Juniper - czy warto czekać?

cooler

Pionier e-mobilności
Nota bene jak powstawał garbus jego konkurencja najwidoczniej wyglądała jeszcze gorzej, ale może pokażesz mi auto dostępne dla ludu które się Tobie podoba z tamtej epoki.
Cholera, możesz mieć rację, auta które mi się podobały to już lata 70 (Simca, Alfy, Jagi, Merce)
 

cooler

Pionier e-mobilności
No dobra są jeszcze m58T ale nie sądzę żeby Y je dostał przed S/X, to opór drogie bedzie
Pewnie o tych myśleli, w Y powinno być jeszcze trochę więcej miejsca niż w 3 więc może tymi by dojechali do tych 100kWh z dodatkowym ciężarem kilkudziesięciu kg.

A jeżeli nie, to jesteśmy w du..e z bateriami jeśli po prawie dekadzie rozwoju, badań, miliardów włożonych w doskonalenie produkcji nie jesteśmy 20% pojemności z kg do przodu. A miała być taka rewolucja, miały BEV przebić zasięgiem ICE już za chwilę, już za rok.
Co poszło źle?

Czy ja wymagam zbyt wiele? Dajcie mi te jedyne 174kWh w Tesli M3 LR i chwalę Pana Elona dzień i noc, wszędzie na forach piszę że ICE się do niczego nie nadają a paliwa nie zrobimy sobie w domu...
Ale nie, nie da się.
Coś czuję że jestem skazany na Siennę na trasy przez następną dekadę, bo te nowe ICE to też jakieś eco popierdułki są.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
..,
Coś czuję że jestem skazany na Siennę na trasy przez następną dekadę, bo te nowe ICE to też jakieś eco popierdułki są.
To Ci współczuję, to jest dopiero „piękne” auto, w ogóle nie przypomina w tym kontekście, tej jak to nazwałeś „grubej baby” 🤣😉
 

eimi

Pionier e-mobilności
A jeżeli nie, to jesteśmy w du..e z bateriami jeśli po prawie dekadzie rozwoju, badań, miliardów włożonych w doskonalenie produkcji nie jesteśmy 20% pojemności z kg do przodu. A miała być taka rewolucja, miały BEV przebić zasięgiem ICE już za chwilę, już za rok.
Co poszło źle?
Powiem więcej, od kilku dekad nie ma żadnego większego przełomu w tym temacie.

Do zbiornika lejesz 60 litrów PB95 i masz około 600kWh energii z tego.
600kWh z około 60kg. To teraz zobacz na jaki przełom w bateriach czekamy.

10kWh z 1 kg vs 0.28kWh z 1kg.

Tylko jakieś rewolucyjne odkrycie jest nas w stanie uratować.
 

daniel

Señor Meme Officer
Powiem więcej, od kilku dekad nie ma żadnego większego przełomu w tym temacie.

Do zbiornika lejesz 60 litrów PB95 i masz około 600kWh energii z tego.
600kWh z około 60kg. To teraz zobacz na jaki przełom w bateriach czekamy.

10kWh z 1 kg vs 0.28kWh z 1kg.

Tylko jakieś rewolucyjne odkrycie jest nas w stanie uratować.
Bardziej 660kWh z 60kg benzyny. Z czego 2/3 idzie w gwizdek, a 1/3 wykonuje pracę.
Moim zdaniem to obecne baterie już są rewolucyjne. Za pomocą mniejszej ilości energii wykonujemy tę samą pracę.
To jest nowe narzędzie, którego trzeba nauczyć się używać. Jak ktoś do tej pory używał tasaka to nie będzie umiał operować skalpelem. Świat się zmieni tak, żeby dostosować się do nowego rodzaju napędu.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Bardziej 660kWh z 60kg benzyny. Z czego 2/3 idzie w gwizdek, a 1/3 wykonuje pracę.
Moim zdaniem to obecne baterie już są rewolucyjne. Za pomocą mniejszej ilości energii wykonujemy tę samą pracę.
To jest nowe narzędzie, którego trzeba nauczyć się używać. Jak ktoś do tej pory używał tasaka to nie będzie umiał operować skalpelem. Świat się zmieni tak, żeby dostosować się do nowego rodzaju napędu.
Predzej napęd dostosuje się do świata aby spotkali się kompromisowo w połowie.
Ewidentnie widac, że te aktualne baterie nie satysfakcjonuja wystarczajaco wiekszosci.
Bo tutaj dla przykładu jest mniejszość.
I ta mniejszość jest ogonem a merdać psem próbuje.
 

kubatar

Pionier e-mobilności
Wybaczcie ale jesli ktoś nie zauważył w ostatnich 10 latach rozwoju w technologii akumulatorów to ładnie mówiąc jest ignorantem.
Adopcja technologi na masową skalę z każdym rokiem jeszcze przyspiesza. Składa się na to rozwój samej technologii akumulatorów, rozwoj procesow produkcyjnych (które są niemniej ważne) oraz efektywnosc ekonomiczna. To trzecie mocno wspierane roznego rodzaju subwencjami ale daje sie zauwazyv zbliżanie do parytetu ICE+ropa. Mamy tutaj mocna analogie do rozwoju oze ktore raczkowalo a potem eksplodowało jeśli chodzi o masowe zastosowanie
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Wybaczcie ale jesli ktoś nie zauważył w ostatnich 10 latach rozwoju w technologii akumulatorów to ładnie mówiąc jest ignorantem.
Adopcja technologi na masową skalę z każdym rokiem jeszcze przyspiesza. Składa się na to rozwój samej technologii akumulatorów, rozwoj procesow produkcyjnych (które są niemniej ważne) oraz efektywnosc ekonomiczna. To trzecie mocno wspierane roznego rodzaju subwencjami ale daje sie zauwazyv zbliżanie do parytetu ICE+ropa. Mamy tutaj mocna analogie do rozwoju oze ktore raczkowalo a potem eksplodowało jeśli chodzi o masowe zastosowanie
Jest... ewolucja raczkująca, która jest wynikiem nie postępu a kapitalizmu. Postęp jest kilka kroczków do przodu.
Hamuje nas rządzą pieniądza.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
@cooler Nie doczekasz się za swojego życia na baterię 175kWh w aucie typu Tesla3 :)
Prędzej ładowanie 3000km/h. Czyli za 15 lat bateria 100kWh i ładowanie z mocą średnio 400kWh i w peaku 500-600kW. Czas ładowania 10-80% nie zejdzie poniżej 10 minut bo nikt za to nie zapłaci. Mniej niż promil ludzi korzystałby na codzień z baterii 175kWh w osobówce a nikt promilem się nie przejmuje.
 

daniel

Señor Meme Officer
Predzej napęd dostosuje się do świata aby spotkali się kompromisowo w połowie.
Ewidentnie widac, że te aktualne baterie nie satysfakcjonuja wystarczajaco wiekszosci.
Możliwe, ale praw fizyki nie przeskoczysz. Jak się nie da zrobić lepszych baterii to się nie da.

Teraz boisko jest krzywe, bo benzyna zajęła rynek, ma wszędzie stacje. Idą za tym wielkie pieniądze. Jak spora część samochodów będzie elektryczna to może się okazać, że paliwo drogie i stacja daleko. Paliwo będzie tylko do naprawdę specjalistycznych zastosowań, a potem nawet to zostanie wyparte przez prąd.
 
Top