Kampania przeciwko EV nabiera na sile

elektryk

Pionier e-mobilności
Zauważyłem ostatnio ciekawy zbieg okoliczności - zaczęły się pojawiać artykuły dot. "powrotów do samochodów spalinowych".

Np. taki jak ten (smaczku dodaje reklama spalinowego BMW nad artykułem):

Te artykuły zbiegły się w czasie z informacjami od producentów o zwolnieniach w fabrykach elektryków, porzuceniu lub przesunięciu już ogłoszonych planów dot oferty elektryków.

To nie tylko artykuły, Pan "GreenTheOnly", który jest "hakerem" Tesli który często dzielił się rzeczami znalezionymi w oprogramowaniu Tesli stwierdził wczoraj na Twitterze, że zmienia samochód z elektrycznego na spalinowy i toczy w komentarzach ostry bój dlaczego przyszłością motoryzacji są samochody spalinowe przytaczając m.in. argumenty typu że elektryki są cięższe więc są gorsze dla środowiska (pewne poszlaki wskazują, że jest Rosjaninem mieszkającym w Kanadzie, ale nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie).

Mam wrażenie że producenci doszli do wniosku, że skoro muszą ciąć wydatki to najprościej będzie wyciąć elektryki do czasu "lepszych czasów", w ślad za tym pojawiają się takie artykuły. Przy okazji zbieg okoliczności, skorzysta na tym branża paliw kopalnych.

PS. Wczoraj podjechałem na ładowarkę Orlenu, a tam stoi spanikowany gość w BMW i mówi, że nie wie jak odłączyć kabel ładowania i że się spóźni na samolot. Próbował rozłączyć ładowanie w apce Orlenu, ale tam takiej opcji nie widziałem, pokazałem mu że najlepiej przerwać z poziomu apki do samochodu, rozłączył, podziękował i pojechał, ale to pokazuje jak ważny jest zintegrowany (czyli też prosty w obsłudze) z samochodem system ładowania (niezależnie od operatora ładowarki np. roaming producenta).
 

Attachments

  • Screenshot_20231021-074825.png
    Screenshot_20231021-074825.png
    493,2 KB · Liczba wyświetleń: 169

Fenrise

Pionier e-mobilności
Ogólnie narracja ostatnim czasem po wszelkich facebookach, artykułach i komentarzach jest w stylu "Europa w końcu przejrzała na oczy i przestała kupować bezsensowne elektryki, hybrydy/spalinowe jednak lepsze".

A pod spodem zachwyt i nadzieje na powrót 2.0 HDI i innych Diesli.
 

kaktus

Posiadacz elektryka
Ogólnie narracja ostatnim czasem po wszelkich facebookach, artykułach i komentarzach jest w stylu "Europa w końcu przejrzała na oczy i przestała kupować bezsensowne elektryki, hybrydy/spalinowe jednak lepsze".

A pod spodem zachwyt i nadzieje na powrót 2.0 HDI i innych Diesli.
Jak ktoś płaci tak się pisze :) Na razie nikt nie płaci za EV to się pisze jak się pisze.
 

ztsgusz

Pionier e-mobilności

lvlthn

Pionier e-mobilności
Dezinformacja pełną gębą

Chciałem zauważyć, że auta FCEV na wodór też mają baterie.

Ba, nawet szybciej się zużywają ze względu na mniejszą pojemność i szybsze zużycie cykli baterii


PS wiecie że ogniwa paliwowe też mają ograniczoną ilość cykli? Przy membranach PEFMC jest to 5000-10000h pracy.
Czyli około 100000-250000km

Dodatkowo, wraz z przebiegiem, spada wydajność membran, co powoduje konieczność większego przepływu wodoru, co w konsekwencji jeszcze bardziej przyspiesza zużycie membrany i zużycie energii w całym układzie.
 
Last edited:

daniel

Señor Meme Officer
"Budowanie elektrowni atomowej w Polsce jest kompletnie bez sensu, bo statystyki wyraźnie pokazują, że Polacy w ogóle nie korzystają z tego rodzaju energii."
Korzystają tylko nie wiedzą, bo z importu.
 

umcus

Pionier e-mobilności
Ciekawy dokument opublikował The Wall Street Journal o autopilocie Tesli. Przebadali 200 wypadków Tesli (podejrzewam że raczej z hardwarem niższym niż HW4).
 
Top