Rozwój SuC w Polsce

TomRS

Pionier e-mobilności
Ciężko VAGowski infotainment nazwać 'rozwojem', a już porównanie tego do Tesli uważam za żart...

W Tesli działa to tak jak ta firma sobie to wymyśliła czyli daje zarobić sobie, a nie innym operatorom. I ciężko mieć to Tesli za złe skoro jako jedyna zainwestowała w całości w swoja własną infrastrukturę ładowania. Jeśli jest wystarczająco dużo SuC to działa to wyśmienicie (nazwałeś to chyba 'inny świat' o ile dobrze pamiętam ;) więc nie musisz mi ufać na słowo).
Ale ten wątek jest o SuC w Polsce i tutaj sytuacja wygląda słabo. Miejmy nadzieję, że zapewnienia osoby zaangażowanej w temat się ziszczą i będziemy mogli zapomnieć o tym temacie na forum.
 

cooler

Pionier e-mobilności

cooler

Pionier e-mobilności
I ciężko mieć to Tesli za złe skoro jako jedyna zainwestowała w całości w swoja własną infrastrukturę ładowania.
I właśnie w tym jest problem: nie zainwestowała w PL więc w PL niech da szansę innym. Fajnie jest pisać z perspektywy kraju w którym przy jedynej dłuższej autostradzie S-N jest ich wystarczająco, ale my jesteśmy krajem gdzie jeździ się w każdą stronę i pokrycie jest słabe + jesteśmy krajem tranzytowym, więc powinno Tesli zależeć, a ma nas w dupie.
Naprawdę miałem nadzieję że Chinole jednak utrą nosa Tesli w PL bo się zachowują jakby nie było żadnej alternatywy i niestety wobec ceł tak to dalej będzie wyglądać
 

nabrU

Moderator
Dobre... ;) Tak jak by kierunki autostrad miały tu największe znaczenie :ROFLMAO:
 

cooler

Pionier e-mobilności
Dobre... ;) Tak jak by kierunki autostrad miały tu największe znaczenie :ROFLMAO:
Ano mają: znacznie łatwiej obstawić jeden najbardziej popularny kierunek niż wszystkie, jak u nas
Macie tam jakiś tranzyt? Porównywalny choć 10% z naszym?
 

cezbar

ID.4 Pro 128kW/77kWh 2023
Jeśli Audi ogarnia ładowarki tak jak VAG (a skąd miałby niby inaczej) to ja podziękuję. Dobrze że w ID.3 miałem Android Auto, bo połowy z nich (przy tempie budowy w UK) nigdy nie było. A prowadził automatycznie do ładowarek chyba dopiero od softu 3.2 czyli z rok temu
w sw 3.7 jest dobrze.
Widzi wszystkie sieci ładowania które są publiczne. Czyli tez SuC gdzie są dostępne dla innych aut niż Tesla.
przykład: jak polenergia dotworzyla się na A2 to od razu mi podpowiedziało aby się tam ładować.
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Ano mają: znacznie łatwiej obstawić jeden najbardziej popularny kierunek niż wszystkie, jak u nas

A że tak zapytam: to który kierunek jest dobrze obstawiony w PL (bo rozumiem, że chociaż jeden jest według Twojej teorii). Sorki, wyraźnie czarujesz rzeczywistość:

Polska: powierzchnia 322 tys. km2, długość autostrad 1247km (według GDDKiA)
UK: powierzchnia 243 tys. km2, długość autostrad 3700km (według gov.uk)

1734263836550.png

Komu więc teoretycznie powinno być łatwiej postawić SuC na MOPie?

Macie tam jakiś tranzyt? Porównywalny choć 10% z naszym?

O jaki tranzyt Ci chodzi? TIRy w większości to jeszcze Diesel.
 

cooler

Pionier e-mobilności
A że tak zapytam: to który kierunek jest dobrze obstawiony w PL (bo rozumiem, że chociaż jeden jest według Twojej teorii). Sorki, wyraźnie czarujesz rzeczywistość:

Polska: powierzchnia 322 tys. km2, długość autostrad 1247km (według GDDKiA)
UK: powierzchnia 243 tys. km2, długość autostrad 3700km (według gov.uk)

View attachment 22866

Komu więc teoretycznie powinno być łatwiej postawić SuC na MOPie?



O jaki tranzyt Ci chodzi? TIRy w większości to jeszcze Diesel.
Udajesz że nie rozumiesz czy nie rozumiesz?
U nas jest tych kierunków dużo więcej do obstawienia, więc ciężko jest trafić z inwestowaniem ograniczonych zasobów, więc inwestorzy czekają na rozwój sytuacji, gdzie się będzie bardziej opłacać, plus wojna za granicą nie pomaga.
Ostatecznie zawsze będzie się bardziej opłacać u nas przy drogach, mam nadzieję że kiedyś ta bezsensowna wojna się skończy i na drogach zacznie się ruch jak w ulu.
 

nabrU

Moderator
Dlatego zadałem Ci pytanie: na którym kierunku ten rozwój ładowarek jest widoczny? Gdzie te ograniczone zasoby są inwestowane? Bo jakiś priorytet musi chyba być.

Nawet sponsorowane TEN-T przez UE się wlecze. Czyli UE płaci, a w PL nic nie powstaje - weź mi to wytłumacz? Widziałeś jakąś ładowarkę z naklejką UE w PL? Bo ja tak tyle że we Francji, Włoszech (w UK już nie mam takiej szansy ;) ).

I nie zganiaj proszę na wojne w UKR bo to właśnie powinno spowodować wzrost instalacji ładowarek. Pewnie widziałeś jakieś BEV na ukraińskich tablicach w PL i nie tylko.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Dlatego zadałem Ci pytanie: na którym kierunku ten rozwój ładowarek jest widoczny? Gdzie te ograniczone zasoby są inwestowane? Bo jakiś priorytet musi chyba być.

Nawet sponsorowane TEN-T przez UE się wlecze. Czyli UE płaci, a w PL nic nie powstaje - weź mi to wytłumacz? Widziałeś jakąś ładowarkę z naklejką UE w PL? Bo ja tak tyle że we Francji, Włoszech (w UK już nie mam takiej szansy ;) ).

I nie zganiaj proszę na wojne w UKR bo to właśnie powinno spowodować wzrost instalacji ładowarek. Pewnie widziałeś jakieś BEV na ukraińskich tablicach w PL i nie tylko.
Dalej nie rozumiesz.
Środki NIE są inwestowane, w tym problem. Wojna nie pomaga w decyzjach biznesowych a duża ilość kierunków z niewiadomą stopa zwrotu powoduje że firmy wstrzymują się z inwestycjami.
 
Top