Rozwój SuC w Polsce

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Moim zadaniem wpis ma coś wspólnego z tym tematem. Terminy gonią i trzeba te 30+ lokalizacji otwartych dla wszystkich w Polsce kiedyś uruchomić jesli się chce wziac te dodatkowe miliony
Jak zobaczę to uwierzę. Żeby tylko nie skończyło się stawianiem ładowarek na odwal się, żeby tylko wyrobić się z dofinansowaniem, bo akurat gdzieś tam jest przyłącze. Więcej lokalizacji typu Radom, gdzie dojazd i powrót na trasę zajmuje czasem dłużej niż ładowanie, nam nie potrzeba. Naprawdę wolałbym zapłacić trochę więcej, ale żeby SuC były stawiane na MOPach. Minimum 8 stanowisk V4, udostępnić dla innych marek, koszt dzierżawy miejsca pewnie by się wtedy w miarę rozłożył na ilość sprzedanych kWh.
 

GrzesiekG

Posiadacz elektryka
Jak zobaczę to uwierzę. Żeby tylko nie skończyło się stawianiem ładowarek na odwal się, żeby tylko wyrobić się z dofinansowaniem, bo akurat gdzieś tam jest przyłącze. Więcej lokalizacji typu Radom, gdzie dojazd i powrót na trasę zajmuje czasem dłużej niż ładowanie, nam nie potrzeba. Naprawdę wolałbym zapłacić trochę więcej, ale żeby SuC były stawiane na MOPach. Minimum 8 stanowisk V4, udostępnić dla innych marek, koszt dzierżawy miejsca pewnie by się wtedy w miarę rozłożył na ilość sprzedanych kWh.
Oczywiście, że wszyscy będziemy się cieszyć, jak już zrobią. Co do miejsc: warto spojrzeć na ostatnio otwarte lokalizacje, które są całkiem dobre, a nie na Radom, czy hotel w Wawie. Nie wierzę, żeby stawiali "na odwal" przy wiejskiej stodole.
 

OldSeb

Posiadacz elektryka
Lokalizacje planowane które znam czyli Poznań Południe i Załuski są całkiem sensowne. Poznań rzut beretem od A2 a obok Auchan, McDonalds i inne atrakcje :) Załuski to będzie MOP przy S7 z niewiadomą infrastrukturą towarzyszącą na ten moment ale dojazd bardzo wygodny.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Paging @cooler :p i innych, którzy twierdzą że tylko duża bateria, a nie infrastruktura.
Infrastruktura też, bo kiedyś nawet największa bateria się skończy :p
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Mają na nas wywalone. Widać to po rozwoju SuC, sieci serwisowej, obsłudze klienta, promocjach.
To, że nowy pryncypał wchodzi do jakiegoś działu i pisze, że za jego światłym przewodnictwem będzie rozkwit, a nie taki burdel jak za poprzednika, to korporacyjny standard. Niestety częścią tego standardu jest też to, że zwykle nic się nie zmienia.

Na mapce SuC było kilka stacji planowanych do uruchomienia w tym roku. Zostały 2 tygodnie i mój wewnętrzny defetysta mówi mi, że ten plan to raczej poszedł w piach. Za to Tesla wpadła na super pomysł
1734012342005.png
No i już, wszystko w porządku. Zaraz się tu oczywiście zleci zakon teslowych Zelotów i zacznie krzyczeć, że "bo jesteśmy małym rynkiem", "bo energetyka", "bo UDT". Jak się nie złoży wniosku o przyłącze, to się go nie dostanie. Jak się nie wybuduje stacji ładowania, to UDT nie ma czego odebrać.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Mają na nas wywalone. Widać to po rozwoju SuC, sieci serwisowej, obsłudze klienta, promocjach.
To, że nowy pryncypał wchodzi do jakiegoś działu i pisze, że za jego światłym przewodnictwem będzie rozkwit, a nie taki burdel jak za poprzednika, to korporacyjny standard. Niestety częścią tego standardu jest też to, że zwykle nic się nie zmienia.

Na mapce SuC było kilka stacji planowanych do uruchomienia w tym roku. Zostały 2 tygodnie i mój wewnętrzny defetysta mówi mi, że ten plan to raczej poszedł w piach. Za to Tesla wpadła na super pomysł
View attachment 22785
No i już, wszystko w porządku. Zaraz się tu oczywiście zleci zakon teslowych Zelotów i zacznie krzyczeć, że "bo jesteśmy małym rynkiem", "bo energetyka", "bo UDT". Jak się nie złoży wniosku o przyłącze, to się go nie dostanie. Jak się nie wybuduje stacji ładowania, to UDT nie ma czego odebrać.
Świetne podsumowanie faktów dla wyznawców Tesli.
Może mało się sprzedaje bo nie ma dobrej sieci serwisowej, bo nie ma SC a cokolwiek wyprodukują z wadami to i tak stado zachwyconych fanów będzie się nad nimi spuszczało.
To po co się starać? Pasuje im obecny stan? Kupują coś pomimo że ich olewamy?
To będą tak mieli dalej.
 

nabrU

Moderator
A jak ja lubię takie pierdzielenie...;)

Wejdźcie sobie na ten supercharge.info i zobaczcie dane dotyczące ilości i rozwoju SuC w krajach byłego RWPG (młodsi mogą wygóglać co to jest ;)) i ilości SuC w 'oryginalnej' UE sprzed 2004 roku.
Źle jest z tym w każdym kraju byłego RWPG z wyłączeniem może Węgier. Więc ja naprawdę stawiam na kiepską infrastrukturę energetyczną, beton w urzędach, skostniałe przepisy itp.

Zwróćcie uwagę na innych dużych zagranicznych graczy jak Ionity (też bida w PL), Shell Recharge (mają w ogóle ładowarki w PL?).

screencapture-ionity-ev-info-eu-countries-2024-12-12-14_43_48.png

Więc to chyba nie tylko Tesla tak przędzie. Rozwijają się tylko zasadniczo krajowe sieci, bo te mają obcykane z kim gadać czy do kogo uderzyć, aby sprawę ruszyć (bo bez tego w krajach postkomuny nic się chyba nie załatwi) albo mają czas czekać na rozwój spraw bo i tak nie mają innego wyjścia. Takie jest moje (być może mylne) zdanie
 
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
Ja tam obwiniam słaby potencjał.
Zgodnie z globalną sprzedażą i rozwojem SuC to w Polsce należy nam się co roku 3.3 stacje i 31.5 wtyczki.
W ostatnim czasie można okręślić tempo w naszym kraju jako 2 stacje i 24 wtyczki/rok

samochody w 2023 1,81 mln globalnie z czego w PL 4,6tys SuC q1 2023->q1 2024 stacje 4947 -> 6249 = 1302/year wtyczki 45169 -> 57579 = 12410/year
 
Last edited:

piotrpo

Pionier e-mobilności
To po co się starać? Pasuje im obecny stan? Kupują coś pomimo że ich olewamy?
Kupują, bo w tym całym burdelu są 4 powody S,3,X,Y.

zobaczcie dane dotyczące ilości i rozwoju SuC w krajach byłego RWPG
Porównaj z Wietnamem, Gabbonem, to dopiero będzie kontrast.

Więc ja naprawdę stawiam na kiepską infrastrukturę energetyczną, beton w urzędach, skostniałe przepisy itp.
W Polsce lubimy sobie ponarzekać na przepisy, urzędy. Moim zdaniem bzdura. Nasza biurokracja w porównaniu z niemiecką to jak porównywać Jedwabne i Oświęcim. Gadanie, że gotowa ładowarka czeka na UDT 3-6 miesięcy i dlatego przez 8 lat udało się zbudować 3 SuC + trochę wersji demo nie ma sensu.

Infrastruktura - OK, ale znowu czekanie na przyłącze 3 lata nie usprawiedliwia braku postępów przez 8 lat.

bo te mają obcykane z kim gadać czy do kogo uderzyć, aby sprawę ruszyć
Przesadzasz z postkomuną. Na "zachodzie" prywatne kontakty nie mają znaczenia? Prezesi firm, to niby w golfa dla przyjemności grają? Do ogarnięcia tych kontaktów wystarczy zatrudnić ogarniętego gościa z kontaktami. Swoją drogą ciekawe, czy w PL pracuje ktokolwiek nad rozbudową SuC, czy wszystko odbywa się zdalnie z Berlina? Zresztą nie trzeba szukać gościa z kontaktami. Wystarczy dogadać się z kumatym inwestorem zastępczym (np. jakiś operator energetyczny).
 
Top