Tesla Y Prowadzenie

Hermes

Posiadacz elektryka
Mam TMY LR od sierpnia 2024. Zrobiłem 25tyś km. Porównuję do Superba, Passata, Insygni i Kodiaqa.
TMY prowadzi się bardzo dobrze, kierownice ustawioną mam na lekką a i tak opór jest większy, jak dla mnie to mógł by być jeszcze mniejszy.
Nie widzę dziwnych zachowań, ogólnie jest ok.

W czym widzę różnicę i co mi bardzo przeszkadza to to że to auto jest twarde

To mamy podobne odczucia :)
Przy czym podejrzewam, że u Ciebie twardość jest spowodowana m.in. przez twarde opony - Hankooki masz fabryczne czy inne obecnie? Ja jak zmieniłem na CC2, to komfort powrócił w dużej mierze.
 

eimi

Pionier e-mobilności
może powinny być 2 wersje do wyboru przy zakupie: TMYsoft, TMYstiff
TMYsoft mało kto by kupił bo by musiał mieć kaganiec na góra 180kmh i osiągi typu 9s do 100, a i tak w zakrętach by się podpierał lusterkami. Jedynie pneumatyka może rozwiązać ten problem, żeby było twardo kiedy ma być twardo i miękko kiedy ma być miękko. Ja też czym dłużej jeżdżę Y to dochodzę do wniosku że zawieszenie jest super na dobre drogi i słabe na złe drogi - na dziurawych drogach wytrzęsie. Najgorsze są pofalowane ekspresówki i autostrady. Ale kiedy z drogą nie ma tragedii to jest naprawdę dobrze. Mówimy o modelach koniec 2023 i 2024, wcześniej było mniej sprężyście.

Dla odniesienia - sporo jeździłem Citroenem C6 (czasem nadal jeżdżę), ale też sportową alfą QV więc wiem co to jest i komfortowe i sportowe zawieszenie.

Wiele osób tu na forum jest takich "pro" bezpiecznych, ale jak przychodzi do wyboru zawieszenia to wybrali by komfort zamiast bezpieczeństwa. W trudnych sytuacjach na drodze miękkie zawieszenie tylko może przeszkodzić zamiast pomóc.
 
Last edited:

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Nic z automatu nie działa, jeśli jest jasno i pada.
Jak jest jak teraz, pochmurno - to wtedy działa. I tylko wtedy za dnia.
u mnie nie działa jedynie jak jest bardzo jasno, wystarczy trochę chmur i się załączają. Automat "długich" i zaciemnienie stref według mnie działa lepiej niż w VW. Często mi mrugali że rażę, w TMY tego nie mam.

natomiast automatu wycieraczek to dramat, ale to inny temat.
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
To mamy podobne odczucia :)
Przy czym podejrzewam, że u Ciebie twardość jest spowodowana m.in. przez twarde opony - Hankooki masz fabryczne czy inne obecnie? Ja jak zmieniłem na CC2, to komfort powrócił w dużej mierze.
fabryczne Hankook, teraz zimówki też Hankook.
Rozwiń proszę CC2, wezmę je pod uwagę w przyszłym roku.
 

eimi

Pionier e-mobilności
fabryczne Hankook, teraz zimówki też Hankook.
Rozwiń proszę CC2, wezmę je pod uwagę w przyszłym roku.
Cross Climate 2 od Michelin. Niestety w Y trochę za głośne.
 

macinowa

Posiadacz elektryka
TMYsoft mało kto by kupił bo by musiał mieć kaganiec na góra 180kmh i osiągi typu 9s do 100, a i tak w zakrętach by się podpierał lusterkami. Jedynie pneumatyka może rozwiązać ten problem, żeby było twardo kiedy ma być twardo i miękko kiedy ma być miękko.
Tak, musi coś być na rzeczy bo chyba nikt nigdy nie produkował auta z dwoma zawiechami do wyboru. Pneumatyka owszem fajnie, ale koszty w zakupie i serwisie
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
No i o tym piszę, o to dokładnie chodzi - że NIE działają, kiedy trzeba.
fakt nie działają idealnie, ale moim zdaniem tragedii nie ma, jest sporo aut w których to działa jeszcze gorzej. Np. sporo Toyot jeździć bez świateł podczas deszczu, to częsty widok, nawet jak się sciemni, TMY wtedy już zapala.
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Tak, musi coś być na rzeczy bo chyba nikt nigdy nie produkował auta z dwoma zawiechami do wyboru. Pneumatyka owszem fajnie, ale koszty w zakupie i serwisie
Moim zdaniem muszą jeszcze sporo popracować nad zawieszeniem w TMY. Są producenci ciężkich i szybkich aut, również elektryków w których nie ma problemu z komfortem i trzymaniem w zakrętach.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Moim zdaniem muszą jeszcze sporo popracować nad zawieszeniem w TMY. Są producenci ciężkich i szybkich aut, również elektryków w których nie ma problemu z komfortem i trzymaniem w zakrętach.
Np. jakie to jest auto? ;) z żoną czekamy na Scenica, jeździliśmy nim 3dni, jest trochę bardziej komfortowy od TMY ale halo, zupełnie nie te osiągi i przód napęd. Kia ev6 trochę bardziej komfortowa ale i bardziej miękka, nie czuć tak auta w prowadzeniu jak TMY.
 
Top