.
 

OldSeb

Posiadacz elektryka
@Michal a z jakiego powodu zmieniłeś auto na zaledwie rok młodsze, chodziło tylko o AWD?
 

eimi

Pionier e-mobilności
Napisałem o tym, że przed 2022, bo wtedy wprowadzili automatyczne hamowanie przy wracaniu do domu.
gdzie znajdę informacje jak to działa dokładnie, jaki jest algorytm? Nie wiedziałem że jest taki ficzer. Ja zawsze po wyjeździe z myjni albo podczas powrotu w deszczowy dzień wrzucam tryb N z manetki i kilka razy hamuje aby dogrzać tarcze
 

Michal

Moderator
Top