Pozwolę sobie założyć nowy wątek - Tesla 3 Performance 2024 felgi 18, czy wejdą, drgania, itd.

eimi

Pionier e-mobilności
Wyższy profil zazwyczaj idzie w parze z mniejszą sztywnością boku opony.
Tej samej opony. Ale jak porownujesz ten sam profil różnych opon to boczna ścianka może być od bardzo miękkiej do bardzo twardej. Przykład fabrycznych hankookow z homologacja Tesli T2 na Y - boczna ścianka nad wyraz miękka. Jak zmieniłem też na hankooki ale juz całoroczne FlexClimate to boczna ścianka jest bardzo twarda i auto zrobiło się wyraźnie twardsze i bardziej podskakujące na drobnych nierównosciach, mimo że same opony są świetne, to jednak czuć wyraźny spadek w komforcie. Niestety nigdzie nie ma parametru odpowiedzialnego za sztywność bocznej ścianki, jest to coś co trzeba sprawdzić samemu.
 

bart

Zadomawiam się
Temat trochę przysnął więc postaram się go trochę odświeżyć. Długo zastanawiałem się nad opcją zamontowania kół 18" jednak nie byłem do końca zdecydowany. Finalnie jednak po przeczytaniu internetów i wpisu kolegi chris, postanowiłem zamówić komplet 18" wraz z dystansami JR 15mm i 25mm.
Dziś nastał ten dzień i pojechałem na montaż, generalnie wszystko zakończyło się prawie sukcesem, same koła pasują bardzo dobrze, dystans tylni (25) również, niestety problem okazał się dystans przedni (15), który w połączeniu z piastą okazał się na mały, szpilki nachodziły delikatnie na felgę uniemożliwiając jej poprawne dokręcenie, zabrakło dosłownie 2mm.
Tak więc jak na razie śmigam bez przedniego dystansu, nie wiem jeszcze czy zdecyduję się na zakup 20mm.
Tyle ode mnie, pozdr 👊
P.S - tak wiem, jutro myjnia :)
 

Attachments

  • wi.jpg
    wi.jpg
    2,2 MB · Liczba wyświetleń: 63
  • 20241126_112804.jpg
    20241126_112804.jpg
    1,9 MB · Liczba wyświetleń: 62
  • 20241126_112752.jpg
    20241126_112752.jpg
    2,1 MB · Liczba wyświetleń: 61
  • 20241126_112740.jpg
    20241126_112740.jpg
    2,5 MB · Liczba wyświetleń: 61

macinowa

Posiadacz elektryka
No i ta opona ... pomysł zakładania jakiegoś no name do samochodu o takich osiągach uważam za mocno chybiony ;)
Myślałem podobnie, ale pewnego razu w rozmiarach które potrzebowałem wielosezon był tylko noname. I wiesz co? Mam noname i jestem zadowolony.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Myślałem podobnie, ale pewnego razu w rozmiarach które potrzebowałem wielosezon był tylko noname. I wiesz co? Mam noname i jestem zadowolony.
Nie wątpię, że będą użytkownicy którzy będą zadowoleni, że pewnie wśród tych opon noname znajdą się jakieś perełki. Ale to trochę loteria - może się nagle okazać, że opona traci przyczepność juz w temp 10 stopni, albo się rozwarstwia itd. Miałem kiedyś, w czasach OES-owych, jakiegoś chinola na próbę. Normalnie jak cywilna opona dochodzi do granicy przyczepności to zaczyna piszczeć, a dopiero później ślizgać. Chińczyk tracił przyczepność w całkowitej ciszy i bez ostrzeżenia. Więc tak sobie ;). Oszczędności na oponach są moim zdaniem kompletnie nie trafionym pomysłem, i zwykle przekonujemy się o tym w najmniej odpowiednim momencie. Ale każdy robi jak uważa.
 

chris89

Posiadacz elektryka
Temat trochę przysnął więc postaram się go trochę odświeżyć. Długo zastanawiałem się nad opcją zamontowania kół 18" jednak nie byłem do końca zdecydowany. Finalnie jednak po przeczytaniu internetów i wpisu kolegi chris, postanowiłem zamówić komplet 18" wraz z dystansami JR 15mm i 25mm.
Dziś nastał ten dzień i pojechałem na montaż, generalnie wszystko zakończyło się prawie sukcesem, same koła pasują bardzo dobrze, dystans tylni (25) również, niestety problem okazał się dystans przedni (15), który w połączeniu z piastą okazał się na mały, szpilki nachodziły delikatnie na felgę uniemożliwiając jej poprawne dokręcenie, zabrakło dosłownie 2mm.
Tak więc jak na razie śmigam bez przedniego dystansu, nie wiem jeszcze czy zdecyduję się na zakup 20mm.
Tyle ode mnie, pozdr 👊
P.S - tak wiem, jutro myjnia :)
Dawno mnie nie było, jeszcze nie zamówiłem 15mm na przód. Teraz nie wiem co zrobić. Masz może jakieś fotografie? Masz na myśli, że szpilki od Piasty po przykręceniu wystają 2 mm poza dystans? Na stronie Jr są jeszcze 18 mm dystanse, ale nie wiem czy to nie będzie wystawać już za nadkole. Może szpilki stoczyć o te 2 mm? Ja na bank chcę dystans na przód bo koło jest strasznie schowane. Średnio to wygląda, nie wiem czy nawet bym na tył jeszcze kilka mm nie dorzucił :).

Odnośnie wcześniejszych pytań, szpilki oryginalne, a raczej nakrętki bo szpilki są w piaście.

Zmiana na ogromny plus, wpadnięcie w dużą dziurę czuć teraz bardziej jak w jakimś passacie i nie dobija tak felgi. Na suchym trakcja w sumie się nie włącza, na mokrym sporadycznie, zależy od nawierzchni. Twardość na zakrętach, jak dla mnie bez większej różnicy, a lubię szybko jeździć. Jest jakaś tam różnica, ale samo zawieszenie tak trzyma, że nie ma się do czego przyczepić. Możemy kiedyś pojechać na jakiś tor i porównać czasy na 18 i 20 :). Zresztą ja się bałem na 20 po zakrętach przeginać bo dziura, wybój czy inna nierówność na profilu 30 skończyła by się pewnie bardzo źle. Na 18 jak się na zakręcie w studzienkę wpada to auto nie przeskakuje jak na 20 tylko wybiera taką dziurę więc jak dla mnie bezpieczniej na 18 na naszych drogach, zresztą w formule chyba mają wysokie profile. Jedynie zużycie nie jest za dobre. Więcej tutaj:

 
Last edited:

map

Fachowiec
Gość zakłada 18" na TM3P:
Badałem te felgi i cena spoko, ale transport do PL jak chciałem je kupić wyniósł z tego co pamiętam tyle samo, a nawet więcej co same felgi, więc olałem temat. Dodaj sobie do koszyka to zobaczysz cenę. ;)


Cena samych felg jest mega spoko, jednak za cenę łączoną z transportem mogę kupić u sidovskiego nawet Work-i lub Rays-y, a to już jest totalny top kutych obręczy.
 
Top