Peugeot E-5008 zużycie energii – WOW!

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Ńa razie nieoficjalnie, bo test fragmentaryczny, ale popatrzcie Panowie na to. Zużycie energii Peugeota E-5008 przy 90 km/h to 16,3 kWh/100 km. Temperatura: 1 stopień, wiatr z tyłu, warunki średnie (wilgotna jezdnia, czasem deszcz, czasem śnieg).

To już drugi samochód na platformie STLA Medium, który licznikowo zużywa "za mało". Trzeba by to porównać ze spadkiem pojemności baterii:

Peugeot E-5008 zużycie energii.jpg

Ale jeśli to się potwierdzi, mamy 448 kilometrów zasięgu przy obecnych zimowych warunkach i 90 km/h. W praktycznie identycznych warunkach Kia EV9 z baterią 99,8 kWh obiecuje około 388 kilometrów (więcej tutaj: TEST: Kia EV9 i zasięg realny).

Kia EV9 może mieć 6 lub 7 miejsc, ten Peugeot ma 7 miejsc (więcej tutaj: CENY: Peugeot E-5008 73 kWh od 247 850 złotych). No, no, no!
 
Last edited:

Kierowca23

Posiadacz elektryka
Trzeba to zbadać dokładniej.
Może porównanie nie jest zbyt trafne, ale kiedyś miałem auto ICE które na zegarach pokazywało super-małe zużycie paliwa. Tylko że po zatankowaniu i dokładnym przeliczeniu na kartce (litry/przejechane_km), zawsze wychodziło jakoś mniej rewelacyjnie (w kilku trasach pod rząd).
Producenci aut potrafią mieć swoje "sztuczki" w algorytmach wyliczania wskazań ;)
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Moja Megane IV zaniża spalanie o 0,6 l/100 km względem dystrybutora - przećwiczone przez kilka lat.
Ale co za problem - w weekend wyskocz na autostradę i wyjeździj całą baterię w stabilnych warunkach. Wtedy się dowiesz. W głupim Springu 226 km to zasięg przy 12 kWh/100 jak najbardziej osiągalny latem (nawet 10 lub poniżej jest możliwe). Gdyby toczyć się bez ciągłego hamowania/ruszania jakieś 60 kmh po płaskim to i 350 km dałoby się zrobić w Springu.
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Przy tej prędkości to rewelacji tu nie widzę. Przy takim nagłówku liczyłem na mniej :)

Panowie, to jest 7-osobowy samochód. Porównajcie wynik z Kią EV9, która ma tyle samo miejsc i która była testowana w bardzo podobnych warunkach.

Ile miałaby Tesla Model X?

Inna sprawa, że testy mogą nie dobiec do końca, bo od wczoraj jest tak, jak poniżej. Jak coś ma się zepsuć, to w redakcji Elektrowozu na bank się zepsuje:

Peugeot E-5008 - Ten system multimedialny nie jest kompatybilny.jpg
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
Panowie, to jest 7-osobowy samochód. Porównajcie wynik z Kią EV9, która ma tyle samo miejsc i która była testowana w bardzo podobnych warunkach.

Ile miałaby Tesla Model X?
Proponuję tylko zderzyć to co Pan widzi na zegarach z rzeczywistością. Miałem Clio 1.5dci - mega oszczędne auto. Moja żona wykręcała na nim średnie spalanie 4,2l/100km. Do czasu aż zacząłem to weryfikować ze wskazaniem z instrybutora. Nagle z 4,2 zrobiło się 5,0. To nadal bardzo mało, no ale jednak 20% więcej.
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Proponuję tylko zderzyć to co Pan widzi na zegarach z rzeczywistością. Miałem Clio 1.5dci - mega oszczędne auto. Moja żona wykręcała na nim średnie spalanie 4,2l/100km. Do czasu aż zacząłem to weryfikować ze wskazaniem z instrybutora. Nagle z 4,2 zrobiło się 5,0. To nadal bardzo mało, no ale jednak 20% więcej.

Jasne, taki jest plan. O ile się uda, bo od wczoraj liczniki wyświetlają tylko komunikat o błędzie a ładowanie się rwie :)
 
Top