Usterka - Układ klimatyzacji wymaga serwisu VCFRONT_a447

ztsgusz

Pionier e-mobilności
Podbijam, też tak mam i wkurza mnie to strasznie. W każdym innym aucie jeżdżę po mieście z obiegiem zamkniętym i klima na szyby a tu się nie da
Wiem, że odpowiadam po 11 miesiącach, ale uważałbym na ciągłą jazdę z obiegiem zamkniętym. Obieg zamknięty w szczelnym samochodzie z zamkniętymi szybami zwykle powoduje szybkie nagromadzenie się wewnątrz wysokiego stężenia CO2, podobnego do przebywania w pomieszczeniu bez wentylacji (z moich doświadczeń w kilkanaście minut >1500 ppm), co ma krótkotrwały, ale spory negatywny wpływ na działanie naszego mózgu, np.:
In fact, at 1400 ppm, CO2 concentrations may cut our basic decision-making ability by 25 percent, and complex strategic thinking by around 50 percent, the authors found.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Wiem, że odpowiadam po 11 miesiącach, ale uważałbym na ciągłą jazdę z obiegiem zamkniętym. Obieg zamknięty w szczelnym samochodzie z zamkniętymi szybami zwykle powoduje szybkie nagromadzenie się wewnątrz wysokiego stężenia CO2, podobnego do przebywania w pomieszczeniu bez wentylacji (z moich doświadczeń w kilkanaście minut >1500 ppm), co ma krótkotrwały, ale spory negatywny wpływ na działanie naszego mózgu, np.:

Pewnie masz rację że cały czas się nie da jeździć, wydaje mi się że z tymi kilkunastoma minutami to przesada. Zdarzało mi się na obiegu zamkniętym pojechać na narty do Białki Tatrzańskiej bo zapomniałem wyłączyć po jeździe za jakims dieslem w Wawie i jakos nie odczułem tego w żaden sposób. Trochę szyby się bardziej rosiły to wszystko. Prawdopodobnie samochody nie są takie szczelne jak się wydaje.
Swoją drogą ciekawe na ile czasu starczyło by powietrza w kabinie sedana zanim kierowca odjedzie i zakładając że jest szczelna.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Ja na zamkniętym zimą to nie dam rady długo jechać, bo para na szybach szybko się odkłada. Latem to jeszcze ujdzie.
 

Pabloss

Posiadacz elektryka
Panowie trochę "odgrzeję" wątek. Chciałbym was zapytać czy przy włączonym grzaniu przedniej szyby po kilku minutach powinienem czuć dotykając palcem szyby jakąkolwiek zmianę temperatury, czy szyba powinna być choćby trochę cieplejsza. Pytam ponieważ wczoraj (i nie tylko) szyba zaparowana grzanie ustawione i ... nic.
 

daniel

Señor Meme Officer
Panowie trochę "odgrzeję" wątek. Chciałbym was zapytać czy przy włączonym grzaniu przedniej szyby po kilku minutach powinienem czuć dotykając palcem szyby jakąkolwiek zmianę temperatury, czy szyba powinna być choćby trochę cieplejsza. Pytam ponieważ wczoraj (i nie tylko) szyba zaparowana grzanie ustawione i ... nic.
Powinieneś czuć wylatujące ciepłe powietrze. Nie wiem czy szyba się rozgrzewa na tyle, żeby poczuć palcem. Jednak z drugiej strony jest zimno.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Panowie trochę "odgrzeję" wątek. Chciałbym was zapytać czy przy włączonym grzaniu przedniej szyby po kilku minutach powinienem czuć dotykając palcem szyby jakąkolwiek zmianę temperatury, czy szyba powinna być choćby trochę cieplejsza. Pytam ponieważ wczoraj (i nie tylko) szyba zaparowana grzanie ustawione i ... nic.
U mnie było to samo, zobacz czy w ogóle nawiewy reagują na zmiany - włącz nawiew na tył i zobacz czy leci. U mnie zawiesił się system w stanie obiegu zamkniętego. Zresetuj z klemów i z przełącznika przy aku cały samochód - z rolek nie pomaga.
Jak nie to to padł Ci kompresor - zgłaszaj Tesli
 

Pabloss

Posiadacz elektryka
Ciepłe powietrze leci zarówno z przodu jak i z tyłu, ale wydaje mi się to trochę jakby nie dogrzewa. Przy ustawieniu 22 st.C jest mi za zimno. Ustawiam 26 i jest ok. Po pewnym czasie za ciepło. Natomiast co do szyby to dmucha na nią ciepłym powietrzem i szyba powoli odparowuje. Ale szyba powinna grzać więc powinna odparować bardzo szybko.
 

Marcel232

Fachowiec
Pewnie masz rację że cały czas się nie da jeździć, wydaje mi się że z tymi kilkunastoma minutami to przesada. Zdarzało mi się na obiegu zamkniętym pojechać na narty do Białki Tatrzańskiej bo zapomniałem wyłączyć po jeździe za jakims dieslem w Wawie i jakos nie odczułem tego w żaden sposób. Trochę szyby się bardziej rosiły to wszystko. Prawdopodobnie samochody nie są takie szczelne jak się wydaje.
Swoją drogą ciekawe na ile czasu starczyło by powietrza w kabinie sedana zanim kierowca odjedzie i zakładając że jest szczelna.
Samochody maja na to zabezpieczenie. Co ileś minut mimo ręcznie zamkniętego obiegu sterownik sam otwiera na jakiś tam czas obieg aby przewietrzyć kabine.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Ciepłe powietrze leci zarówno z przodu jak i z tyłu, ale wydaje mi się to trochę jakby nie dogrzewa. Przy ustawieniu 22 st.C jest mi za zimno. Ustawiam 26 i jest ok. Po pewnym czasie za ciepło. Natomiast co do szyby to dmucha na nią ciepłym powietrzem i szyba powoli odparowuje. Ale szyba powinna grzać więc powinna odparować bardzo szybko.
Że leci to ok, ale czy reaguje na zmiany nawiewów? Jak zmieniasz na nogi to wieje?
Jeżeli nawiewy działają prawidłowo, auto grzeje i słyszysz jak zmienia się dzwięk nawiewów jak przestawiasz na obieg zamknięty to wszystko działa tylko pewnie padł jakiś czujnik temperwtury albo wariuje. Zgłaszaj Tesli, to pewnie jakaś pierdoła.
 

Pabloss

Posiadacz elektryka
Że leci to ok, ale czy reaguje na zmiany nawiewów? Jak zmieniasz na nogi to wieje?
Jeżeli nawiewy działają prawidłowo, auto grzeje i słyszysz jak zmienia się dzwięk nawiewów jak przestawiasz na obieg zamknięty to wszystko działa tylko pewnie padł jakiś czujnik temperwtury albo wariuje. Zgłaszaj Tesli, to pewnie jakaś pierdoła.
Tak zmienia się kierunek nawiewu. Zgłosiłem do Tesli i czekam.
 
Top