Ev3

Pionier e-mobilności
Różnie liczą. I nie jest to łatwo policzyć.
Przechodzimy już do różnicy poglądów.
Nie.
Zapytałem o pokrycie w faktach wygłaszanych przez Ciebie twierdzeń.
Teraz już wiem, że nie chodziło o żadne fakty, tylko o Twoje poglądy.
Z nimi nie zamierzam dyskutować, ani to czas, ani miejsce, ani mnie to interesuje.
EOD
 

OldSeb

Posiadacz elektryka

Kamash

Zadomawiam się
Czy to możliwe, że będzie czarna dziura? |

"Kiedy ruszy Mój Elektryk 2.0?​


Program ma wystartować z początkiem lutego 2025 roku. Z zapowiedzi zniknęła informacja, że do programu będą kwalifikować się pojazdy kupione w 2024 roku – mamy nadzieję, że ta adnotacja wróci"

 

eimi

Pionier e-mobilności
Czy to możliwe, że będzie czarna dziura? |

"Kiedy ruszy Mój Elektryk 2.0?​


Program ma wystartować z początkiem lutego 2025 roku. Z zapowiedzi zniknęła informacja, że do programu będą kwalifikować się pojazdy kupione w 2024 roku – mamy nadzieję, że ta adnotacja wróci"

Przykro mi to pisać ale artykuły na elektrowozie są często wątpliwej jakości - pisane na zasadzie co się wydaje Redaktorowi, a nie na podstawie faktów. Czasem błędy w artykułach są poprawiane po czasie - o tyle dobrze.

Był projekt ustawy udostępniony do konsultacji - można się z nim zapoznać. Komunikat NFOŚiGW mówi jakie zmiany zostały wprowadzone po konsultacjach społecznych. Nigdzie nie ma informacji żeby zmienili termin kwalifikacji środków, który w projekcie był od 01.07.2024. Finalnej wersji projektu jeszcze nie udostępnili. Wnioski będzie można składać od lutego, ale obejmą również auta zarejestrowane w drugiej połowie 2024 oraz w styczniu 2025.

Jeżeli chodzi o rzetelność informacji dot. dotacji to polecam te z portalu globenergia - redaktor Maciej Bartusik jako jedyny już jakiś czas temu napisał że kwota zostanie zmieniona z brutto na netto, co się finalnie potwierdziło.


Powiem więcej, 1-2 dni przed ogłoszeniem komunikatu na stronie NFOŚiGW wydał komunikat prasowy dla PAP, w którym zakomunikował że zmiany zostały wprowadzone i że kwota dotacji będzie 225tys. ale nie sprecyzowali czy brutto czy netto. Wiele portali w tym czasie dodało sobie informacje że będzie to brutto bo tak im się wydawało, ale z samego komunikatu to nie wynikało.
 
Last edited:

tokwi

Pionier e-mobilności

Czyli co ceny w górę ? Przynajmniej u tradycyjnych producentów bo Elon to chyba ma to w 4 literach.
Gdy rosną wolumeny produkcji to ceny (również EV) muszą spadać.
Szczególnie teraz gdy Chiny przepuszczają atak na tradycyjną motoryzację, a czas pionierów elektromobilnosci się skończył i oprócz niskiej ceny trzeba dołożyć jeszcze duża baterię.
 

Kamash

Zadomawiam się
Przykro mi to pisać ale artykuły na elektrowozie są często wątpliwej jakości - pisane na zasadzie co się wydaje Redaktorowi, a nie na podstawie faktów. Czasem błędy w artykułach są poprawiane po czasie - o tyle dobrze.

Był projekt ustawy udostępniony do konsultacji - można się z nim zapoznać. Komunikat NFOŚiGW mówi jakie zmiany zostały wprowadzone po konsultacjach społecznych. Nigdzie nie ma informacji żeby zmienili termin kwalifikacji środków, który w projekcie był od 01.07.2024. Finalnej wersji projektu jeszcze nie udostępnili. Wnioski będzie można składać od lutego, ale obejmą również auta zarejestrowane w drugiej połowie 2024 oraz w styczniu 2025.

Jeżeli chodzi o rzetelność informacji dot. dotacji to polecam te z portalu globenergia - redaktor Maciej Bartusik jako jedyny już jakiś czas temu napisał że kwota zostanie zmieniona z brutto na netto, co się finalnie potwierdziło.

Dziękuje za Twój głos. Warto zachować spokój i weryfikować źródła informacji.
 

umcus

Pionier e-mobilności
Gdy rosną wolumeny produkcji to ceny (również EV) muszą spadać.
Szczególnie teraz gdy Chiny przepuszczają atak na tradycyjną motoryzację, a czas pionierów elektromobilnosci się skończył i oprócz niskiej ceny trzeba dołożyć jeszcze duża baterię.
Nie mam aż takiej wiary przemysł samochodowy, by założyć, że nie zechcą skorzystać z okazji. Możemy wrócić do dyskusji po nowym roku, jak już program będzie klepnięty i ruszy. Najbardziej jestem ciekaw cen ID4, ID5, ID7, EV3, EV6 czy Skody Eniaq czy Elroq w marcu przyszłego roku. W sumie cen Tesli też jestem ciekaw.
 

SokolEV

Posiadacz elektryka
Najbardziej jestem ciekaw cen ID4, ID5, ID7, EV3, EV6 czy Skody Eniaq czy Elroq w marcu przyszłego roku. W sumie cen Tesli też jestem ciekaw.
To w sumie naczynia powiązane. W przypadku Tesli, podejrzewam, że lekkie podwyżki dla Y mogą się pojawić dla Junipera. W Stanach już się pojawiła podwyżka dla Ski. Mogą to próbować rekompensować Superchargerami (czyli de facto brać sobie kredyt u siebie). VW/Skoda z obecnymi zniżkami ma ceny w miarę konkurencyjne i w połączeniu z tym, że ich samochody wreszcie zaczynają nieźle działać (Patrz: ID 7), to pewnie odbijają się ze sprzedażą. Natomiast nie wiem czy to im pozwoli wrócić do wysokich cen, bo konkurencją dalej pozostają tańsze chińczyki, koreańczyki i Tesle.

Jeśli chodzi o konkurencję z ICE, to na pomoc przychodzi Unia i nowe regulacje CAFE od 2025 roku, które pewnie znowu spowodują wzrost cen samochodów spalinowych. Dlatego elektryki będą pewnie wyglądały relatywnie coraz lepiej.
 

umcus

Pionier e-mobilności
To w sumie naczynia powiązane. W przypadku Tesli, podejrzewam, że lekkie podwyżki dla Y mogą się pojawić dla Junipera. W Stanach już się pojawiła podwyżka dla Ski. Mogą to próbować rekompensować Superchargerami (czyli de facto brać sobie kredyt u siebie).
Tutaj zgoda. Zwłaszcza, że u nas te Superchargery są jakie są ;)
VW/Skoda z obecnymi zniżkami ma ceny w miarę konkurencyjne i w połączeniu z tym, że ich samochody wreszcie zaczynają nieźle działać (Patrz: ID 7), to pewnie odbijają się ze sprzedażą. Natomiast nie wiem czy to im pozwoli wrócić do wysokich cen, bo konkurencją dalej pozostają tańsze chińczyki, koreańczyki i Tesle.
Tyle, że VW zrobił gigantyczne obniżki/promocje na modele IDx (pewnie dlatego, że powiedzieć, że ich ceny były absurdalnie wysokie, to jak nic nie powiedzieć). Inna sprawa, że dopiero ID7 jest samochodem na poziomie, ID4 i 5 nadal są porażką. Obstawiam, że zmniejszą rabaty, spróbują wykorzystać fakt, że 225 brutto stało się teraz netto.
Jeśli chodzi o konkurencję z ICE, to na pomoc przychodzi Unia i nowe regulacje CAFE od 2025 roku, które pewnie znowu spowodują wzrost cen samochodów spalinowych. Dlatego elektryki będą pewnie wyglądały relatywnie coraz lepiej.
Tak... Nie ukrywam, że mam z tym problem, że tak jak piszesz, "relatywnie". Naprawdę dążymy do tego, żeby posiadanie samochodu było zarezerwowane dla najbogatszych.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Obstawiam, że zmniejszą rabaty, spróbują wykorzystać fakt, że 225 brutto stało się teraz netto.
Ale tylko dla jdg.
A to im sprzedaży nie zrobi.

Musieliby utrzymywać inne ceny dla firm.
Albo finansować im promocje.....
 
Top