cwireq

Posiadacz elektryka
Chodzi mi o jeden prywatnie, a jeden na firmę (JDG). Nie dwa na działalność.
No właśnie dobre pytanie czy można skorzystać dwa razy na rodzinę z dotacji tj. mąż z działalności jdg, a zona za gotówkę. Różnie można interpretować te zapisy.
 

KrzysztofFly

Moderator
Chodzi mi o jeden prywatnie, a jeden na firmę (JDG). Nie dwa na działalność.
No właśnie dobre pytanie czy można skorzystać dwa razy na rodzinę z dotacji tj. mąż z działalności jdg, a zona za gotówkę. Różnie można interpretować te zapisy.
Do tej pory było tak, że osoba fizyczna mogła uzyskać dofinansowanie tylko na jeden samochód, tak więc w małżeństwie można było uzyskać dofinansowanie na dwa samochody (jeden wniosek na żonę, drugi na męża)
Zrzut ekranu 2024-12-06 202625.png
W przypadku JDG, nie ma ograniczenia w ilości samochodów na które można uzyskać dofinansowanie.

Jeśli ktoś rozważa, to tutaj na razie się nic nie zmieniło (i zapewne nie zmieni), zresztą program dla osób fizycznych cały czas działa i można składać wnioski, podobnie zresztą jak w przypadku firm przy zakupie za gotówkę.

Skończyły się tylko środki dla ścieżki bakowej (leasing).
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Do tej pory było tak, że osoba fizyczna mogła uzyskać dofinansowanie tylko na jeden samochód, tak więc w małżeństwie można było uzyskać dofinansowanie na dwa samochody (jeden wniosek na żonę, drugi na męża)
View attachment 23067
W przypadku JDG, nie ma ograniczenia w ilości samochodów na które można uzyskać dofinansowanie.

Jeśli ktoś rozważa, to tutaj na razie się nic nie zmieniło (i zapewne nie zmieni), zresztą program dla osób fizycznych cały czas działa i można składać wnioski, podobnie zresztą jak w przypadku firm przy zakupie za gotówkę.

Skończyły się tylko środki dla ścieżki bakowej (leasing).
Cooo na jdg nie ma limitu co do ilości dofinansowan?
 

KrzysztofFly

Moderator
Cooo na jdg nie ma limitu co do ilości dofinansowan?
No nie ma, jest tu zresztą na forum wiele osób, które dofinansowało więcej niż jeden samochód na firmę.
 

umcus

Pionier e-mobilności
No nie ma, jest tu zresztą na forum wiele osób, które dofinansowało więcej niż jeden samochód na firmę.
W nowym programie jest ograniczenie do jednego samochodu. Jak ktoś chce więcej, to musi się spieszyć, żeby załapać na stary program.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Największy plus nowego programu to wywalenie durnego wymogu 30000 km w dwa lata.

Czyli w końcu coś dla mieszkańców miast. To w końcu ekologiczne podejście.

Serio miałem obawy, że zamiast rowerem (po mieście)/pociągiem(odwiedziny rodziców) zacznę jeździć samochodem, żeby nabijać kilometry. A będzie nadal można żyć eko, a samochodu używać wtedy kiedy trzeba.

Wiem, że mieszkańcy wsi tego nie zrozumieją, ale można kochać jeździć samochodem i ogólnie motoryzację i robić rocznie mniej niż 5000 km.

Natomiast największy minus tego programu to zniesienie progu 225000 brutto, choć wiem że wcześniej nie dotyczył wszystkich. Obym się mylił, ale jest duże ryzyko, że tesle zdrożeją. Znikła presja na producentów.
Ale podobno jedyny udany niemiecki elektryk (poza tycanem) id.7 teraz się mieści w dotacji.
 

Pedr

Posiadacz elektryka
Natomiast największy minus tego programu to zniesienie progu 225000 brutto, choć wiem że wcześniej nie dotyczył wszystkich. Obym się mylił, ale jest duże ryzyko, że tesle zdrożeją.
Też mi to przyszło na myśl. Pamiętajmy, że cena TM3LR w momencie premiery wynosiła 241k i nie przejmowali się limitem. Bardziej obawiałbym się kursu dolara.
 

Michal

Moderator
Tesla bez promocji, dopłat i VAT wszędzie kosztuje tyle samo +/- jakieś wahania kursu.
Pod spodem mają cenę podstawową za np TM3 i do tego wycenę dodatków: LR / Perf, lakier, opony, ...
Taki mają cennik.
 
Top