Kampania przeciwko EV nabiera na sile

elektryk

Pionier e-mobilności
Zauważyłem ostatnio ciekawy zbieg okoliczności - zaczęły się pojawiać artykuły dot. "powrotów do samochodów spalinowych".

Np. taki jak ten (smaczku dodaje reklama spalinowego BMW nad artykułem):

Te artykuły zbiegły się w czasie z informacjami od producentów o zwolnieniach w fabrykach elektryków, porzuceniu lub przesunięciu już ogłoszonych planów dot oferty elektryków.

To nie tylko artykuły, Pan "GreenTheOnly", który jest "hakerem" Tesli który często dzielił się rzeczami znalezionymi w oprogramowaniu Tesli stwierdził wczoraj na Twitterze, że zmienia samochód z elektrycznego na spalinowy i toczy w komentarzach ostry bój dlaczego przyszłością motoryzacji są samochody spalinowe przytaczając m.in. argumenty typu że elektryki są cięższe więc są gorsze dla środowiska (pewne poszlaki wskazują, że jest Rosjaninem mieszkającym w Kanadzie, ale nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie).

Mam wrażenie że producenci doszli do wniosku, że skoro muszą ciąć wydatki to najprościej będzie wyciąć elektryki do czasu "lepszych czasów", w ślad za tym pojawiają się takie artykuły. Przy okazji zbieg okoliczności, skorzysta na tym branża paliw kopalnych.

PS. Wczoraj podjechałem na ładowarkę Orlenu, a tam stoi spanikowany gość w BMW i mówi, że nie wie jak odłączyć kabel ładowania i że się spóźni na samolot. Próbował rozłączyć ładowanie w apce Orlenu, ale tam takiej opcji nie widziałem, pokazałem mu że najlepiej przerwać z poziomu apki do samochodu, rozłączył, podziękował i pojechał, ale to pokazuje jak ważny jest zintegrowany (czyli też prosty w obsłudze) z samochodem system ładowania (niezależnie od operatora ładowarki np. roaming producenta).
 

Attachments

  • Screenshot_20231021-074825.png
    Screenshot_20231021-074825.png
    493,2 KB · Liczba wyświetleń: 169

ztsgusz

Posiadacz elektryka
Widzę, że w dyskusji pominięte zostały emisje tlenków azotu (NOx) głównie z diesli, których to ograniczenie właściwie jest głównym celem SCT. Źródła emisji w skali kraju wyglądają mniej więcej tak:

nik-smog-samochody-3-zrodla-emisji-NO2.jpg


W miastach udział transportu drogowego będzie oczywiście znacznie wyższy. Natomiast dobra wieść jest taka, że silniki benzynowe praktycznie nie emitują NOx w porównaniu do diesli.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Pomiary globalne, pomiarami globalnymi, ale wracam do swojego badania śluzowkami nosa i krtani itd ...
Efekt tych badań w postaci poczucia smrodu lub odruchu kaszlu zależy od miejsca i czasu.
W zimie wali piecami , kominkami, bo to dominuje a ruch pojazdow u nas jest mniejszy .
W lecie prym wiedzie smród spalonego paliwa z strucli którymi prawdziwy Polak na ogół się porusza.
Inaczej w centrum inaczej we wsi i na peryferiach .
I o to chodzi w tych zakazach i strefach , o ten lokalny syf.
Co w skali makro truje , to inna sprawa , bo akurat nie mieszkam w okolicy elektrociepłowni czy huty itp
Ktoś kto mieszka przy wysypisku lub fermie będzie mial inne priorytety .
Tragiczne jest to że są ludzie , co tą różnorodność przyczyn wykorzystują do negowania zakazu trucia na tą niekoniecznie największą skalę, ale uciążliwą i niebezpieczną lokalne !
Sprawa podobna jak z fajkami w knajpie.
 

Michal

Moderator
Post trzymający się kupy, a na koniec takie coś. Wiesz, że mógłbym pomyśleć podobnie o Tobie?
No i dałeś mi oręż do kpienia z wyższości posiadaczy elektryków nad innymi kierowcami.
Dla mnie to co Ty napisałeś, nie różniło się mocno od tych grup na FB z plaskoziemcami o których sam pisałeś - twierdzenie, że SCT to 0,000001 powierzchni i nie wpłynie na zmiany klimatu w Australii. Brak doinformowania i zastanowienia się jest dokładnie taki sam.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
SCT ma sens, szczególnie w przypadku diesla. Obecnie stare auta nie wjadą, ale jest to powolne przykręcanie śrubki dla wszystkich ICE

Zimny diesel, szczególnie teraz, żeby zagrzać szybko silnik leje absurdalne ilości paliwa(bogata mieszanka)
W mieście, gdzie są krótkie dystanse to nawet zadbany diesel przez pierwsze pare minut produkuje bardzo dużą ilość NOx, PM i trochę VOC

Normalni ludzie mają tego po prostu dość.

Osobiście, zamiast SCT, zrobiłbym rygorystyczne badania techniczne z uwzględnieniem norm spalin statycznych/dynamicznych - tyle że połowa jak nie większa część diesli(i benzyn z lub bez LPG) zniknęła by z dnia na dzień.
Pokłosie wycinania DPF, zaślepiania EGR etc. itp. itd.

Nie wiem czy jest sens walczyć z gościem, jeśli na twardy argument poparty danymi odpisuje, cytuję "nie jest to dla niego wiarygodne"

Dla mnie niewiarygodne są te wszystkie diesle obecnie. Każdy jest taki eco, że tylko smród czuć i chmura dymu za autem.
 

nabrU

Moderator
Widze ze pastwicie się tu nad zlp wbrew danym które wkleiłem więc jeszcze raz dane w inny sposób:

Fantastycznie, bo dane są z 2021. To teraz przypomnij sobie kiedy skończyły się lockdowny...

Plus co Warszawa o tym sądzi (nie wiem może to fejk z Urzędu Miasta):

1734792002172.png
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Infrastruktura. Nie zawsze da się wiele poprawić.
Poczytałem co nieco i koncepcja ULEZ dużo bardziej mi się podoba, ponieważ nie wyklucza wjazdu starymi samochodami, jak u nas. Owszem, jest wyższa opłata za większą emisję, zrozumiałe, ale w razie potrzeby mogę bezproblemowo wjechać starym klekotem.

Aż zacytuję:

Krakowscy urzędnicy przygotowali projekt uchwały o strefie czystego transportu (SCT), który zakłada, że nowe przepisy wejdą w życie dla kierowców spoza miasta w lipcu 2025 r., a dla samych krakowian w 2030 r. Opłata za jeden dzień ma wynieść 20 zł, a za miesięczny abonament 500 zł.



 

zlp

Pionier e-mobilności
twierdzenie, że SCT to 0,000001 powierzchni i nie wpłynie na zmiany klimatu w Australii. Brak doinformowania i zastanowienia się jest dokładnie taki sam.
Wpłynie?
SCT ma sens, szczególnie w przypadku diesla. Obecnie stare auta nie wjadą, ale jest to powolne przykręcanie śrubki dla wszystkich ICE
Dokładnie. Czy nie lepsze jest rozwiązanie w Londynie gdzie za klekoty trzeba płacić więcej (co się mieszkającym w SCT nie opłaca), ale jednorazowo do urzędu, czy szpitala można się dostać?
Nie wiem czy jest sens walczyć z gościem, jeśli na twardy argument poparty danymi odpisuje, cytuję "nie jest to dla niego wiarygodne"
Na przykład tutaj masz o "twardych argumentach" urzędników. Przeczytaj: https://autoblog.spidersweb.pl/poparcie-dla-sct-w-krakowie-w-uwagach-z-konsultacji a zwłaszcza fragment:

"Oto co mi wyszło z tego przeglądu:
  • 61 komentarzy pozytywnych, wyrażających entuzjastyczne poparcie dla strefy jest identycznych, bądź prawie identycznych. Ktoś wkleił swoje wyrazy poparcia tyle razy, że stanowią 10 proc. wszystkich złożonych uwag. To fałszuje wynik tych konsultacji, w kwestii zdecydowanego poparcia dla SCT.
  • W pierwszej setce uwag, te z wyrazami poparcia to tylko 10 proc. ogółu, z czego 8 to te wyżej. To tylko pierwsza setka, ale praktycznie nikt tu nie wyraził żadnego stanowczego wsparcia, mało stanowczego też nie.
  • W uwagach dominuje stanowczo wyrażony sprzeciw dla SCT w zaproponowanej postaci, połączony z oburzeniem."
Jeśli wierzysz, że "fachowe ekspertyzy" w urzędach nie są tworzone pod tezy, to gratuluję naiwności i spokojnego snu.

Aż zacytuję:
Krakowscy urzędnicy przygotowali projekt uchwały o strefie czystego transportu (SCT), który zakłada, że nowe przepisy wejdą w życie dla kierowców spoza miasta w lipcu 2025 r., a dla samych krakowian w 2030 r. Opłata za jeden dzień ma wynieść 20 zł, a za miesięczny abonament 500 zł.
O!
W końcu dobra wiadomość. Jest projekt, który ułatwi wjazd starszego samochodu do centrum, jeśli wejdzie w życie. Oby.
Śmiać mi się chce z tych ekspertyz na które się powołujecie. Skoro ekspertyza wykazała, że ludzie chcą SCT, to czemu ci sami ludzie protestują przeciw SCT?
 

nabrU

Moderator
Skoro ekspertyza wykazała, że ludzie chcą SCT, to czemu ci sami ludzie protestują przeciw SCT?

Ale kto powiedział, że to ci sami. Co to za socjologiczny trik...
 

zlp

Pionier e-mobilności
Nie chodziło mi o dokładnie te same osoby, ale fakt, można tak zrozumieć.
 

Fenrise

Pionier e-mobilności
Mam wrażenie Panowie, że kręcicie się w kółko od dłuższego czasu :)
 

Najnowsze dyskusje

Top