Optymalna temperatura w garażu a grzanie baterii przed wyjazdem.

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Zastanawiam się jaka jest optymalna temperatura w garażu dla Tesli, temperatura, która wykluczałaby przygotowanie auta przed wyjazdem.
Załóżmy, że w garażu mam temperaturę 14C. Wyjazd o 8.00. Na zewnątrz temperatura 0-5C.
Czy jest sens ustawiać przygotowanie auta przed wyjazdem?
Czy Tesla bez przygotowania wyjeżdżając na te 0-5C będzie grzała baterię?
 

jarqu

Posiadacz elektryka
Chyba nie ma sensu warto tez dodać że ze względu na to że pompa ciepła działa w ten sposób że będzie chłodzić powietrze w garażu i w garażu zrobi się zimno :D na hali garażowej nie ma takiego efektu ale w małym garażu nieźle ciągnie po nogach :D
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ja mam z 8 st jak jest zimno na dworze jak nie zapomnę to na ok 5 minut przed jazdą włączam klimę, grzanie kierownicy i tyłka .
Przygotowanie też mam o stalych porach wyjazdów jest ale częściej wyjeżdżamy lekko wcześniej niż jest ustawione. Albo w trakcie przygotowania jest po prostu wtedy miło w środku. To tak jak latem odwrotnie -chłodzenie.

Wiadomo jak ktoś liczy przesadnie ...to kufajka i walonki.
14° st C to by trzeba np w S3xy sprawdzić , jak jest z tą temperaturą , gdy wyjedzie się z takiego garażu , np gdy na zewnątrz jest minus -15° C ?
Też ilość zużytej energii zobaczyć w menu . A trzeba i tak ogrzać kabinę itp
 
Last edited:

eimi

Pionier e-mobilności
Najlepiej ładować jak najbliżej godziny wyjazdu, zauważyłem że 11kW przez 2-3 godziny podnosi temperaturę baterii z 15C do 26-27C, następnie ta ciepła bateria może służyć jako źródło ciepła do grzania kabiny już w trakcie jazdy nawet przez kilkadziesiąt km
 

Michal

Moderator
Najlepiej ładować jak najbliżej godziny wyjazdu, zauważyłem że 11kW przez 2-3 godziny podnosi temperaturę baterii z 15C do 26-27C, następnie ta ciepła bateria może służyć jako źródło ciepła do grzania kabiny już w trakcie jazdy nawet przez kilkadziesiąt km
Nie ma takiej możliwości. Policz sobie ile to jest kWh energii żeby taka bateria 500 kg podgrzała się 10°C i jeszcze przez 2-3 godziny tylko. Nie ma szans. To musi być jakieś grzanie baterii, a nie straty. Przy ładowaniu AC bateria praktycznie się nie podgrzewa.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Nie ma takiej możliwości. Policz sobie ile to jest kWh energii żeby taka bateria 500 kg podgrzała się 10°C i jeszcze przez 2-3 godziny tylko. Nie ma szans. To musi być jakieś grzanie baterii, a nie straty. Przy ładowaniu AC bateria praktycznie się nie podgrzewa.
To gdzie mogę podejrzeć czy grzał baterie podczas ładowania AC? w garażu było 15C a bateria 2h po skończonym ładowaniu miała 25C
 

Michal

Moderator
To gdzie mogę podejrzeć czy grzał baterie podczas ładowania AC? w garażu było 15C a bateria 2h po skończonym ładowaniu miała 25C
Screenshot_20241208-195845.png
 
Top