Kampania przeciwko EV nabiera na sile

elektryk

Pionier e-mobilności
Zauważyłem ostatnio ciekawy zbieg okoliczności - zaczęły się pojawiać artykuły dot. "powrotów do samochodów spalinowych".

Np. taki jak ten (smaczku dodaje reklama spalinowego BMW nad artykułem):

Te artykuły zbiegły się w czasie z informacjami od producentów o zwolnieniach w fabrykach elektryków, porzuceniu lub przesunięciu już ogłoszonych planów dot oferty elektryków.

To nie tylko artykuły, Pan "GreenTheOnly", który jest "hakerem" Tesli który często dzielił się rzeczami znalezionymi w oprogramowaniu Tesli stwierdził wczoraj na Twitterze, że zmienia samochód z elektrycznego na spalinowy i toczy w komentarzach ostry bój dlaczego przyszłością motoryzacji są samochody spalinowe przytaczając m.in. argumenty typu że elektryki są cięższe więc są gorsze dla środowiska (pewne poszlaki wskazują, że jest Rosjaninem mieszkającym w Kanadzie, ale nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie).

Mam wrażenie że producenci doszli do wniosku, że skoro muszą ciąć wydatki to najprościej będzie wyciąć elektryki do czasu "lepszych czasów", w ślad za tym pojawiają się takie artykuły. Przy okazji zbieg okoliczności, skorzysta na tym branża paliw kopalnych.

PS. Wczoraj podjechałem na ładowarkę Orlenu, a tam stoi spanikowany gość w BMW i mówi, że nie wie jak odłączyć kabel ładowania i że się spóźni na samolot. Próbował rozłączyć ładowanie w apce Orlenu, ale tam takiej opcji nie widziałem, pokazałem mu że najlepiej przerwać z poziomu apki do samochodu, rozłączył, podziękował i pojechał, ale to pokazuje jak ważny jest zintegrowany (czyli też prosty w obsłudze) z samochodem system ładowania (niezależnie od operatora ładowarki np. roaming producenta).
 

Attachments

  • Screenshot_20231021-074825.png
    Screenshot_20231021-074825.png
    493,2 KB · Liczba wyświetleń: 169

mmm

Fachowiec
"ponad połowa nabywców nie chce elektryków"... jak oni to policzyli?

Jeśli taka Tesla ma ok. 60% udział w rynku US, to wg ich danych już mamy 46% ogółu kierowców chcących zostać przy elektrykach. Powiedzmy że pozostałe 40% to tylko najgorszy Ford i z nich mamy następne 15%. W praktyce zatem mamy ponad 60% kierowców chcących zostać przy elektryku. Naprawdę, jak oni to policzyli?
 

radioaktywny

Pionier e-mobilności
Szkoda się wczytywać w treść pisaną przez jakiegoś ucznia, który na samym początku tekstu popełnia ordynarny błąd ortograficzny
 

Teslowychopak

Posiadacz elektryka
Bardzo dobrze ,im mniej samochodów EV tym więcej profitów dla tych co je mają, kupujcie auta na wodór ,tankowanie w Berlinie.
 

Teslowychopak

Posiadacz elektryka
Już kilka stacji w Polsce jest...
Jak ostatnio oglądałem film to było zero ale to chyba pół roku temu, akurat na wodór mnie nikt nie namówi bo jest droższy od benzyny i diesla więc sensu nie ma żadnego a zasięg taki jak elektryka. którego naładuje z gniazdka.
 

nabrU

Moderator

Ev3

Pionier e-mobilności
Jak ostatnio oglądałem film to było zero ale to chyba pół roku temu, akurat na wodór mnie nikt nie namówi bo jest droższy od benzyny i diesla więc sensu nie ma żadnego
To wiadomo.
Nada się tam, gdzie ładowanie prądem z sieci jest nierealizowalne.
 

Najnowsze dyskusje

Top