SolarEdge EVSE

Euronymous

Fachowiec
Widzę, że są na forum osoby, które mają inwertery czy może nawet baterie SE. A czy ktoś dołożył do swojego systemu również ichniejsze EVSE ?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Mam Solar edge 10kW i 9,8 kawp paneli i nie widzę wielkiej potrzeby . Ładuję albo w nocy 22-7 lub 13h16 gdy tanio .
Tesla i inne urządzenia ciągną na maxa nawet jak słońce świeci a niedobór jest dokupywany po taniości .
Czyli zużywam zawsze więcej niż produkuje .
Teraz rozliczają bilansują starych prosumentów godzinowo , to tez bywa korzystne .
Ale tylko krowa zdania nie zmienia , więc ? Może mnie ktoś przekona ?
"Ale dla jednego kłosa kombajnu nie będę uruchamiał" jak powiedział klasyk
 

Euronymous

Fachowiec
Również nie widziałem potrzeby wyrzucania 6-7k PLN za evse od SE, ale widzę, że w DE można to już kupić i 2 razy taniej. Za nieco więcej (ale już zdecydowanie nie tyle ile wyżej) da radę to kupić i w PL. Ładnie to się integruje z systemem (PV+magazyn+evse), ładuje z nadwyżek bez jakichś kombinacji alpejskich, ma 22kW, więc i przyszłościowo jest. Myślę sobie zatem - chyba warto. Nie wiem jedynie, jak to działa w praktyce, stąd pytanie, czy ktoś ma/używa.
 

zlp

Pionier e-mobilności
Akumulatory będą coraz tańsze.
Teraz nie ma z czego ładować.
 

adamusek

Posiadacz elektryka
Widzę, że są na forum osoby, które mają inwertery czy może nawet baterie SE. A czy ktoś dołożył do swojego systemu również ichniejsze EVSE ?
nie jest tanie ale obsługuje ładowanie z nadwyżek,, jak ktoś już ma solaredge można rozważyć.
 

Euronymous

Fachowiec
Akumulatory będą coraz tańsze.
Teraz nie ma z czego ładować.
Magazyn już mam, więc myślę już jedynie, aby "domknąć" system ichniejszą ładowarką. Mam jedynie kilka pytań/wątpliwości (j/n) w temacie tego evse.
nie jest tanie ale obsługuje ładowanie z nadwyżek,, jak ktoś już ma solaredge można rozważyć.
3-4k PLN za to evse to już nie są duże pieniądze. Ładowanie z nadwyżek to jest właśnie to, na czym m.in. mi zależy. Nie wiem jedynie, czy 1) da radę tam we własnym zakresie ustawić moc ładowania czy jak już leci, to na maxa oraz 2) czy rzeczywiście ładowanie z nadwyżek możliwe jest jedynie, kiedy panele produkują więcej niż 4,14kW, bo z tego filmu wynika, że da radę każdą - nawet małą - nadwyżkę wrzucić do samochodu niż do magazynu/sieci.

 

adamusek

Posiadacz elektryka
Ja mam Wattpilota od Froniusa od maja br, ładuję dwa auta z nadwyżek w miarę możliwości - podbił mi autokonsumpcję o 17% (przy instalacji 22,5kwp bez magazynu energii, orientacja na południe to jest sporo ;)
U mnie ładowanie zaczyna sie od 1.4kW na 1 fazie, przy ok 4kw przełącza na 3f (oczywiście można wszystko ustawić), niedawno dodali opcję przy dwóch wattpilotach dopasowywania mocy na każdym z nich w zależności od produkcji także może kiedyś kupię drugiego.
Solaredge ma ciekawy system ONE zarządzania energią - jeśli masz magazyn to bym go rozważył.
Będe u znajomego instalował większą instalację na Solaredge (ok 30kwp) + magazyn i system ONE; rónież rozważam docelowo EVSE od SE.
1732605694879.png
 
Last edited:

Euronymous

Fachowiec
W temacie filmu z mojego postu wyżej - rozmawiałem z jego autorem, który powiedział, co podejrzewałem, że ma układ jednofazowy. A zatem wystarczą mu te 2kW (a nawet 1,38kW) aktualnej produkcji, żeby evse ładowało z nadwyżek. Przy 3-fazowym, jak pisałem, minimum to 4,14kW. W rezultacie, jak to rozumiem - jeśli ktoś ma małą instalację, nie ma magazynu, ładowarka w samochodzie ma np. standardowe 11kW i nie zostaną zmienione nastawienia na evse (np. ze standardowych 16A ograniczone zostanie na 10A), to jeśli PV produkują np. 3kW, funkcja ładowania z nadwyżek PV się nie włączy, czyli 3kW będzie leciało z instalacji, ale evse resztę dociągnie z sieci - coś zatem, czego pewnie większość chciałaby uniknąć. Osobiście mi to chyba nie przeszkadza, bo magazyn mam, więc daje mi on dodatkowo 5kW i jeśli zmienię ampery na 10, to ograniczę evse do 7kW i z sieci nie będzie potrzeby dociągania.
W każdym razie sprawdzę w/w, jak zamontuję, bo obecna cena za SE jest dobra i wszystko w jednym systemie to wygodna sprawa.
 

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Podobno do ładowarki Solaredge da się dołączyć jakiś przekaźnik od Keby i ładowarka sama się przełącza między fazami, startuje już od 1,5kw. Sama ładowarka Solaredge to rebrandowana Keba.
Solaredge ma ciekawy system ONE zarządzania energią - jeśli masz magazyn to bym go rozważył.
Będe u znajomego instalował większą instalację na Solaredge (ok 30kwp) + magazyn i system ONE; rónież rozważam docelowo
masz jakieś informacje o tym systemie ONE, też się nad tym zastanawiałem, może lepiej to kupić niż ładowarkę Solaredge.
Wyjaśnijcie mi proszą jak działa magazyn. Czy można jakoś ustawić żeby auto ładowało się z akumulatora?
Akumulator służyłby jako bufor, np 10kw, naładuje się ze słońca i oddaje energię do auta.
 

adamusek

Posiadacz elektryka
Podobno do ładowarki Solaredge da się dołączyć jakiś przekaźnik od Keby i ładowarka sama się przełącza między fazami, startuje już od 1,5kw. Sama ładowarka Solaredge to rebrandowana Keba.

masz jakieś informacje o tym systemie ONE, też się nad tym zastanawiałem, może lepiej to kupić niż ładowarkę Solaredge.
Wyjaśnijcie mi proszą jak działa magazyn. Czy można jakoś ustawić żeby auto ładowało się z akumulatora?
Akumulator służyłby jako bufor, np 10kw, naładuje się ze słońca i oddaje energię do auta.
jak już idziesz w magazyn bierz cały ekosystemod jednego producenta, to długofalowo ma sens (magazyn. system zarządzania ONE, EVSE)
 
Top