Zakup TM3

Sfotek

Posiadacz elektryka
Tesla to nie cud natury także należy ograniczyć porównanie 3ki do samochodow z odpowiedniego jej segmentu …. 3k nie jest SUV i nigdy nim nie bedzie takze zawsze pozycja bedzie nizsza, widocznosc w korkach gorsza ( bo samochod nizszy ) itp.
 

TomeK

Nowy na Forum
Sam jeszcze w wakacje rozważałem i wziąłem na testy XC90 - siedzi się wysoko - inaczej niż do tej pory, widać dużo, fajne uczucie, samo auto w prowadzeniu nie było złe nawet nie czułem tych gabarytów ale żonie nie przypadł do gustu właśnie z tego powodu i ponadto szukanie miejsca do dramat zwłaszcza w Krakowie.
życie płata figle i musiałem zmienić kierunek i zrezygnować z zamiaru kupna czegoś dużego - w teraz szukam oszczędności w wydatkowaniu na paliwo.
Porównując gabaryty TM3 jest podobna do W205 ale właśnie to tylko cyfry na kartach.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
W temacie wsiadania.
Tesla ma funkcję łatwego wsiadania, wystarczy odpowiednio ustawić fotel i na pewno będzie wygodniej. Oczywiście nie jest to wygoda średnich SUV, ale charakter auta jest zupełnie inny. Jak Ktoś ma potrzeby suv albo kombi to nie będzie się przymierzał do Passata, BMW 3 czy C-klasy.
Tak że śmieszne są argumenty typu TM3 jest do bani bo mi drabina i wiadra nie wchodzą do bagażnika. 😉
 

TomeK

Nowy na Forum
No właśnie różnie piszą o pojemności bagażnika / bagażników, liczby w rożnym przedziale od 450l do 625 l w zależności od źródła🤷🏻‍♂️
A ktoś próbował może z boxem dachowym - pomijam zapewne radykalne zmniejszenie zasięgu, bardziej mi chodzi o dach, ponoć były dostępne belki na dach na stronie tesli
 

newbe

Posiadacz elektryka
Tesla to nie cud natury także należy ograniczyć porównanie 3ki do samochodow z odpowiedniego jej segmentu …. 3k nie jest SUV i nigdy nim nie bedzie takze zawsze pozycja bedzie nizsza, widocznosc w korkach gorsza ( bo samochod nizszy ) itp.
Co daje widoczność w korkach, kiedy niema buspasu? Autopilot i łuz.. Ale co ja rozumiem - w naszej wiosce to droga jak się korkuje to ma tylko jeden pas i nic nie zostaje - tylko czekać na zbawienie...
Buspasem czasami można objechać elektrykiem.
Nie odmawiam testowania - sam nie składałem zamówienia póki nie zaprosili na jazdę testową. Specjalnie na CHILL jeździliśmy, ale przetestowaliśmy Autopilota, muzykę, kamerki, jazdę do tyłu, zawracanie na ważkiej uliczce i skakanie przez leżących policjantów.
Bagażnik i tak był większy niż w poprzednim aucie, widoczność też (choć z SUV niby przesiadłem), wsiadanie i wysiadanie to tylko dla teściowej problem.
No i byłem napalony do Tesli, a porównywałem do eNiro, Kona oraz ID.3 przetestowanych wcześniej.
 

newbe

Posiadacz elektryka
No właśnie różnie piszą o pojemności bagażnika / bagażników, liczby w rożnym przedziale od 450l do 625 l w zależności od źródła🤷🏻‍♂️
A ktoś próbował może z boxem dachowym - pomijam zapewne radykalne zmniejszenie zasięgu, bardziej mi chodzi o dach, ponoć były dostępne belki na dach na stronie tesli
Prawidłowa pojemność po wyjęciu denka oraz z dodaniem frunka to 625l.
Nie odczułem potrzeby boksu dachowego... do kupienia w Tesli, ale najpierw warto spakować swoje graty do bagażników i zobaczyć...
Ja wsadziłem wszystkie walizki co były w domu, nawet stare, zostało mi miejsce na plecaki i kable do ładowania. Tego nie mogłem zrobić w SUVie i dlatego miałem boks.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Ja byłem TM3 na 2 tygodniowym urlopie we Francji, w 4 dorosłe osoby, nie było problemu zapakowania (walizki 1 mała, 2 średnie, 1 duża, kuferek na kosmetyki i 2 małe torby podróżne).
Oczywiście jak Ktoś podróżuje z małymi dziećmi korzystającymi z wózków to nie może przymierzać się do sedana.
Jak miałem małe dzieci to miałem vana na podróże.😉
 

newbe

Posiadacz elektryka
Co do używania w warunkach miasta. TM3 nie jest mistrzem poręczności. Niestety, ale duży promień skrętu jest odczuwalny.
Ale to taka łyżka dziegciu w beczce miodu ☺👌👍🏻
Bjorn to pokazywał w porównaniu do ID.3 różnica stanowi od 0.5 do 1 metru.
No z kamerkami oraz wizualizacją czujników parkowania to sobie radzę na parkingach pod blokami gdzie naparkowano aut po bandzie.
Czyli różnica jest czy zrobisz manewr z chodu czy na dwa rozkładasz... Nie powód dla mnie do pójścia w ID.3...
Są też plusy. Autopilot nieźle sobie radzi z dużym wiatrem na autostradzie. Przy włączanym AP na 150 km/h prawie nie odczuwam że mamy mocny boczny wiatr, tylko szumi w szybę. A reszta aut musi zwalniać do 130 bo utrzymanie na pasie wymaga wysiłku. Jak wyłączyłem AP to też odczułem.
 
Top