Kampania przeciwko EV nabiera na sile

elektryk

Pionier e-mobilności
Zauważyłem ostatnio ciekawy zbieg okoliczności - zaczęły się pojawiać artykuły dot. "powrotów do samochodów spalinowych".

Np. taki jak ten (smaczku dodaje reklama spalinowego BMW nad artykułem):

Te artykuły zbiegły się w czasie z informacjami od producentów o zwolnieniach w fabrykach elektryków, porzuceniu lub przesunięciu już ogłoszonych planów dot oferty elektryków.

To nie tylko artykuły, Pan "GreenTheOnly", który jest "hakerem" Tesli który często dzielił się rzeczami znalezionymi w oprogramowaniu Tesli stwierdził wczoraj na Twitterze, że zmienia samochód z elektrycznego na spalinowy i toczy w komentarzach ostry bój dlaczego przyszłością motoryzacji są samochody spalinowe przytaczając m.in. argumenty typu że elektryki są cięższe więc są gorsze dla środowiska (pewne poszlaki wskazują, że jest Rosjaninem mieszkającym w Kanadzie, ale nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie).

Mam wrażenie że producenci doszli do wniosku, że skoro muszą ciąć wydatki to najprościej będzie wyciąć elektryki do czasu "lepszych czasów", w ślad za tym pojawiają się takie artykuły. Przy okazji zbieg okoliczności, skorzysta na tym branża paliw kopalnych.

PS. Wczoraj podjechałem na ładowarkę Orlenu, a tam stoi spanikowany gość w BMW i mówi, że nie wie jak odłączyć kabel ładowania i że się spóźni na samolot. Próbował rozłączyć ładowanie w apce Orlenu, ale tam takiej opcji nie widziałem, pokazałem mu że najlepiej przerwać z poziomu apki do samochodu, rozłączył, podziękował i pojechał, ale to pokazuje jak ważny jest zintegrowany (czyli też prosty w obsłudze) z samochodem system ładowania (niezależnie od operatora ładowarki np. roaming producenta).
 

Attachments

  • Screenshot_20231021-074825.png
    Screenshot_20231021-074825.png
    493,2 KB · Liczba wyświetleń: 169

nabrU

Moderator

Slavekk_

Posiadacz elektryka

KrzyCh

Pionier e-mobilności
Url kontra url...
ONI twierdzą ze jest 6 czynnych.
Nie tankowałem... :D
Hm, jak się kliknie w odnośniki na tej liście, to prowadzą do artykułów z 2021, które mówią o planach.
Ponadto ci sami oni piszą w artykule z 13-10-2023 (http://gashd.eu/2023/10/13/stacja-wodorowa-w-solcu-kujawskim-tankowanie-wodoru-od-solbet/), że właśnie została uruchomiona druga stacja tankowania wodoru w Polsce. Uruchomiona, ale jak piszą „Firma Solbet na razie nie podała, na jakich warunkach można tankować wodór w Solcu Kujawskim.”
No lekko to niespójne.
Na tej liście są m.in. Orleny wskazane jako działające, a sam Orlen w komunikacie prasowym (https://www.orlen.pl/pl/o-firmie/me...sce-lokomotywe-wodorowa-i-rozpoczal-jej-testy) z września br podaje, że będzie można tankować wodór.

Chyba jednak jest jedna.
Nie zmienia to tego, że wkrótce w końcu powstaną kolejne.
Wodór do mnie nie przemawia w samochodzie osobowym, ale widać są chętni.
 

Michal

Moderator
UDT zwraca obecnie jedną stację tankowania wodoru:
JSON:
{"operator_id":526,"accessibility":"Wjazd od ulicy Poleczki.","charging":false,"filling":true,"h2refilling":true,"refilling":false,"city":"Warszawa","closing_hours":[],"features":["h2"],"code":"PL-A54-P00000104","house_number":"4","id":88837,"images":[{"thumbnail_uri":"https:\/\/eipa.udt.gov.pl\/images\/objects\/thumbs\/e345abd19932fff6671ac5f2f8679496_thumb.jpg","ts":"2023-09-26T15:08:40+02:00","uri":"https:\/\/eipa.udt.gov.pl\/images\/objects\/e345abd19932fff6671ac5f2f8679496.jpg"}],"legalized":true,"latitude":52.15247,"longitude":21.01064,"name":"Neso","operating_hours":[{"from_time":"00:00","to_time":"23:59","weekday":1},{"from_time":"00:00","to_time":"23:59","weekday":2},{"from_time":"00:00","to_time":"23:59","weekday":3},{"from_time":"00:00","to_time":"23:59","weekday":4},{"from_time":"00:00","to_time":"23:59","weekday":5},{"from_time":"00:00","to_time":"23:59","weekday":6},{"from_time":"00:00","to_time":"23:59","weekday":7}],"postal_code":"02-825","street":"Tango","ts":"2023-09-26T14:48:17+02:00"}
To chyba jakaś firma Solorza.
 

Slavekk_

Posiadacz elektryka
@KrzyCh
Jeśli art był pisany w 2021 to trudno żeby nie był w czasie przyszłym.
Może autor strony miał info o gotowości/wybudowaniu i przeniósł do czynnych nie pisząc nowego artykułu.
W Solcu to produkują autobusy wodorowe, więc to że ja nie zatankuję nie wyklucza że sobie sami tankują...
@Michal
UDT ma w rejestrze wszystkie czy publiczne i zatwierdzone?
Koło mnie jest ladowarka, ktora była czynna (i darmowa) 2 miesiące przed pojawieniem się w rejestrze UDT...
 

Michal

Moderator
Wątpię, żeby taką bombę jak stację ładowania H2 można było sobie postawić od tak bez UDT ale nie chce mi się sprawdzać - moim zdaniem jest jedna działająca i Orlen miał postawić kolejne ale po wyborach, to nie wiem czy im się uda - mam nadzieję, że nie.
 
Last edited:

Slavekk_

Posiadacz elektryka
Wątpię, żeby taką bombę jak stację ładowania H2 można było sobie postawić od tak bez UDT ale nie chce mi się sprawdzać.
OK ale z dowodów anegdotycznych to jeden User "ma taką w Poznaniu" a Ty pokazujesz w Wawie
Razem >1 czyli kilka 😛😎
 

Arek77

Nowy na Forum
Zauważyłem ostatnio ciekawy zbieg okoliczności - zaczęły się pojawiać artykuły dot. "powrotów do samochodów spalinowych".

Np. taki jak ten (smaczku dodaje reklama spalinowego BMW nad artykułem):

Te artykuły zbiegły się w czasie z informacjami od producentów o zwolnieniach w fabrykach elektryków, porzuceniu lub przesunięciu już ogłoszonych planów dot oferty elektryków.

To nie tylko artykuły, Pan "GreenTheOnly", który jest "hakerem" Tesli który często dzielił się rzeczami znalezionymi w oprogramowaniu Tesli stwierdził wczoraj na Twitterze, że zmienia samochód z elektrycznego na spalinowy i toczy w komentarzach ostry bój dlaczego przyszłością motoryzacji są samochody spalinowe przytaczając m.in. argumenty typu że elektryki są cięższe więc są gorsze dla środowiska (pewne poszlaki wskazują, że jest Rosjaninem mieszkającym w Kanadzie, ale nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie).

Mam wrażenie że producenci doszli do wniosku, że skoro muszą ciąć wydatki to najprościej będzie wyciąć elektryki do czasu "lepszych czasów", w ślad za tym pojawiają się takie artykuły. Przy okazji zbieg okoliczności, skorzysta na tym branża paliw kopalnych.

PS. Wczoraj podjechałem na ładowarkę Orlenu, a tam stoi spanikowany gość w BMW i mówi, że nie wie jak odłączyć kabel ładowania i że się spóźni na samolot. Próbował rozłączyć ładowanie w apce Orlenu, ale tam takiej opcji nie widziałem, pokazałem mu że najlepiej przerwać z poziomu apki do samochodu, rozłączył, podziękował i pojechał, ale to pokazuje jak ważny jest zintegrowany (czyli też prosty w obsłudze) z samochodem system ładowania (niezależnie od operatora ładowarki np. roaming producenta).
Każda mozliwośc przedstawic EV w czarnym swietle byla i bedzie wykorzystywana przez troli koncernow/panstw eksporterow topy. Elektryki to przyszlisc i id tego nie ma odwrotu. Przelomem w owczym pedem bedzie wprowadzenie baterii solid state. Najpozniej w 2028 roku w toyocie. Niedawno przewinela sie wiadomosc ze niemiecka firma juz jest gotowa do ich skalowanej produkcji. Moze dlatego chiny wlasnie worowadzaja licencje na export grafitu. Moga byc chwilowe dolki i gorki sprzedazy ale trend jest wyznaczony i od tego niema odwrotu. Produkcja litu rosnie i jezeli soadnie nawet do 10k za to tone to wciaz bedzie bardzo oplacalna. Przypomne tylko ze rok temu cena litu to 50k za tone, a dzis 17 k i pewnie po ostatnich wydazeniach Tesla zatrzymuje budowe fabryki, chiny grafit)! spadnie jeszcze bardziej.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Nikt ci nie będzie zabraniał jeździć elektrykiem, a jeśli faktycznie są takie dobre (żeby nie było, moim zdaniem są przyszłością) to i tak ostatecznie się na nie przesiądą wszyscy. Jedynie pytanie czy na pewno dobrym pomysłem jest dodatkowe przyspieszanie tego procesu przez system zachęt albo wprowadzanie zakazu sprzedaży samochodów tradycyjnych, skoro prawdopodobnie przy obecnym rozkładzie sił ma to zły wpływ na europejską gospodarkę.
A dobry produkt powinien się sprzedać nawet bez wpychania go nikomu na siłę.
Zastanawiam się kiedy wreszcie zrozumiecie prostą sprawę: zakaz sprzedaży spaliniaków nie jest dla konsumentów. Jest dla producentów samochodów z Europy. Obecnie producenci elektryków z Europy produkują elektryki jak za karę, tyle tylko ile muszą, żeby wyrobić normy na CO2. Efekt jest taki, że mało kto to kupuje, bo podaż jest śladowa, a do tego te auta są po prostu kiepskie i bardzo drogie. A ludzie chcą elektryków, a że oczekują sensownych cen i sensownych konstrukcji to wybierają marki amerykańskie, chińskie, koreańskie, etc. W efekcie marki europejskie zostają z tyłu. Mocno z tyłu. Popatrzcie na statystyki sprzedaży elektryków w Europie. Na podium na próżno szukać marki europejskiej. Jeśli producenci europejscy nie ruszą tyłków to za chwilę nie będzie czego zbierać po naszej motoryzacji. A potem będą zwolnienia i biadolenie żeby ratować upadający przemysł. Limity na CO2 (aż wreszcie zakaz sprzedaży spaliniaków) to próba wymuszenia na producentach europejskich wyprodukowania samochodów, które są konkurencyjne cenowo i konstrukcyjnie, które muszą się sprzedawać w odpowiedniej ilości, żeby móc wyrobić normy emisji spalin. Bo obecne konstrukcje to jest dno. Do tego stopnia, że nie widzę godnego następcy mojego wiekowego leafa.
 

Najnowsze dyskusje

Top